XXL Nutrition

Atletische lichaam?

• Topic Starter Topic Starter
Ik zou gewoon je hele lichaam in 1x pakken en wanneer iets echt achter gaat lopen dan richt je je daar wat meer op.. Stel dat je borst spieren nu 10% te klein zijn in verhouding met de rest dan is diezelfde hoeveelheid massa nog maar 5% te weinig of zelfs minder wanneer je een stuk gegroeid bent.

een hele goeie! daar ga ik me op richten. mijn eetpatroon ziet er als volgt uit heb hem een beetje geupdated:

8:00 - 350ml meld met havermout en 1 snee bruin brood met kaas
10:15 - 2 sneetjes bruin brood met kaas en 1 stuk rijstwafel
13:00 - 2 sneetjes bruin brood met runvlees salade en 1 banaan.
15:45 - 1 rijstwafel, 1 fruitkick reep en 1 banaan.
18:45 - 300 gram zilvervlies rijst en 300 gram kipfilet met 250ml satesaus.

Dit is mijn eerste voedingsschema die ik heb gemaakt dus ipv dat jullie trollen zou ik graag wat meer info van jullie willen of dit goed genoeg is per dag of dat het beter kan? ik heb mijn kcal berekent perdag en ik moet nu 1730kCal per dag hebben.

1730kcal als 13 jarig kan nooit genoeg zijn

inderdaad behoefte goed uitrekenen en daar 15-20% boven zitten, junk (satesaus/fruitkick) eruithalen en zorgen dat je genoeg eiwitten binnenkrijgt

en zoals daniel zegt waarschijnlijk moet je meer eten, zal je komende groeispurt alleen maar goed doen :)

Ik was out, maar om deze medemens te helpen, graag terug in. Stickies lezen. Onderhoud berekenen, daar 500 kcal boven gaan zitten. Aan de hand daarvan een voedingsschema opstellen, dat op dit forum posten ter controle. En een beetje moeite doen en puzzelen met dat opstellen. We gaan hier niet alles voor je doen :). Als het je niet lukt, stickies nog eens lezen.

---------- Post toegevoegd Mon 6 Aug 2012 om 23:35 ----------

ja ik weet het, morgen avond na me stage even heel voeding categorie door lezen, thanks

Nevermind mijn laatste comment, je vat em wel blijkbaar ;).

maar het is niet in een avondje gebeurt, ik wil maar zeggen blijf je erin verdiepen ;)

Ik was out, maar om deze medemens te helpen, graag terug in. Stickies lezen. Onderhoud berekenen, daar 500 kcal boven gaan zitten. Aan de hand daarvan een voedingsschema opstellen, dat op dit forum posten ter controle. En een beetje moeite doen en puzzelen met dat opstellen. We gaan hier niet alles voor je doen :). Als het je niet lukt, stickies nog eens lezen.

---------- Post toegevoegd Mon 6 Aug 2012 om 23:35 ----------

Nevermind mijn laatste comment, je vat em wel blijkbaar ;).

dit forum heeft meer zulke mensen al jullie nodig, dat mensen niet afkraken maar door juist de helpen!

ik ga binnenkort even een voedingsschema in excel maken:)

Laatst bewerkt:
damn! thanks bro! had dit net nodig :)

graag gedaan man, vind dit ook verrekte handig :D

Naturel en zo droog? Denk dat het wel flink pittig gaat worden.

Lat hoogleggen is uiteraard goed maar leg je hem te hoog lijken je doelen onhaalbaar:)

Zoals ik zei , hangt af van je lengte. Als je ong 1m70 bent dan is het natural en zo droog zeker mogelijk. En aangezien hij die lengte ong is kan het best. Door dat er zoveel geschreeuwd wordt hier van 'niet natural' onderschatten velen wat het menselijk lichaam kan.

Als je het doel hebt om eruit te zien als Phil Heath dan is je doel te hoog. Om een vergelijkbaar fysiek te hebben zoals zyzz natural bij 1m70 is dat zeker niet onrealistisch.

---------- Post toegevoegd Mon 6 Aug 2012 om 23:23 ----------

idd denk echt dat je zijn fysiek onderschat + zieke genetics/verhoudingen en ofcourse zo droog staan

Ik onderschat niets. Zo'n 'sicke' genetics had ie niet , z'n lichaamsbouw is vooral ecto.

facepalm.gif

Raar maar waar, deze smiley zegt alles.

ik ga proberen om 4 maanden te bulken :) heb even door de voedings categorie gelezen erg intressant

ik ga proberen om 4 maanden te bulken :) heb even door de voedings categorie gelezen erg intressant

Cleanbulk of 'dirty' bulk? Als je voor dirty bulk kiest zorg ervoor dat je vet niet TE erg oploopt , moet je langer cutten en veel van je gains zijn dan vet en vocht.

clean bulk ofc :D o nja probeer zoveel mogelijk clean te bulken! ik hoop dat ik volgend jaar juni mij progress before en after pics kan laten zien.

Zyzz is een zeer pijnlijk onderwerp :) Hou je niet bezig met een streef fysiek maar begin eerst met te traine, als je de basis oefeningen onder de knie hebt kun je beginnen met zwaardere gewichten te pakken en flink (gezond) te eten. Als je niet wilt gaan kuren zul je in die 2 jaar niet eens dichtbij Zyzz komen. Denk dat je pas na 0,5 - 1 jaar doorhebt wat trainen is. En dan begin je pas.

Tips, zoek info in de voeding sectie, bekijk filmpjes van oefeningen en bekijk ze goed! Oefen ze in de gym met lichte gewichten en bouw ze telkens zwaarder op.

Succes ermee.

Terug
Naar boven