MuscleMeat

Ary's Log

• Topic Starter Topic Starter
Ik vraag me af waarom je bij zoveel oefeningen een dropset doet. Gaat wel ten koste van andere oefeningen als je benen al zo vermoeid zijn.

Je gaat toch niet kracht achterhouden zodat je ego omhoog gaat bij de volgende oefening? Failure is failure. gewicht is maar een getal m8.:rolleyes:

---------- Toegevoegd om 10:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:38 ----------

Met 5 x trainen per week vind ik dat ook niet ideaal.

hmmm, wil je me uitleggen wat je ermee bedoelt?

Oh dus het gaat om je ego en niet om sterker worden. Elke training tot failure trainen is gewoon niet goed voor je zenuwstelsel. Maar daar ga je nog wel achterkomen.

Oh dus het gaat om je ego en niet om sterker worden. Elke training tot failure trainen is gewoon niet goed voor je zenuwstelsel. Maar daar ga je nog wel achterkomen.

hmmm, waarom is dat niet goed voor je zenuwstelsel? Krijg het idee dat je niet alles geeft als je elke keer bij 8 stopt als je 10 kan bijvoorbeeld.
Wil geen discussie beginnen ofzo:o

Laatst bewerkt:
Niet alleen je spieren, maar ook je zenuwstelsel heeft tijd nodig om te herstellen. Als je elke training volledig tot failure traint is dat niet goed voor je zenuwstelsel. Dan stort je vanzelf in elkaar en kan je weer opnieuw beginnen. Ik zou dit hooguit bij je laatste oefening doen en verder niet. Maar als jij andere verhalen hoort waarom het wel goed zou zijn ben ik benieuwd.

Niet alleen je spieren, maar ook je zenuwstelsel heeft tijd nodig om te herstellen. Als je elke training volledig tot failure traint is dat niet goed voor je zenuwstelsel. Dan stort je vanzelf in elkaar en kan je weer opnieuw beginnen. Ik zou dit hooguit bij je laatste oefening doen en verder niet. Maar als jij andere verhalen hoort waarom het wel goed zou zijn ben ik benieuwd.

Hmm, zal een keer proberen of het beter voelt. Ben grote fan van dorian yates en zijn trainingen tot failure, daarom zijn mijn trainingen zo denk ik.

Ja 2 x in de week je spiergroep tot failure trainen levert geen resultaat. Dan zal je het bij 1 x in de week moeten houden, zodat je lichaam voldoende kan herstellen.

Ja 2 x in de week je spiergroep tot failure trainen levert geen resultaat. Dan zal je het bij 1 x in de week moeten houden, zodat je lichaam voldoende kan herstellen.

ehmm. Ik pak elke spiergroep 1x per week als primair. als die als secundaire word gebruikt is dit meestal een kleine spiergroep en allang herstelt.:) Staat bij 1e post toch ?

Split:
Maandag: Quads, hamstrings
Dinsdag: Borst, kuiten, Buik
Woensdag:
Donderdag: Rug, hamstrings
Vrijdag: Schouders, kuiten, buik
Zaterdag:
Zondag: Biceps, triceps, kuiten

Kan ik misschien kleurendoof zijn, maar ik zie elke spiergroep terugkomen. Kuiten zelfs 3 x in de week.

Hmm, daar kon ik misschien wel wat duidelijker in zijn ja. Je bent niet kleurendoof:p
Bij de rug doe ik altijd 2 setjes Seated hamstring curl omdat ik die deels pak bij het training van onderrug.
En kuiten doe ik dan seated en standing. doe ik meestal geen dropsetjes. af en toe als ik me goed voel.
En buik doe ik 1 oefening, 3 setjes met meestal high reps eind van me training zonder super-/dropsets.

Als jij er achter staat is het prima. Ik meld alleen de mogelijke consequenties. Maar ga in ieder geval gewoon door!

Denk dat ik een maandje eerder begin met cutten. Zit nu iets boven de 78 's ochtend naked op lege maag.
Wil bf niet te hoog laten komen omdat het al vrij hoog zit imo (krijg er straks alleen maar last van.)
Einde van het schooljaar en hoef nog maar 4x per week een paar uur naar school. Ik heb dan ook zat tijd voor me cutting meals en cardio.
Ik begin met pasen: 22 April. Zal die ochtend reeks foto's posten en hopen op snel resultaat:D

Laatst bewerkt:
Je bent 1.82 dus zal je met 78 kg niet heel hoog zitten in je BF. Maar je doelen nastreven is wel belangrijk.

Dinsdag 19 April: Borst + armen snel oppompen.

Bench press:

12x 40kg
10x 60kg
8x 65kg
6x 67.5kg

Incline db bench press
12x 14kg
10x 22kg
8x 22kg
10x 22kg

Cable cross-overs: kg per kabel
12x 10kg
12x 12.5kg
10x 12.5kg
10x 12.5kg

Close grip EZ-bar curl: kg per kant
10x 10kg
8x 11.5kg
8x 10kg

Laatste curl set gesuperset met:

Rope Tricep pushdown:
12x 17.5kg

Tijd: 45 mins
Opmerking: Kleine borsttraining gedaan om me schouder nog wat rust te geven. Het is al wel weer over maar ik doe het nog even rustig aan.
Volgende borst training probeer ik een pr te halen met de Dumbbell bench press(28-30kg). week erop met de barbell.

Hallo kerel,
Was effe even vlug je log aan het doorlezen. Ik vind je trainingen er nogal vol uitzien man en toch wel heel sterk bodybuidlinggericht. Keuzes moeten er gemaakt worden, ofwel leg je jou toe op kracht (op de grote drie) ofwel ga je voor bodybuilding:). Hoe dan ook zou ik net als anderen je aanraden van een andere gym te zoeken. Squat en deadlift in smithrack is een hel, zeker deadlift:). In ieder geval wel sterke trainingen voor je leeftijd:). maar als ik jou was zou ik me gaan toeleggen op de grote 3 en daarnaast was assitance. Succes!

Hallo kerel,
Was effe even vlug je log aan het doorlezen. Ik vind je trainingen er nogal vol uitzien man en toch wel heel sterk bodybuidlinggericht. Keuzes moeten er gemaakt worden, ofwel leg je jou toe op kracht (op de grote drie) ofwel ga je voor bodybuilding:). Hoe dan ook zou ik net als anderen je aanraden van een andere gym te zoeken. Squat en deadlift in smithrack is een hel, zeker deadlift:). In ieder geval wel sterke trainingen voor je leeftijd:). maar als ik jou was zou ik me gaan toeleggen op de grote 3 en daarnaast was assitance. Succes!

Bedank voor de reactie, Ik wil toch echt meer de bodybuilding kant op. Daarbij hou ik wel gewoon de grote 3 goed bij zodat je kracht en balans van je lichaam goed bij kan houden.
Gymeigenaar vertelde mij dat er binnenkort nog meer spul binnenkomt. heb gezegt dat een powerrack/squatrack het mooiste zou zijn, maar daar wil hij nog niks over zeggen.:(

Bedank voor de reactie, Ik wil toch echt meer de bodybuilding kant op. Daarbij hou ik wel gewoon de grote 3 goed bij zodat je kracht en balans van je lichaam goed bij kan houden.
Gymeigenaar vertelde mij dat er binnenkort nog meer spul binnenkomt. heb gezegt dat een powerrack/squatrack het mooiste zou zijn, maar daar wil hij nog niks over zeggen.:(

Ga dan voor powerbuilding als je voor kracht en grote volumetrainingen bent (vind je daar wel nogal jong voor om daar reeds mee te beginnen). geef je lichaam gewoon genoeg rust.

Trouwens je zegt dat je 5x per week traint hé, waarom dan niet het systeem van 3 trainingen in de week waar je de grote 3 onder handen neemt en dan nog 2 assistancetrainingen per week? Nuja in de gym waar je momenteel traint is bodybuilding idd wel de enige mogelijkheid momenteel. Is deadlift echt niet mogelijk zonder de smith? Barbell en schijfjes gewichten moeten ze daar toch liggen hebben?

Ga dan voor powerbuilding als je voor kracht en grote volumetrainingen bent (vind je daar wel nogal jong voor om daar reeds mee te beginnen). geef je lichaam gewoon genoeg rust.

Trouwens je zegt dat je 5x per week traint hé, waarom dan niet het systeem van 3 trainingen in de week waar je de grote 3 onder handen neemt en dan nog 2 assistancetrainingen per week? Nuja in de gym waar je momenteel traint is bodybuilding idd wel de enige mogelijkheid momenteel. Is deadlift echt niet mogelijk zonder de smith? Barbell en schijfjes gewichten moeten ze daar toch liggen hebben?

Denk dat je me verkeerd begrijp:p Ik ga de bodybuilding kant op ipv powerlifting. Dat vind ik het mooist en de trainingen van een pl'er spreekt mij totaal niet aan.

Wel makker, dan zit je ook wel in het totaal verkeerde gedeelte van dit forum, je log staat namelijk in de powerliftsectie:).

Terug
Naar boven