AndroidHealthClinic

b12 inject combineren met b-5 (hoge dosis) is dat ok?

lickety-split

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
Hi DBB-ers,

Ik doe sinds kort vitamine b-12 injects (3 weken op, 2 weken af).
Ik wil beginnen met hoge doseringen b-5 poeder (acne) namelijk 10 gram op een dag.

Mijn vraag: is deze combi wel ok? Of maakt het totaal niet uit dat ik twee b vitaminen zwaar overdoseer....?

Dat ziet er dus als volgt uit:

Vit b12 Depot 1000 ug Hydroxocobalaminacetat E5D
Vit b-5 10 gram ED

Die b5 ben ik niet zo bekend mee, die b12 kan gewoon... misschien eens aan je huisarts vragen?

Een beetje offtopic, maar waarom slik je geen B12?

Vitamines worden in twee groepen ingedeeld. De vitamines A, D, E en K zijn oplosbaar in vet. De anderen zijn in water oplosbaar. De in vet oplosbare vitamines kunnen door de lichaamcellen worden opgenomen en opgeslagen. De in water oplosbare niet. Een teveel aan in water oplosbare vitamines verlaat je lichaam via de urine. Uitzondering op deze regel is vitamine B12.

Een overdosis van b5 kan leiden tot schijterij.

• Topic Starter Topic Starter
Vitamines worden in twee groepen ingedeeld. De vitamines A, D, E en K zijn oplosbaar in vet. De anderen zijn in water oplosbaar. De in vet oplosbare vitamines kunnen door de lichaamcellen worden opgenomen en opgeslagen. De in water oplosbare niet. Een teveel aan in water oplosbare vitamines verlaat je lichaam via de urine. Uitzondering op deze regel is vitamine B12.

Een overdosis van b5 kan leiden tot schijterij.

Ja ok ik ben bekend met de bijwerkingen van de doseringen. Die stellen in principe niks voor of laat ik het beter zeggen, vormen geen acute bedreiging voor mijn gezondheid. Maar ik vroeg me af of de combinatie een soort van extra risico heeft ofzo. Dat je je lichaam misschien wel erg in de war schopt wat die nou moet doen met al die b-vitaminen :D

Terug
Naar boven