Fitness Seller

Bacteriostatisch of Steriel water

Jezus !!! Nu dit weer!

Kan ik dan ergens hcg in minder grote mengverhouding bestellen?
Misschien in België ? Daar is het toch gewoon vrij verkrijgbaar zonder recept?

NPC zei:
Volgens Dr Crisler (Swale) kan men de ledygcellen beschadigen bij gebruik van Crash dosissen.

Niet akkoord mee?

Zeker niet akkoord mee, er kan bij te frequent gebruik van hogere dosissen wel desensitizatie optreden, maar daarom gebruik je het ook om de 5 dagen ofte bijna 3 maal de halfwaarde tijd, en een beperkt aantal keren. 2x500 per week voor de hele kuur zal meer schade aanrichten dan dat. De schade van en viertal dosissen, 1 a 2 maal per jaar zal uberhaupt lager zijn dan 2x12 weken continu.

Interessant. Dat is heel wat anders dan ik heb gelezen (zo even kijken of ik Soulreavers onderzoeken terug kan vinden).

Heb jij toevallig onderbouwing hierover liggen?

Post Cycle Recovery
Author : SWALE [Contact Author]

Summary : My current best thoughts.

I advise my AAS patients to use small amounts of HCG (250IU to 500IU) on two consecutive days each week, right from the beginning of the cycle. This serves to maintain testicular form and function. It makes more sense to me to keep the horse in the barn, so to speak, then to have to chase it across three counties later on. I am also a big fan of maintaining estrogen within physiological ranges. Both therapies have been shown to hasten recovery.

Any more than 500IU of HCG per day causes too much aromatase activity, and results in destruction of Leydig cells. You are then inducing primary hypogonadism (which is permanent) while treating steroid-induced secondary (hypogonadotrophic) hypogonadism (which is temporary--hopefully).

If 250IU or 500IU on two days each week isn’t enough to stave off testicular atrophy, then I recommend using it more days each week (as opposed to taking larger doses). In fact, I wouldn’t mind having a guy use 250IU per day ALL THROUGH the cycle. Those that have tell me they thus avoid that edgy, burned-out feeling they usually get. They also say they simply feel better each day. Subjective reports, to be sure, but they are hard not to appreciate. Especially when HCG is so inexpensive.

The testes are then ready, willing and able to again produce testosterone at the end of the cycle. LH levels rise fairly rapidly, but endogenous testosterone production is limited by lack of use. I also want to make sure a SERM, such as Clomid or Nolvadex, is at effective serum dosage (around 100mg QD for Clomid, 20-40mg QD for Nolvadex) when serum androgen levels drop to a concentration roughly equal to 200mg of testosterone per week. That is when androgenic inhibition at the HP no longer dominates over estrogenic antagonism with respect to inducing LH production. Of course, if the fellow has been doing Clomid or Nolvadex all along the way (and I now prefer Nolvadex over Clomid, due to the possibility of negative sides from the Clomid), he is all set to simply continue it at the end (no need to switch from one to the other). BTW, I see no evidence of any benefit in using BOTH SERM’s at the same time. I used to think a couple of weeks of the SERM was enough; now I like to see an entire month after the last shot of AAS (and migration of long to short esters as the cycle matures). Tapering the SERM is probably a good idea during the last week, as well.

I want my patients to stop taking HCG within a week after the end of the cycle. The testosterone production it induces will further inhibit recovery, as will using Androgel, or any other testosterone preparation, while in recovery. There is no escaping this, as there is no such thing as a “bridge”. Just because you are not inhibiting the HPTA for the entire 24 hours does not mean you are not suppressing it at all. IOW, you can’t “fool” the body—it is smarter than you are.

I like Arimidex during the cycle (in fact, consider use of an AI while taking aromatisables a necessity) but it ABSOLUTELY should not be used post cycle (even though it has been shown to increase LH production) because the risk of driving estrogen too low, and therefore further damaging an already compromised Lipid Profile, is too great (this also drives libido back into the ground—and we don’t want that, do we?).

All this is meant to get my guys through recovery as fast as possible (the real goal, yes?). So far, all of them who have tried it have reported they are recovering faster than when they have tried other protocols.

http://forum.dutchbodybuilding.com/showpost.php?p=224545&postcount=16

Hier nog een oude discussie op CEM. Alleen geen eenduidige conclusie nog.
[Link niet meer beschikbaar]

deze had ik idd ook al eens voorbij zien komen..thanks J

2hard2die zei:
Jezus !!! Nu dit weer!

Kan ik dan ergens hcg in minder grote mengverhouding bestellen?
Misschien in België ? Daar is het toch gewoon vrij verkrijgbaar zonder recept?

dit denk ik niet...m'n maat had een doktersvoorschrift nodig...

heeft er iemand al geprobeerd om er zonder om te gaan in belgië?

• Topic Starter Topic Starter
Je hebt idd een doktersvoorschrift nodig,tenzij je een goedaardige apotheker vindt:D

• Topic Starter Topic Starter
Big Cat zei:
Zeker niet akkoord mee, er kan bij te frequent gebruik van hogere dosissen wel desensitizatie optreden, maar daarom gebruik je het ook om de 5 dagen ofte bijna 3 maal de halfwaarde tijd, en een beperkt aantal keren. 2x500 per week voor de hele kuur zal meer schade aanrichten dan dat. De schade van en viertal dosissen, 1 a 2 maal per jaar zal uberhaupt lager zijn dan 2x12 weken continu.

Ik begrijp wat je hier wil zeggen Peter, maar het gaat hier niet om de frequentie maar juist om de gebruikte dosis van de hcg.
Eender op welk tijdstip of om welke frequentie dan ook zou een dosis van meer dan 500iu hcg leiden tot een verhoogde aromatisatie en dat zou dus resulteren tot vernietiging van de Leydig cellen.

Nota:Volgens recente bevindingen van Dr Crisler zou hij nu overtuigd zijn dat die dosis nog lager ligt, ie 250iu hcg max.

Ten eerste doktersvoorschrift voor HCG is zeker nodig in Belgie.

Ik heb een kleine 2 weken geleden HCG bestelt bij de apotheek en ze zeiden me ook dat er een probleem van levering is bij Organon. Heb besloten zelf naar de fabrikant te bellen om te horen wat het probleem was en ze zeiden me dat er een minimum leveringstermijn van 2 weken zou zijn. Ze kunnen blijkbaar niet volgen met de produktie...

En hoelang is de hcg nu dan houdbaar na vermenging met simpel water voor inject?

HCH is een eiwit dat wordt ontrokken uit de urine van zwangere vrouwen tijdens de eerste 16 weken van de zwangerschap. Iemand komt dan één keer per week de flesjes volgezeken urine ophalen en brengt ze vervolgens naar Organon:rolleyes:

Aangezien het aantal geboortes daalt zijn er waarschijnlijk ook veel minder gegadigden voor het moeders voor moeders clubje en dus de levertijd langer voor productie.:D

HCG is Mits gekoeld 2 weken houdbaar.

MrJ zei:
http://forum.dutchbodybuilding.com/showpost.php?p=224545&postcount=16

Hier nog een oude discussie op CEM. Alleen geen eenduidige conclusie nog.
[Link niet meer beschikbaar]

je weet toch dat SWALE persona non grata is op al die boards tegenwoordig ?

SWALE's methode was geen slechte methode, 2 maal per week 250, alleen hebben we die dan ook weer aangepast om het meer te spreiden en eventuele schade van de lange duur te beperken. In de praktijk zelfs enkele malen toegepast. Op papier zou de bijgewerkte versie zelfs iets beter zijn dan de crash-versie, maar in praktijk blijken ze even effectief en risico-vrij. Er is dan ook zeker geen bezwaar tegen, de enige voorkeur die ik heb voor de crash-dosissen is gebruiksgemak (liever 4 extra shots dan 24 extra shots, dat bespaart kosten op product, op spuiten en in het aantal steken).

In dit geval spreek ik men voorkeur uit voor de crashdosissen op basis van het feit dat je zo tenminste weet wat je krijgt, en dat je zult herstellen, en dat dat te verkiezen is boven foefelen met iets waarvan je geen enkel bewijs hebt of het zelfs na 2 weken nog actief bestanddeel zal bevatten. Snap je de conclusie ?

Er is geen bezwaar tegen 250 IU twee maal per week doorheen de kuur, in tegendeel, op papier is er een licht voordeel. Maar als je geen 250's kan krijgen, wel 2500's, en je weet dat beiden, althans in praktijk even effectief en veilig zijn ...

NPC zei:
Ik begrijp wat je hier wil zeggen Peter, maar het gaat hier niet om de frequentie maar juist om de gebruikte dosis van de hcg.
Eender op welk tijdstip of om welke frequentie dan ook zou een dosis van meer dan 500iu hcg leiden tot een verhoogde aromatisatie en dat zou dus resulteren tot vernietiging van de Leydig cellen.

Nota:Volgens recente bevindingen van Dr Crisler zou hij nu overtuigd zijn dat die dosis nog lager ligt, ie 250iu hcg max.

Dat zijn geen recente bevindingen van Dr.Crisler, dat zijn gepubliceerde studies die voortgaan op basis van de intratesticulaire testosterone concentraties na een dosis HCG. Die zijn al een jaar of 2-3 oud, en als dat inderdaad een accurate maatstaf is, dan zou 125-150 IU genoeg zijn, en zou 250 eigenlijk al veel zijn.

en het gaat wel degelijk om de frequentie omdat we ons baseren op test en HCG concentraties. Met het half-leven van HCG leid een te frequente toediening tot een in tijd toenemende concentratie van HCG en estradiol, en bijgevolg tot meer schade.

Om zelf even een noot te plaatsen, er is weinig direct bewijs dat de aromatisatie leid tot schade, er is meer bewijs dat die te wijten is aan de desensitizatie, die je overigens ook meer vermijd door minder lang en lager dosis gebruik

een tweede noot kan geplaatst worden bij het gebruik van intratestisculaire testosterone als maatstaf, omdat de gegeven dosis HCG die een ITT uitlokt van laten we zeggen 1, niet noodzakelijkerwijs overeen komt met de ITT veroorzaakt door en gelijkaardige dosis LH. als die lager ligt, dan kan een iets hogere HCG/ITT nuttig zijn in het belang van het sensitiseren van de testikels voor endogeen LH

Ok, duidelijk.

Als de HCG bewaarbaar zou blijven voor een langere periode zou ik echter alsnog voor die 500IU /w kiezen. ;)

Maar nu dus 2500IU per keer. Raad je dat ook aan in het midden van je kuur? Lijkt mij persoonlijk geen slecht idee om tussendoor ook een boost te geven. :)

MrJ zei:
Ok, duidelijk.

Als de HCG bewaarbaar zou blijven voor een langere periode zou ik echter alsnog voor die 500IU /w kiezen. ;)

Maar nu dus 2500IU per keer. Raad je dat ook aan in het midden van je kuur? Lijkt mij persoonlijk geen slecht idee om tussendoor ook een boost te geven. :)

Dat zou wat teveel van het goede worden. Niet om te zeggen dat het noodzakelijk slecht is, het kan best zijn dat 1500 om de twee weken bijvoorbeeld ook een zeer goed effect heeft, maar ik vind er geen bewijzen voor en als het om PCT gaat dan gaat het om gezondheid, en dan raad ik niets aan wat ik niet zeker weet.

Toch vraag ik me iets heel sterk af;

Waarom raken de zaadcellen zo afgrijselijk misvormd van een toch nog steeds door jullie geadviseerde HCG PCT kuur??? Overigens ongeacht dosering of frequentie van toediening.

of je laat je vriendin naar de apotheek gaan...
heb ik ook gedaan, met een zielig gezicht en je krijgt het zo mee!

toch zielig zo'n vrouw die pregnyl moet zetten om zwanger te worden, snik snik. alle begrip van de assistentes! zelfs nog tips gekregen hoe je de mengverhoudingen het best kunt aanpassen. ;)

maxmuscle zei:
Toch vraag ik me iets heel sterk af;

Waarom raken de zaadcellen zo afgrijselijk misvormd van een toch nog steeds door jullie geadviseerde HCG PCT kuur??? Overigens ongeacht dosering of frequentie van toediening.

als die leydigcellen daadwerkelijk zo misvormd zouden zijn als je claimed..lijkt het mij dat het je herstel alleen maar in de weg zit!

toch merk ik zeer zeker dat ik beter en sneller herstel met hcg dan zonder..

Terug
Naar boven