AndroidHealthClinic

assimetrische borst-buikspieren

Jerrremyyy

Cool Novice
Waardering
0
hey, zoals titel als zegt heb ik assimetrische borst en buikspieren..

die buikspieren vind ik niet zo lastig.. maar van men borstspier heb ik het er toch wel moeilijker mee..

men linker borstspier komt er zeer mooi uit, rond (of ovaal).. de andere vormt de onderkant niet echt mee (meer aan de binnenkant) en komt er ook niet even mooi uit..

ik heb gevraagd aan verschillende trainers hoe dit komt en er kwamen verschillende antwoorden uit.. eentje vroeg of ik ooit getennist heb (wat ik 9 jaar redelijk intensief gedaan heb) en zegt dat het hierdoor komt...

is er een manier om ze alle 2 toch nog bijna gelijk te krijgen of gaat het naarmate ze veel groter worden niet meer opvallen?

ook heb ik nog een andere vraag.. elke keer als ik oefeningen doe voor men buikspieren voel ik niet dat ze opgespannen staan na de training.. ik doe ook zeer veel setjes van 20 (wel op een toestel)... reden dat ik op een toestel doe is als ik op de grond oefeningen doe, begint men rug zeer te doen.. dus denk ik dat het beste is dat ik deze niet meer doe.. of moet ik ze gwn doen tot men rug zeer doet en dan stoppen? dit is meestal nadat ik vb. 10 sit ups doe..

alvast bedankt en gr jer

Buikspieren zijn gewoon zo, je kunt ze niet veranderen, Ook zal het met je borstspieren wel mee vallen, het heef weinig effect op de massa. Gewoon het beste wat je kun doen is doortrainen, zoiets trekt vanzelf bij.

Ik weet neit hoe lang je al train en hoe lang je dit "probleem" al hebt maar ik denk zeker dat die borst na 1 of 2 jaar goed trainen gelijk of iedergeval evenwichtiger moet zijn.

Buikspieren zou ik telekens anders trainen... 6 x 20 reps is een van mn lievelings manieren maar je kan ook 2 x 50 ofzo doen, 10 reps is denk ik te weinig, zeker als je 20 makkelijk haalt. Er zijn verder nog heel veel andere oefeningen dan sit-ups die goed werken, kijk wat voor jou werkt.

Over die pijn in je rug... Ik denk dat iedereen hier in meer of mindere mate last van heeft, maar luister gewoon naar je lichaam. (zorg wel dat je je rug ook sterk is, als je buikspieren namelijk veeel sterker zijn dan je rugspieren kan je ook klachten krijgen)

waarom 10 reps te weinig?

Ik heb het ook in mn borst, en ik druk 42 kg dumbbells... het gaat niet weg. Helaas, het word wel minder maar de linker blijft toch groter dan rechts.

Ehm je kunt de oefening toch weighted doen?

Ja! Ik snap ook nooit dat mensen zeggen dat je voor spiergroei alle spieren het best tussen de 3/5 setjes en 6/12 reps kan doen en bij buikspieren dan weer zeggen 3x20 of 2x50 :rolleyes:
Je buikspieren gewoon hetzelfde als de rest trainen! Dus doe je een schema van 3x8 dan ook je buik 3x8!

Ja! Ik snap ook nooit dat mensen zeggen dat je voor spiergroei alle spieren het best tussen de 3/5 setjes en 6/12 reps kan doen en bij buikspieren dan weer zeggen 3x20 of 2x50 :rolleyes:
Je buikspieren gewoon hetzelfde als de rest trainen! Dus doe je een schema van 3x8 dan ook je buik 3x8!

Dit is omdat je buikspier veel sneller herstelt dan andere spieren, je traint ze meestal ook iedere keer dat je traint.

komt meer voort uit het feit dat een bodybuilder niet gebaat is bij veel massa op de buik. (verkloot de symmetrie)

• Topic Starter Topic Starter
wow dit is een actieve forum :D

ontopic: thx voor reply's.. eum, wat er gezegd wordt met een toestel buikspieren trainen 'zonder' gewicht is verkeerd :)

er is een toestel waarop ik plat moet gaan liggen en men bene ong 90° moet zetten en dan boven men hoofd 2 handvaten vast pakken en naar boven trekken..
hier doe ik 20kg bij aan... normaal is er maar plaats voor 10, maar aan een handvat kan ik ook nogis 10kg aanhangen :) dit gaat zonder TE veel moeite.. hiermee train ik men zij-buikspieren en gwne buikspieren met reps van 20..

als ik ze op de grond doe dan voel ik dat ik op men rug trek en dan doet het niet bepaald pijn (sry dat ik dat woord zei, misschien wat slecht uitgekozen, mar het was vor mij ook 02u snachts :D) maar ze voelt zo.. precies uitgeput omdat ik op men rug trek.. en dan stop ik met die oef..

trainde vandaag men borst en ik merkte (harder als gewoonlijk) dat mijn rechter arm niet mee wou gaan :(

dit had tot gevolg dat ik veel oefening niet heb kunnen afmaken... weet iemand hoe dit komt?

normaal heb ik het niet zo hard.. maar vandaag was ik begonnen met incline benchpress en moest ik na 4x al stoppen... ook met andere oefening waarbij ik gewichten naar bove moest duren lukte niet met men rechter arm...

trainde vandaag men borst en ik merkte (harder als gewoonlijk) dat mijn rechter arm niet mee wou gaan :(

dit had tot gevolg dat ik veel oefening niet heb kunnen afmaken... weet iemand hoe dit komt?

normaal heb ik het niet zo hard.. maar vandaag was ik begonnen met incline benchpress en moest ik na 4x al stoppen... ook met andere oefening waarbij ik gewichten naar bove moest duren lukte niet met men rechter arm...

Minder rukken voor de training;)
Maar even serieus, heb je genoeg rust genomen na voorgaande trainingen?

haha :D

ja :) ik heb door omstandigheden 3 dagen niet getraint en heb vandaag niets gedaan alleen mijn routine is smorges 50 x pompen.. maar dit doe ik al zeer lang en de tijd die ertss zit is min 5u..

Laatst bewerkt:
ik heb ook dat probleem meestal is de linkerkant groter dan de rechter, ze zeggen dat het komt doordat aan de linkerkant van je borst je hart pompt dus iets groters is dan je rechter. kvind het zeer jammer maarja :/

ik heb ook dat probleem meestal is de linkerkant groter dan de rechter, ze zeggen dat het komt doordat aan de linkerkant van je borst je hart pompt dus iets groters is dan je rechter. kvind het zeer jammer maarja :/

ja dat heb ik ook, maar ik heb ook dat mijn buikspiere zo assimetrisch zijn dat er één buikspiertje net onder mijn rechter borst is en deze trekt mijn onderkant van mijn borst eigelijk een beetje plat, waardoor ik dit effect nog extra hard heb :(

Heb je daar een bron bij?
Anders noem ik het gewoon: onzin!

Omdat je buikspier gewend is aan langdurige belasting (hardlopen, lachen ademhalen enz.) Dus van 8 keer een keer hard aanspannen schrikt die spier niet hoor. Als je met een lekker wijf een keer hard lacht (of iets anders doet) spant ie ook meer dan 8 keer hard aan.

Buikspieren zijn gewend aan veel belasting en ze moeten dus ook langer geprikkeld worden. Het best is langdurige statische contractie. Vasthouden dus die spier!

Vaak is ongelijkheid het resultaat van in een keer teveel willen... Dus heel snel spiermassa opbouwen, uiteindelijk trekt het wel bij.

Omdat je buikspier gewend is aan langdurige belasting (hardlopen, lachen ademhalen enz.) Dus van 8 keer een keer hard aanspannen schrikt die spier niet hoor. Als je met een lekker wijf een keer hard lacht (of iets anders doet) spant ie ook meer dan 8 keer hard aan.

Buikspieren zijn gewend aan veel belasting en ze moeten dus ook langer geprikkeld worden. Het best is langdurige statische contractie. Vasthouden dus die spier!

Ik heb hetzelfde geleerd maar meer onder het mom van "zijn korte spieren" en daarom doe je hetzelfde als je je traps traint (ik iig). Maar die gebruik je niet zo intensief als je buik toch?

Terug
Naar boven