AndroidHealthClinic

Auel Neides (Beginner) Log

jij moet gewoon alles trainen en je aan een schema houden. Hoeveel weeg je inmiddels?

• Topic Starter Topic Starter
Ja mijn schema ( dat niet op papier staat maar in men hoofd ) is gewoon een Full training van 75%. Het komt erop neer dat ik bv borst, biceps, tricecps en buik hard train en benen en rug medium. De training daarop doe ik het dan omgekeerd.

Nadat ik in juli bijna 3 kilo terug afgevallen was! :( Ben ik nu weer op 64 kilo :), op naar de 65!!

Tx Pup.
Meestal is het dus wel zo dat ik 48uur rust heb tussen 2 spiergroepen, behalve zoals vanavond wil ik ook wat biceps en borst erbij doen ( welke ik gisteren ook gedaan heb ), dit omdat men bovenbeen nog altijd wat verokken is van gisteren te squaten :)

Dan neem je gewoon een extra dag rust.
En stijfheid is niet altijd een teken van niet herstelt te zijn. Als je weet dat het volume niet hoog was en je niet tot failure bent gegaan kan je toch stellen dat je na 3 dagen gesupercompenseert bent.
Njah, je moet zelf zien. Als je meer gewicht kan heffen dan is het goed, anders ga je maar beter weer terug naar huis:)

Veel succes!

hard en medium is onzin.
Of volg 3 keer in de week een fullbody, waarbij je 3 keer dus hard knalt. Of volg een goed ingedeelde splitschema, waar je iedere dag ook hard kan trainen zonder dat je spieren nog moe zijn van de vorige training.
65kg als doel? dat is maar 1kg. Stel je liever het doel van 70kg binnen bv 2 of 3 maanden

Idd, men doel is 70 kilo dit jaar nog :) ( zie een post ervoor ergens).
Ja het is zo dat ik niet genoeg op de hoogte ben van oefeningen voor 2 spiergroepen om 1.5 uur te trainen. Bv voor buikspieren ken ik bitter weinig oefeningen.

Ik kom nu aan zo'n 4 dagen training per week. Kan ik dan 4x full gaan of niet?

Heeft er ook iemand een voorbeeld van een goede full training tussen 1 en 1.5 uur?

Na lang nadenken ga ik toch voor een 4 daagse split opteren. Indien ik dan nog 1 avond over heb ga ik gewoon wat lopen of fietsen.

Hieronder vind je mijn trainingsschema.
Opmerkingen zijn welkom natuurlijk :)

2eehn2s.jpg

Ziet er niet verkeerd uit hoor!

Misschien zie ik het over het hoofd, maar waarmee pak je achterkant schouders?

benen training: Doe iig squats of lunges.
rugtraining: waar is je bent over row, dumbbell row of pullup of deadlift

Squats vermijd ik nog even, dit omdat ik de oefening technisch niet goed kan uitvoeren alsook dat ik bijna altijd pijn in men rug heb erna. Deadliften en rows doe ik ook om die reden ook niet.

Pull ups en lunges kan ik eventueel nog bijnemen :)

@De tank: Met welk ander onderdeel kan ik dit best combineren? En weet je een 2 a 3 tal goede oefeningen hiervoor?

Bedankt voor de comments jongens.

Laatst bewerkt:
Ik zou bent over lateral raises toevoegen op je schouder of rugdag. Je kunt deze oefening feitelijk in twee varianten uitvoeren: lichaam 90 graden voorover gebogen en 45 graden voorover gebogen.

Maar verder is het wel belangrijk een beetje core op te bouwen op den duur. Core zorgt voor overall kracht, dus ook in het alledaagse leven als je es een keer mee moet helpen verhuizen, ik noem maar wat.

Daarom raad ik aan wel squats en deadlifts te doen. Als je snel last krijgt, begin dan met lage gewichten. Bijvoorbeeld de eerste paar keren squats alleen met bar, al is het maar om gewend te raken aan de beweging. Deadlifts ook gewoon met zulke lage gewichten mee beginnen dat je geen last krijgt en vervolgens langzaam gewicht toevoegen.

Gisteren toch maar even 2x10x30kg gesquat. Het ging wel, dus kga hem integreren in men schema.
Deadlifts zitten blijkbaar nog niet goed in men hoofd, want volgens mij zie ik er ongelooflijk knullig uit als ik ze uitvoer :D

Ook gisteren Dumbbell Curls gedaan met 16KG!!!
Een hele verbetering al in mijn ogen.

Vanavond men laatste full training, dan 2 dagen rust om er maandag in te vliegen met men split. Hoop dit zo lang mogelijk vol te houden. Vanavond alvast wat goede workout muziek op de Ipoc knallen! :D

Vanavond eerste Split training!
Wens me geluk! :D

Wow men armen vielen er gisteren bijna af.
Kheb alles kunnen doen buiten benchpress en decline dumbbell.
Heb wel in totaal 8 sets dumbbell curls gedaan, wat ik wel voelde :D

Nu een dagje rust en woensdag de volgende spiergroep.

Benen/Buik vandaag, heb er al zin in! :D
Nog 1 vraagje, is het erg indien ik vandaag nog 2 oefeningen van borst/armen erbij doe?
Aangezien ik vorige keer niet heb kunnen benchen? Het duurt toch nog tot maandag tot ik weer aan deze spiergroepen kom.

Gisteren niet gaan trainen, tot 20.00u aan het werk geweest om daarna met stekende hoofdpijn in bed te kruipen. Hopelijk kom ik er vanavond wel aan want zo ga ik helemaal men Split niet volhouden.

Gisteren een goede benentraining gehad. Squaten ging ook ( 3x8x40kg) wel, terwijl ook men rug aan kracht wint. Wat goed is want men rugpijn die ik normaal gezien regelmatig heb is hierdoor al veel minder.

Terug
Naar boven