auel neides
Cool Novice
- Waardering
- 0
- Lengte
- 1m82
- Massa
- 64kg
- Vetpercentage
- 6%
Ahh een eigen log op DBB.
Ik zal alvast om te beginnen wat stats posten om zo iedereen een klein beetje inzicht te geven in de huidige situatie.
Ik heb altijd op topniveau gevolleybald tot ik een zwaar verkeersongeval heb gehad, hierna heb ik 2 jaar gerevalideerd. Hierna heb ik niets meer van sport gedaan tot ik een half jaar geleden met fitness/powertrainen ben begonnen.
Over mijn gewicht (want ik ben zeker dat hier
bij onstaan ) wil ik even kwijt dat ik nog nooit zoveel heb gewogen als nu, ik ben dan ook serieus aan het bikken (Weightgainer, hele partij boterhammen, protein bars,...), maar voor mezelf moet ik ook geen BB body krijgen. Het gaat meer om toch een redelijke spiermassa te creeeren alsook fysiek(lees als snelheidsgebonden activiteit) in orde te zijn.
Mijn trainingsschema wil al wel eens veranderen van dag tot dag, maar ik probeer er een lijn in te krijgen.
Hieronder mijn "voorlopig" schema:
Als oefeningen gebruik ik meestal een divirsiteit van zowel toestellen alsook losse gewichten. Nu is het zo dat ik momenteel voor het overgrote deel op losse gewichten ben aan het overstappen.
Hieronder even mijn trainingswaarden per oefening/spiergroep:
Nadat ik gisteren gesquad had(doe dit nog maar 2 weken) kreeg ik ineens verschrikkelijke kramp in men rechterbeen. Is dit bekend dat dit bij beginners nogal wel eens durft voorvallen of neem ik teveel kilo's?
Omdat mijn doel is om ook langere afstanden te kunnen lopen ga ik ook van na mijn vakantie (vanaf augustus dus) meer intensief beginnen met lange duur lopen.
Ik heb niet echt een doel als in cijfers voor ogen, maar alvast een eerste streefdoel naar sterkte is toch wel naar de 70 kilo met benchpressen.
Ik zal proberen zo goed als elke dag hier even een kleinigheidje te posten hoe het verloop van de training was, gewoon ook omdat ikzelf dan lekker men progressie een beetje kan bijhouden.
Mochten er nog vragen en of voorstellen zijn, stel ze gerust
Ik zal alvast om te beginnen wat stats posten om zo iedereen een klein beetje inzicht te geven in de huidige situatie.
- Leeftijd: 21 jaar
- Lengte: 1.82m
- Gewicht: 64.5 kg
- Bodyfat: 7%
- 6 maand aan het trainen
Ik heb altijd op topniveau gevolleybald tot ik een zwaar verkeersongeval heb gehad, hierna heb ik 2 jaar gerevalideerd. Hierna heb ik niets meer van sport gedaan tot ik een half jaar geleden met fitness/powertrainen ben begonnen.
Over mijn gewicht (want ik ben zeker dat hier
bij onstaan ) wil ik even kwijt dat ik nog nooit zoveel heb gewogen als nu, ik ben dan ook serieus aan het bikken (Weightgainer, hele partij boterhammen, protein bars,...), maar voor mezelf moet ik ook geen BB body krijgen. Het gaat meer om toch een redelijke spiermassa te creeeren alsook fysiek(lees als snelheidsgebonden activiteit) in orde te zijn.Mijn trainingsschema wil al wel eens veranderen van dag tot dag, maar ik probeer er een lijn in te krijgen.
Hieronder mijn "voorlopig" schema:
- Maandag: Biceps, Triceps, Borst, Kuiten
- Dinsdag: Borst, Buik, Onderrug, Bovenbenen
- Woensdag: Biceps, Triceps, Rug, Benen
- Donderdag: Cardio (1 uur) + Biceps, Triceps, Borst (op 80% normaal gewicht )
- Vrijdag: Triceps, Buik, Borst
- Zaterdag: Cardio (1 uur)
- Zondag: All round op een rustig tempo
Als oefeningen gebruik ik meestal een divirsiteit van zowel toestellen alsook losse gewichten. Nu is het zo dat ik momenteel voor het overgrote deel op losse gewichten ben aan het overstappen.
Hieronder even mijn trainingswaarden per oefening/spiergroep:
- Biceps(met losse gewichten): 14 kilo per arm
- Triceps(achter nek, tot boven hoofd): 14 kilo
- Buik: 50 kilo
- Rug: 40 kilo (veel last van men onderrug als ik meer dan 40 neem)
- Borst(Machine): 55 kilo
- Benchpress(Smith): 60 kilo
- Squad: 40 kilo
Nadat ik gisteren gesquad had(doe dit nog maar 2 weken) kreeg ik ineens verschrikkelijke kramp in men rechterbeen. Is dit bekend dat dit bij beginners nogal wel eens durft voorvallen of neem ik teveel kilo's?
Omdat mijn doel is om ook langere afstanden te kunnen lopen ga ik ook van na mijn vakantie (vanaf augustus dus) meer intensief beginnen met lange duur lopen.
Ik heb niet echt een doel als in cijfers voor ogen, maar alvast een eerste streefdoel naar sterkte is toch wel naar de 70 kilo met benchpressen.
Ik zal proberen zo goed als elke dag hier even een kleinigheidje te posten hoe het verloop van de training was, gewoon ook omdat ikzelf dan lekker men progressie een beetje kan bijhouden.
Mochten er nog vragen en of voorstellen zijn, stel ze gerust