Fitness Seller

Auto kapot: Reparatiekosten 2000 Euro!!!

Bezoekers in dit topic

Luukie23

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
25 mei 2006
Berichten
1.841
Waardering
0
Ik heb eergisteren mijn auto naar de mallemoer gereden (geen ongeluk, maar de motor stuk gereden). Komt er op neer dat er een nieuwe motor in moet. Dit grapje zal me (tezamen met het vervangen van de distributieriem zo'n 2000 Euro gaan kosten. En dat terwijl mijn Clio een dagwaarde heeft van 2000 Euro.

Ik heb nu dan eigenlijk 3 opties.
1. De auto voor 2000 Euro repareren, terwijl hij nog maar 2000 waard is
2. Een gebruikt auto kopen en deze voor zo'n 400 a 500 Euro er op inruilen
3. Een spiksplinter nieuwe auto kopen mbhv een financieringsplan

Via mijn werk kan ik (nog) geen auto leasen, maar moet er wel een hebben...

Iemand tips???
 
ik zou ook voor 2 gaan denk ik ja.. geld lenen zou ik nóóit doen.
 
optie 2 lijkt me het beste.
 
ik zou ook voor 2 gaan denk ik ja.. geld lenen zou ik nóóit doen.

waarom niet. Je betaald een vast bedrag per maand af ( over een looptijd van een aantal jaar) gebaseerd op een restwaarde
 
waarom niet. Je betaald een vast bedrag per maand af ( over een looptijd van een aantal jaar) gebaseerd op een restwaarde

omdat als je die auto ook weer kapot rijdt je nog steeds ervoor aan het betalen bent. en er is niks zo vervelend als voor iets betalen wat al kapot of weg is.
 
omdat als je die auto ook weer kapot rijdt je nog steeds ervoor aan het betalen bent. en er is niks zo vervelend als voor iets betalen wat al kapot of weg is.

dat dacht ik eerst ook, maar als je hem Casco verzekerd (all risk) dan is dat niet het geval. Dan krijg je er de dagwaarde voor terug
 
en bij lenen betaal je er uiteindelijk veel te veel voor
 
dat dacht ik eerst ook, maar als je hem Casco verzekerd (all risk) dan is dat niet het geval. Dan krijg je er de dagwaarde voor terug

dan betaal je je blauw aan je lening en aan de verzekering.
het is en blijft je eige keuze maar ik zou het niet doen :)
ik vind lenen namelijk zoiezo iets wat je nooit moet doen.
(dan heb ik het natuurlijk niet over een hypotheek ofzo)
 
3. Een spiksplinter nieuwe auto kopen mbhv een financieringsplan

Een auto is geen goede investering als je de auto alleen als vervoersmiddel gebruikt. Omdat elk jaar een auto minder waard wordt, terwijl je wel steeds rente + aflossing betaald. Een 2e hands is toch ook goed. Kun je net zo goed elke maand een bedrag apart zetten om een auto te financieeren. Niet lenen maar sparen. Alleen lenen voor een investering die meer waard wordt. Maar dat is mijn mening.
 
krijg je dan een nieuwe motor of een 2e hands motor? zou iig eens rondkijken bij verschillende bedrijven, soms kun je ook aan een 2e hands motor met niet al teveel km's komen en dat lijkt me goedkoper als een nieuwe, maargoed arbeidsloon zal het natuurlijk wel wat omhoog halen.
 
2, autos verminderen in waarde,
 
2 lijkt mij het beste , zoals riggard al zegt je kan 2de hands motoren met weinig km veel goedkoper vinden hoor je kan ook op verschillende autostorten gaan kijken , mja dan moet je hem er zelf uithalen en insteken natuurlijk :D
 
alles behalve 1!

2 lijkt mij ook het beste! succes!
 
2000 euro is absurd. Een blok op de sloop die nog wel loopt koop je voor rond de 250 euro. Een motortakel huur je bij boels voor 20 euro en je steekt er ff wat tijd in. Hup, motor overlepelen en rijden maar weer.

2000 euro...tjees, ja zo word ik ook wel rijk ja
 
2000 euro is absurd. Een blok op de sloop die nog wel loopt koop je voor rond de 250 euro. Een motortakel huur je bij boels voor 20 euro en je steekt er ff wat tijd in. Hup, motor overlepelen en rijden maar weer.

2000 euro...tjees, ja zo word ik ook wel rijk ja

Dan moet ie wel net zo handig zijn als jou!:D
 
2, zeker niet lenen omdat je waarschijnlijk binnenkort een auto gaat leasen?
 
auto naar de sloop brengen, daarna twee de handsje op marktplaats kopen .
En klaar is kees.
 
Back
Naar boven