AndroidHealthClinic

Auel Neides (Beginner) Log

• Topic Starter Topic Starter
JA! :D Dat is hem :)

edit

Laatst bewerkt:
Gisteren nog een keer goed getraind +- 65 min.

Niet opgewarmd, want had het al warm genoeg in die gym.

-dumbbells langszij op schouderhoogte 4x 10 x 8kg

-Biceps curls 2x 10 x 10kg
-Biceps curls 2x 10 x 12kg

- Militairy press 3x 10 x 20kg

-Triceps (behind neck) 1x 10 x 10kg
-Triceps (behind neck) 1x 10 x 12kg
-Triceps (behind neck) 2x 10 x 14kg

- Triceps pull down 3x 10 x 45kg

- Sit ups 3x 12 x 45kg

- Chin ups 3x 15

-Dead lift 3x 10 x 30kg

Op een goed tempo doorgetraind met wat lichte stretching tussendoor.

Vanavond Galabal van de vriendin dus spiertjes wat rust gunnen en morgen nog een keer knallen.
Zondag waarschijnlijk 2uur tennissen dus genoeg getraind dan.

Maandag dagje zee, maar misschien s' avond nog een keer goed doortrainen.

Zondag nog een keer goed doorgetraind, maar niet echt men reeksen bijgehouden.

Deze week toch een keer wat meer buik en benen gaan doen want vooral men buik begint achterop te lopen merk ik.

Voor de rest probeer ik zoveel mogelijk zuivelproducten en vezelrijke dingen in men voedingsschema op te nemen. Kwestie van te groeien natuurlijk :)

Ook elke morgend een vitamientje bijnemen helpt me de dag wat beter door :)

Omdat ik over 1 a 2 maand terug zo'n 5 kilo meer kon nemen met dezelfde aantal reps die ik nu doe :D

Gisteren weer een goed uur doorgetraind. ( wel warm in die gym seg.. )

- Biceps curls losse dumbbells 1x12x10kg 2x12x12kg
- Triceps behind neck Dumbbell 1x10x12kg 3x10x14kg
- Pull down Triceps 2x10x45kg 1x10x50kg
- Biceps curl met bar 3x8x25kg 3x6x32,5kg

- Sit ups buik 4x12x40kg

- Chin ups 3x10
- Chin ups (armen ver gespreid) 3x6

- Military press 4x8x30kg

- Push ups ( op Powerplate ) 2x 20

- Borstoefening (Machine, gewicht van je borst wegduwen) 3x10x50kg

Dat was het voor gisteren. Vanavond neem ik rust, morgen ga ik waarschijnlijk wat fietsen en vrijdag terug bonken!

Vanavond nog eens even men stats opnemen (gewicht, vet,..), hopelijk weer beetje progressie hierin gemaakt.

Omdat ik toch nog maar aan een 3 tal trainingen in de week kom ga ik full body trainen. Dit lijkt me het verstandigst.

Cardiowerk doe ik wel buiten die trainingen om (Tennis, mountainbike, ...)

Ik ben enkel nog op zoek naar enkele effectieve oefeningen voor zowel borst als armspieren (biceps, triceps en onderarmen). Enige punt is dat men linkerellenboog tegenwoordig altijd weerwerk bied, dus liefst een niet al te belastende oefening voor de ellenbogen.

Gisteren een dik uur goed doorgetraind.

Armen opwarmen met:

Arms full swing 3x10x5kg eh
Arms open swing 3x10x5kg eh

Biceps curls Dumbbell 2x10x12kg
Biceps curls Dumbbell 2x10x14kg

Biceps curls bar 4x8x30kg

Military press 3x8x27.5kg

Triceps behind neck Dumbbell 2x10x12kg
Triceps behind neck Dumbbell 2x10x14kg

Triceps behind neck liggend 2x10x12kg

Borst Machine 3x10x50kg
Borst Machine push 3x10x50kg

Chin Up 3x8

Zo alweer een maand geleden dat ik hier gepost heb. Na veel vakanties in Juli ben ik nog weinig aan trainen toegekomen. Dat was ook te merken eergisteren in de gym. Ik moest men series dan ook bijstellen ( +- 15% verlies qua gewicht dat ik kon nemen ).

Men doel voor augustus is dan ook tot terug op mijn normale niveau te geraken. Ik ga ook terug wat aan men voeding werken om toch weer richting de 65kg in de eerste plaats te werken en tegen het einde van het jaar richting 70kg te werken.

Als er iemand voorstellen heeft voor een goede buiktraining, laat het gerust weten.

Gisteren weer een uur de gym ingedoken.

Arms front full swing 2x10x5kg eh
Arms open swing 1x10x5kg eh

Biceps curls Dumbbell 2x10x10kg
Biceps curls Dumbbell 2x10x12kg

Biceps curls bar 2x8x27.5kg

Military press 3x8x27.5kg

Triceps behind neck Dumbbell 3x10x12kg

Borst Machine 2x10x45kg
Borst Machine push 2x10x45kg

Chin Up 2x8

Sit Ups 2x10

Sit Ups (gewicht op rug- Machine) 2x30x30kg

Rows 2x12x...kg ( weet niet exact hoeveel het was)

Vanavond weer volle bak ertegen!!!

Je hebt nu afgelopen 2 trainingen military press gedaan, maar geen van beide keren deadlifts of squats.. waarom niet?

En hoe komt het dat je deadlift zo laag is? Met military press doe je ongeveer net zoveel gewicht (allebei +-30kg). Je deadlift kan wel dubbel zo hoog lijkt me.

Squatten doe ik bijna niet omdat ik echt bang heb men rug te overbelasten. Ik probeer het af en toe, maar kan bijna niets van gewicht nemen op deze oefening.

Benchen doe ik wel, zoals al ergens aangegeven zit men max gewicht op zo'n 55kg.
Vanaf dat gewicht beginnen met ellenbogen vreselijk pijn te doen en kan ik niets meer drukken.

Met military press neem ik in totaal 27.5kg, met benchen 55kg, dus wel dubbel zoveel hoor :)
Maar military vind ik eigenlijk wel een leuke oefening, voel het ook goed in de juiste spiergroepen.

Vanavond ga ik weer vol ervoor gaan want gisteren was de training het posten niet waard.

Ook ben ik op zoek naar een goede pre workout shake, iemand tips?

zonde om je geld daar nu al in te steken. Je doet er -veel- beter aan een grote maaltijd rijst+vlees te eten voor en na je training. Als je shakes gaat nemen wordt het eten lastiger, dus minder gains. Mijn advies dus geen pre workout.
Ook uitkijken met pijntjes e.d. tijdens het trainen!

Ja heb enkel pijn in ellenbogen (schouders is al heel veel geminderd).

Ik probeer nu altijd zo'n 200 a 300 gram platte kaas te eten na het trainen. Voor het trainen eet ik meestal gewoon avondeten (zo'n 2 a 3uur voor het trainen) en daartussen nog enkele koeken.

Ik ben niet zo'n grote vleeseter, maar zou eventueel wat koude rijst met curry en kip ook goed zijn om voor de training te eten? En hoeveel kan ik er best tussen laten (laatste maaltijd en training)?

Tx voor de reacties.

Dinsdag redelijk rustig getraind.
Vandaag wil ik weer gaan, enkel moet de pijn in men rug dan wat minder zijn, aangezien deze vanacht (wrs door slecht liggen) ineens is opgekomen.

Vandaag wil ik toch een goede all round doen, morgen rusten en dan zaterdag terug aan de bak!

Tot mijn grote verbazing was gisteren de Gym dicht. Omdat ik echt wou trainen heb ik dan zelf maar een traing "uitgevonden" om wat bezig te zijn.

Omdat het leek ofdat het elk moment kon gaan regenen was ik wat verder naar het bos gereden.
Ik leg even uit hoe mijn training er als volgt uitzag:

- 5 min sprint naar boven (op heuvel)
- 20x push up, 20x sit up
- 10 min lopen
- 20x push up
- 10 min lopen
- 5 min wandelen
- 3 min max sprint naar boven (op heuvel) (op handen en voeten het laatste stuk omdat het zo steil was :D )
- 2 min rust
- 8x push up (10x,10x,9x,9x,8x,8x,7x,7x,6x,6x )

Ik vond dit best een keer leuk als afwisseling, ook omdat je in de natuur bent en lekkere lucht kan inademen.

Mochten er nog voorstellen zijn om mijn Forest workout te voltooien? Laat het gerust weten :D
Ik ga proberen dit 1x per week vol te houden, kan best nog leuk worden ook.

Al heel de week men hoofdpijn + rugpijn gezeten. GADVER!

Hoofdpijn of niet, vanavond moet ik er door, kga nog is superhard trainen. Morgen rusten en vrijdag weer bonken!!

Woensdag ging het nog redelijk goed in de gym, ik leg vooral het doel op buikspieren momenteel en doe 120+ sit ups per sessie. Ook heb ik zo'n 90 crunches erop zitten woensdag.

Vandaag ga ik nog is wat borst doen samen met armen. Heb het gevoel dat men triceps zwaar verwakt zijn, hier zou ik wat op moeten letten.

Terug
Naar boven