AndroidHealthClinic

Atletiek

yep kogel met 5 en speer is 800 gram?

nice 100 m van jou jumperke

Mooie getallen mannen,

Er zitten wel meer atleten hier op dit forum,

100m: 11.7
ver: 6.07m
Speer (800gr zwaarder gooi je niet mee, hooguit trainen): 47.17m uit 3 pas
Kogel (7,25kg): 13.83m
Discus (2kg): 37m

Als we dan toch bezig zijn met op te scheppen ;)
100m: 10"89
ver: 7m47
speer: 48m30
kogel: 12m98
discus: 34m25

Vrij duidelijk dat ik eerder sprinter/springer ben dan werper :D

Horla, dat is een nice 100 m...

hoe snel bij jij eigenlijk op de 100 m huntelaar? ik zou ook eens wat atteletiek moeten doen, lijkt me ook wel grappig.

• Topic Starter Topic Starter
idd echt wel wat atleten op dit forum :D

Horla, met die 100m behoor jij toch ongeveer tot de Belgische top, niet?

jah, zij heeft een pr rond de 11

haar pr is ook het belgisch record:p

bij de mannen ligt het dachtik op 10.52

Horla, met die 100m behoor jij toch ongeveer tot de Belgische top, niet?

Nog lang niet hoor. Vorig jaar moest je 10"64 lopen om in de top 10 te staan. Maar ik kan mij nog redelijk recht houden. Ik ben klein dus ik kom eigenlijk nog beter uit de verf op de 60m (indoor). Als je kijkt naar de ranglijsten dan ben ik een stuk beter op het verspringen (voorbije indoorseizoen 1ste) maar de meeste mensen kunnen zich beter voorstellen hoe snel een 100m is dan hoe ver je kan springen.
64" voor een meisje is niet slecht -zeker voor iemand die geen atletiek doet- maar ook niet bijzonder. 17j is scholier denk ik, ik heb het even opgezocht en 64" is goed voor ongeveer een 75ste plaats in België (en dus in Nederland waarschijnlijk rond de 100ste plaats).

64 seconden is zeker goed voor een ongetrainde atleet, train op snelheid, en lactaattolerantie en ze kan zeker secondes winnen

Horla ooit een 400m zelf gelopen?? Je moet toch zeker 22s op de 200m kunnen lopen

Horla ooit een 400m zelf gelopen?? Je moet toch zeker 22s op de 200m kunnen lopen

Eigenlijk ben ik een meerkamper met een voorkeur voor springen en vroeger horden. Maar door de vele blessures en omdat ik niet zo groot ben, ben ik nu langzaam aan het overschakelen naar springen/sprint. Zo ongeveer elk jaar scheur ik mijn hamstring wel eens. Bovendien heb ik al 2 jaar last van mijn achillespezen en vinden de dokters niet wat het is. Daardoor moet ik mijn trainingsafstanden dikwijls beperken en in het tussenseizoen vaak platte rust houden.
Het voorbije weekend heb ik vanuit baan 1 en met tegenwind 22"74 gelopen op de 200m maar dat was wel al mijn 4de wedstrijd van de dag + die 100m was echt wel een doel, de 200m diende om mijn dag te vullen ;) Als ik er mij wat zou op concentreren dan zou ik vlot naar 22" moeten kunnen maar zoals ik al zei, doe ik tegenwoordig atletiek vooral voor de fun.
400m heb ik enkel gelopen op de decathlon, 53" ongeveer. Waanzinnig slecht voor iemand met mijn snelheid maar de motivatie om ze goed te lopen is er om eerlijk te zijn nog nooit echt geweest :D

Terug
Naar boven