XXL Nutrition

Automatisch meetrainen rug

TheMechanic

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
83kg
Toen ik begon met trainen was dit voornamelijk mijn biceps. Nadat deze zich ontwikkelde ging ik meerdere spiergroepen trainen, voornamelijk borst/triceps/buik. Aan mijn rug heb ik toen weinig tot geen aandacht besteed, omdat ik dit tot later wilde bewaren.

Vreemd genoeg lijkt het erop dat ik mijn rug al die tijd mee heb getraind tijdens alle andere oefeningen (Met name de bovenrug bij de schouderbladen). Het is een van de meest ontwikkelde spiergroepen van mijn lichaam en ik vermoed dat het meeste gewicht ook daar vandaan komt.

Is het normaal dat deze (bij bepaalde oefeningen) mee wordt getraind, en dat de extra oefeningen voor de rug slechts bedoeld zijn om het te optimaliseren? :p

om je vraag te beantwoorden: waarschijnlijk niet, tuurlijk heb je compounds enzo maar degene die ook je bovenrug trainen die doe jij niet gok ik, ik denk dat je het 'meest ontwikkelde spiergroep'verhaal niet zo zal kloppen tenzij de rest zeer matig is...

Waarom train je in hemelsnaam niet alles?

Kun je zeggen welke oefeningen je allemaal doet?

heeft denk ik te maken met je genetics

ik ken jongens die slecht trainen en een mooi figuur hebben, ripped

ik ken jongens die goed trainen en een verschrikkelijk figuur hebben

ikzelf heb bijvoorbeeld al van kinds af aan brede schouders gehad, krijg bijna wekelijks vragen naar mijn schema voor schouders terwijl ik deze spiergroep het vaakst laat wegvallen als ik in tijdsgebrek kom, train ze het minst hard van allemaal

is natuurlijk wel beetje bro science wat ik nu verkondig, maar ik geloof er zelf wel in

is natuurlijk wel beetje bro science wat ik nu verkondig, maar ik geloof er zelf wel in

Haha, heerlijke opmerking! :D

Ontopic, ik wil ook wel eens weten welke oefeningen je dan allemaal doet. Kan me niet voorstellen dat je geen onbalans hebt door het gebrek aan rugtraining. Hoe zit het met de benen?

Toen ik begon met trainen was dit voornamelijk mijn biceps. Nadat deze zich ontwikkelde ging ik meerdere spiergroepen trainen, voornamelijk borst/triceps/buik. Aan mijn rug heb ik toen weinig tot geen aandacht besteed, omdat ik dit tot later wilde bewaren.

Vreemd genoeg lijkt het erop dat ik mijn rug al die tijd mee heb getraind tijdens alle andere oefeningen (Met name de bovenrug bij de schouderbladen). Het is een van de meest ontwikkelde spiergroepen van mijn lichaam en ik vermoed dat het meeste gewicht ook daar vandaan komt.

Is het normaal dat deze (bij bepaalde oefeningen) mee wordt getraind, en dat de extra oefeningen voor de rug slechts bedoeld zijn om het te optimaliseren? :p

Voor dat ik dit geloof wil ik het bewijs zien!
Laatst was hier iemand ( met humor) die zijn benen te gespierd vond en die liet foto's zien.
Was een goed voorbeeld van zelfoverschatting.

Trek je je zelf op ? kan ook dat het daarom gespierd is..

Voor dat ik dit geloof wil ik het bewijs zien!
Laatst was hier iemand ( met humor) die zijn benen te gespierd vond en die liet foto's zien.
Was een goed voorbeeld van zelfoverschatting.

haha zag zie topic ook voorbij komen, was misschien ook best wel zielig :(

Enigste waar rug wordt getraind is Deadlift, tenminste die niet hoofdzakelijk op de bovenrug is gefocust.

Enige*.

En nee, not really. Zijn zat voorbeelden te noemen.

Desondanks houdt OP zichzelf voor de gek als hij denkt dat hij zijn rug voldoende traint.

kan ook aanleg zijn

Terug
Naar boven