MuscleMeat

Alisa's logje

• Topic Starter Topic Starter
Als je uit je gister uit werk/na trainen thuis komt en je zusjes heel lief mijn COR zijn komen bezorgen met een briefje erbij🥰
2308C481-CC55-4E0C-81AB-3697DF570DE5.jpeg

Zusje vond trouwens de lemon merengue wel heel lekker hahaha

Over carbs gesproken: ik heb die sinds begin deze week weer even een stukje verlaagd. Merkte dat mijn lichaam het tempo niet helemaal kan bijbenen. Laatste verhoging 3 weken terug was een vrij grote verhoging en ik denk even wat te snel.

Voor de mentale energie heeft het wel ff goed gedaan maar ik blies aardig op van de carb-ophoging en vertering kon het ook niet helemaal verwerken. Stortte ook steeds weer in qua fysieke energie na het eten. Eigenlijk beetje hetzelfde probleem als waarmee ik hier op het forum kwam. Toen heb ik ook een stapje terug gedaan met de carbs en het daarna met 10g per week weer verhoogd en dat werkte beter. Dus dat ga ik nu weer doen. Energie gedurende de dag is nu al een stukje beter en slaap gaat ook iets beter nu.

Doseren met trainen blijft ook lastig voor me😝 Eerste 3 dagen trainen had ik vaak wel veel energie, doe dan waarschijnlijk (voor dit moment, schema is in principe prima) teveel en na de rustdag is energie eigenlijk helemaal op en zijn de trainingen ook shitty. Tijdens het cutten had ik daar geen last van, maar het voelt alsof nu ik niet meer op cortisol en caffeïne draai, ik de belasting van trainingen ook pas echt weer voel ofzo. Ben blij als deze “tussenfase” straks weer voorbij is maar het proberen te versnellen werkt ook niet dus is ff accepteren en aanpassen.

Vandaag & morgen nog trainen en dan op vakantie🥳 heb daar geen gym ter beschikking maar zijn allemaal geen stilzitters dus wel elke dag mountainbiken/hiken. Beweging zit er wel in & weersvoorspellingen zijn top☀️

Als je uit je gister uit werk/na trainen thuis komt en je zusjes heel lief mijn COR zijn komen bezorgen met een briefje erbij🥰
2308C481-CC55-4E0C-81AB-3697DF570DE5.jpeg

Zusje vond trouwens de lemon merengue wel heel lekker hahaha
Custard cream en sticky toffee pudding 👌🏻❤️

Door al jullie positieve berichten krijg ik ook zin om de COR van TBJP te proberen haha

Custard cream en sticky toffee pudding 👌🏻❤️
Die 2e heb ik nog niet eerder geprobeerd dus ben heel benieuwd!🤩 En curstard cream wilde ik een herkansing geven want vlak na mn cut toen ik die voor het eerst probeerde had ik geen smaakpapillen meer ofzo alles proeft nu weer heel anders lol. Cookies & cream al geprobeerd? Ik kan NOOIT iets met cookies & cream proberen omdat er altijd gluten in zit, maar in deze COR niet dus ik pak mn kans🤞🏼

Door al jullie positieve berichten krijg ik ook zin om de COR van TBJP te proberen haha
De coconut white chocolate is echt mn favoriet❤️
Vooral met de ESN almond/white chocolate whey drip en beetje amandelpasta. Beste. Combi. Ever🫶🏼 ik leef voor die maaltijd elke dag hahaha

Ook al zit er lactose (met toegevoegd lactase dan weer wel) in de ESN whey, ik neem die einde van de dag dan heb ik in de nacht dikke opgeblazen buik en in de ochtend niet meer hahahaha

Die 2e heb ik nog niet eerder geprobeerd dus ben heel benieuwd!🤩 En curstard cream wilde ik een herkansing geven want vlak na mn cut toen ik die voor het eerst probeerde had ik geen smaakpapillen meer ofzo alles proeft nu weer heel anders lol. Cookies & cream al geprobeerd? Ik kan NOOIT iets met cookies & cream proberen omdat er altijd gluten in zit, maar in deze COR niet dus ik pak mn kans🤞🏼

De coconut white chocolate is echt mn favoriet❤️
Vooral met de ESN almond/white chocolate whey drip en beetje amandelpasta. Beste. Combi. Ever🫶🏼 ik leef voor die maaltijd elke dag hahaha

Ook al zit er lactose (met toegevoegd lactase dan weer wel) in de ESN whey, ik neem die einde van de dag dan heb ik in de nacht dikke opgeblazen buik en in de ochtend niet meer hahahaha
Cookies & cream is zeker goed maar niet “bijzonder” vind ik zelf. Neem deze niet zo snel omdat je die in mijn ogen niet kan combineren met elke smaak whey/fruit. Met een smaak als custard cream of vanille kan dat wel vind ik dus ga ik eerder daar voor. Ik ben zo iemand met 10-15 smaken whey op voorraad altijd vandaar .. 😬

Cookies & cream is zeker goed maar niet “bijzonder” vind ik zelf. Neem deze niet zo snel omdat je die in mijn ogen niet kan combineren met elke smaak whey/fruit. Met een smaak als custard cream of vanille kan dat wel vind ik dus ga ik eerder daar voor. Ik ben zo iemand met 10-15 smaken whey op voorraad altijd vandaar .. 😬
Ja dat is wel weer zo, heb meestal gewoon vanille whey dat kan ook weer overal op haha. Ben benieuwd. Heb nu nog 40g COR in mn schema maar als ik weer op 50g zit ga ik de testzakjes gebruiken👌🏼

Ja dat is wel weer zo, heb meestal gewoon vanille whey dat kan ook weer overal op haha. Ben benieuwd. Heb nu nog 40g COR in mn schema maar als ik weer op 50g zit ga ik de testzakjes gebruiken👌🏼
Klinkt goed! Hoeveel kcal zit je momenteel?

Klinkt goed! Hoeveel kcal zit je momenteel?
Heb even stapje terug gedaan van 1722 naar 1570 en carbs wat verlaagd want het ging ff te snel voor mn lichaam om bij te benen haha. Nu per week weer 10g carbs erbij en dat weer opnieuw ophogen.

IMG_8812.jpeg

IMG_8813.jpeg

Vakantieboodschappen✅
Kipfilet is hier kennelijk moeilijk te krijgen, 3 kwartier gereden naar het dorp verderop waar ze het wel hadden.

IMG_8817.jpeg

Beetje jammer wel dat daar binnen 2 uur na het ophalen van de huurauto een slang van het koelsysteem gesprongen was. Net voor €60 aan kip en groente gehaald sta je daar in 29 graden in de zon😣 kip tactisch ingebouwd tussen de diepvries groente en dat heeft het gered lol. Zelden zoveel moeite moeten doen om mn mealpreps te kunnen maken🤣🤣🤣

Verse groente idem en zakken aardappeltjes om in de oven te gooien kennen ze ook niet😂 ze leven hier zo’n beetje op alles waar ik intolerant voor ben maar gelukkig een hoop meegenomen van huis👌🏼 (anders had ik ook gewoon chill gedaan en meegegeten met de rest in het restaurant hoor)

Nu preppen & chillen
IMG_8816.jpeg

Bijlagen

• IMG_8817.png
    IMG_8817.png
    903,9 KB · Weergaven: 24
Beetje jammer wel dat daar binnen 2 uur na het ophalen van de huurauto een slang van het koelsysteem gesprongen was. Net voor €60 aan kip en groente gehaald sta je daar in 29 graden in de zon😣 kip tactisch ingebouwd tussen de diepvries groente en dat heeft het gered lol. Zelden zoveel moeite moeten doen om mn mealpreps te kunnen maken
Vervelend zeg! Wel knap dat je zelfs op vakantie, zo goed nog je voeding bijhoud. Geniet van je vakantie!

PS: Jij werkt ook in de zorg toch? Ik word soms gek van al die bewoners die komen met vragen, als ik mijn bakje met kip rijst en groenten in de middag zit weg te eten 😂🫣

Vervelend zeg! Wel knap dat je zelfs op vakantie, zo goed nog je voeding bijhoud. Geniet van je vakantie!
Thanks! En is ook vooral omdat ik hier anders sowieso niks kan eten hoor haha. Vind het fijn om me aan mijn schema te houden maar zou het nog fijner vinden eigenlijk om de optie te hebben om 1 dagje zorgenloos & gezellig met de fam mee te eten. Maargoed dat zit er ff niet in dus koeltas + koelelementen mee zodat alles mee kan de berg op👌🏼
PS: Jij werkt ook in de zorg toch? Ik word soms gek van al die bewoners die komen met vragen, als ik mijn bakje met kip rijst en groenten in de middag zit weg te eten 😂🫣
Nee niet in de zorg, maar vooral in het begin keken collega’s er gek van op dat ik om 09:30 aan de kip, rijst en groente zat haha. Nieuwe collega’s kijken nog steeds wel raar als die met koffie & koeken zitten om dat tijdstip maar de rest reageert er geeneens meer op hahaha. Ook niet als de mealpreps mee gaan de auto in oid🤣

Lange tijd geen update gepost maar een internet- en social media break was ook wel even lekker✌🏼

Op vakantie genoten van de tijd met familie en lekker in de natuur bezig zijn. Chill mountainbike ritje werd een serieuze leg-workout nadat mn pa en ik compleet van de route waren afgeweken en aan de andere kant van de berg waren beland🤓

Aan de andere kant ziet je familie de dingen die je zelf niet ziet en was het best confronterend om te merken dat er een groot contrast was met het jaar daarvoor. Afwijken van mijn routines, eet tijden en gewoontes vond ik echt veel lastiger dan verwacht en kreeg er veel stress van als dingen anders gingen uit angst dat ik weer een reactie ergens op zou krijgen en het de vakantie zou verpesten. Intoleranties die steeds maar erger waren geworden en energie die echt heel snel op was.

De eerste weken/maanden vond ik het nog verklaarbaar door het cutten, maar het duurde nu wel echt heel erg lang. Zelfs voeding die ik tijdens mijn cut gewoon at kon ik niet meer goed verdragen. Daarbij grote error want ik was vergeten een nieuwe pil-strip mee te nemen op vakantie dus was daar halverwege mee gestopt en ben er ook nog steeds mee gestopt. Eerste week echt extreme vermoeidheid, down, migraine waar geen pijnstiller voor hielp. Maar na de eerste week kreeg ik ineens weer energie terug, geen mental breakdown meer en niet meer compleet instorten na het eten, vrolijker, meer zin en motivatie om te trainen én ik kan nu ik 4 weken gestopt ben ook weer heel veel meer voedingsmiddelen verdragen. Wtf.

Afgelopen jaar zoveel verschillende pillen en hormonen getest om die endometriose onder controle te houden, dat eigenlijk zonder dat ik het merkte, ik er mentaal (en kennelijk ook fysiek) veel meer last had dan ik dacht. De pil kan ook je microbioom erg beïnvloeden wat vermoedelijk bijdroeg aan de intoleranties. Dus besloten om er voor nu even niet meer aan te beginnen, ondanks dat ik nu weer bang ben dat zodra ik weer ongesteld word (nog steeds geen onttrekkingsbloeding gehad ook sinds het uitbleef in de cut) de endometriose klachten het weer gaan overnemen. Om moedeloos van te worden. Daarom eind deze maand een afspraak in het ziekenhuis bij een endocrinoloog, wil nu echt goed laten uitzoeken wat er gaande is met mijn hormonen en wat ik eventueel kan doen om stabiel te blijven qua klachten zonder te hoeven kiezen tussen fysieke of mentale gezondheid op te offeren. Op deze manier moet ik ook geen wedstrijd willen gaan doen in de toekomst.

In elk geval slowly but steady kcal verder aan het ophogen, carbs weer op 170g en dat gaat nu zonder pil een stuk beter. Het voelt alsof mijn lichaam ze nu wel kan gebruiken op 1 of andere manier. Volgende stap is vetten nog wat meer uitbreiden. Dat zit nu op rustdagen op 41g en op trainingsdagen op 32g. Blauwe bessen waar ik heftig op reageerde eet ik nu dagelijks 40g van en lactosevrije kwark gaat ook weer goed. Heb de afgelopen maand echt de tijd genomen om dit soort dingen weer op te bouwen, van 1 theelepel kwark naar 3, naar nu gewoon 250g.

Trainingen gaan lekker en ik voel mijn lichaam ook weer beter aan. Ik voel wanneer ik genoeg gedaan heb en wanneer ik rust nodig heb. Gewichten op alle vlakken weer kunnen ophogen dus dat voelt ook goed💪🏼 voel wel wat disbalans in benen tussen links en rechts waarbij links sterker is, dus sowieso 1 legday per week train ik nu alles unilateral en neem ik wat langer de tijd die training.

Alle rare cravings zijn trouwens ook weg haha. Als ik drukke en lange werkdagen heb merk ik wel als ik meer behoefte heb aan carbs of vetten en dat is dan opgelost met een extra eitje of wat extra COR.

Zo lekker naar de gym & deze week weer een beetje alles gaan bijlezen op het forum👌🏼

Daarbij grote error want ik was vergeten een nieuwe pil-strip mee te nemen op vakantie dus was daar halverwege mee gestopt en ben er ook nog steeds mee gestopt. Eerste week echt extreme vermoeidheid, down, migraine waar geen pijnstiller voor hielp. Maar na de eerste week kreeg ik ineens weer energie terug, geen mental breakdown meer en niet meer compleet instorten na het eten, vrolijker, meer zin en motivatie om te trainen én ik kan nu ik 4 weken gestopt ben ook weer heel veel meer voedingsmiddelen verdragen. Wtf.
Heel erg herkenbaar, hier moeten ze echt meer duidelijkheid voor geven. Ik ben rond m'n ~18de heel kort aan de pil geweest vanwege extreme pijnklachten (2x naproxen 4 maal per dag pijnklachten). Ik heb toen in die periode de meest bizarre intoleranties gekregen en reageerde overal op. Ik ben doorgaans behoorlijk goed met eten en heb weinig heftige reacties op bepaalde voedingswaren. In die periode kon ik echter niks eten, alles gaf extreme reacties en ik kon gewoon amper meer functioneren. Van alles geprobeerd, kleinere porties, zaken weg laten of bepaalde dingen uit mijn dieet halen. Helemaal niks werkte, ik bleef continu extreme maagklachten ervaren tot het punt dat ik gewoon geen enkele normale maaltijd meer kon nuttigen.

Uiteindelijk ben ik wat research gaan doen en kwam ik wat artikelen tegen over de 'minder bekende' bijwerkingen. Toen ik bepaalde zaken las die 1-op-1 overeen kwamen met wat ik op dat moment ervaarde met bijna elke soort voeding ben ik per direct gestopt met de pil en sindsdien heb ik nooit meer last gehad van die problemen. Ik vind het dan ook extreem kwalijk dat er zo weinig aandacht is voor die specifieke kant van de pil, buiten alle andere dingen waar je mee te maken (kan) krijgen.

Heel erg herkenbaar, hier moeten ze echt meer duidelijkheid voor geven. Ik ben rond m'n ~18de heel kort aan de pil geweest vanwege extreme pijnklachten (2x naproxen 4 maal per dag pijnklachten). Ik heb toen in die periode de meest bizarre intoleranties gekregen en reageerde overal op. Ik ben doorgaans behoorlijk goed met eten en heb weinig heftige reacties op bepaalde voedingswaren. In die periode kon ik echter niks eten, alles gaf extreme reacties en ik kon gewoon amper meer functioneren. Van alles geprobeerd, kleinere porties, zaken weg laten of bepaalde dingen uit mijn dieet halen. Helemaal niks werkte, ik bleef continu extreme maagklachten ervaren tot het punt dat ik gewoon geen enkele normale maaltijd meer kon nuttigen.

Uiteindelijk ben ik wat research gaan doen en kwam ik wat artikelen tegen over de 'minder bekende' bijwerkingen. Toen ik bepaalde zaken las die 1-op-1 overeen kwamen met wat ik op dat moment ervaarde met bijna elke soort voeding ben ik per direct gestopt met de pil en sindsdien heb ik nooit meer last gehad van die problemen. Ik vind het dan ook extreem kwalijk dat er zo weinig aandacht is voor die specifieke kant van de pil, buiten alle andere dingen waar je mee te maken (kan) krijgen.
Bizar hè wat een bijwerkingen het kan hebben allemaal en dat dit inderdaad niet duidelijk is. Dit zijn dingen die zelfs in de kilometer-lange bijsluiter niet vermeld staan en die ook (huis)artsen niet weten. Je wordt er als 14-15 jarige aan gezet zonder dat je op die leeftijd duidelijk is wat het allemaal kan veroorzaken of wat het allemaal doet.

Het kan een uitkomst zijn als je er niet zo heftig op reageert en het hield mijn endometriose klachten wel goed onder controle, maar ik weet niet meer wat erger is, de klachten daarvan of van de pil pfff..

Nog steeds bezig trouwens om voeding op te hogen, voor mijn vakantie even een stapje terug gedaan en het in kleinere stapjes weer opgebouwd. Elke 2 weken hou ik de verhoging aan en dan weer verder omhoog.

Trainingsdagen nu op 1756kcal | 41g F | 183g C | 147g P

Rustdagen 1557kcal | 46g F | 131g C | 142g P

Probeer ook meer te focussen op meer diversiteit in mijn voeding zonder structuur los te laten. Op rustdagen eet ik nu niet gewoon minder van hetzelfde als op trainingsdagen, maar andere dingen dan op trainingsdagen. Zo kan ik toch mijn structuur houden en meer diversiteit in de week.
Trainingsdagen eet ik bijv. rijst, lactosevrije kwark met glutenvrije granola/gepofte rijst, cream of rice. En op rustdagen aardappel, eieren, kwark met halve appel en walnoten.

Al echt een stuk meer voedingsmiddelen dan ik hiervoor kon hebben💪🏼
Ook omdat nu al 5 maanden mijn cyclus weg is moet ik hier ook echt ff prioriteit aan geven om dat te herstellen.

Plan is om dit te blijven opbouwen en zeker t/m februari iets boven onderhoud uit te komen.

Mindfuck van de week: ik vind mn fysiek nu al niet meer mooi vergeleken met 3 maanden terug, maar kan me er tegelijkertijd ook wel overheen zetten omdat ik echt heel graag meer spier wil opbouwen, merk dat ik sterker word en sommige onderdelen zelfs zwaarder kan pakken dan vóór de cut. Dus ik heb een soort van geaccepteerd dat ik het nu ff niet zo mooi vind en probeer de focus op het esthetische los te laten.

Maar dan zijn er meerdere mensen in de gym die nu naar me toe komen en zeggen “wat zie je er goed uit!”😊🤣 terwijl ik dat tijdens het cutten juist niemand hoorde zeggen. Dan heb ik echt ff een error hoor😂

Gister ook aardig moe en zag op tegen de legday, uiteindelijk 20 min langer bezig geweest dan normaal maar juist omdat het mega lekker ging. Nieuwe PR ook op de legpress dus daar word ik blij van!😁

Heb momenteel wel ff een beetje een struggle met mijn meal timing. Eet nu natuurlijk meer, en pre workout meal is nu 50g COR met 25g whey. Ik eet dat 75-90 min voor het trainen maar merk dat ik tijdens het trainen steeds enorme buikpijn krijg😒

Eet 5x per dag, 1e om 05:00, 2e om 08:30, 3e om 11:30, pre-workout meal om 14:15-14:30 en train dan om 15:45-16:00 en post-workout meal om 18:00-18:30 (tevens laatste maaltijd). En dan slapen rond 21:00.

Ga ff proberen om wat minder whey in de pre-workout meal te doen om te kijken of dat scheelt. De meeste vetten eet ik al in de 1e en 2e maaltijd en expres de 3e maaltijd al niet meer.

Iemand anders nog tips hiervoor? Of kan dit komen omdat ik lange tijd niet zoveel carbs in 1 maaltijd heb gehad? Wil de maaltijden niet te dicht op elkaar hebben en naar 4 maaltijden gaan komt ook niet lekker uit.🤔

Terug
Naar boven