MuscleMeat

Bacteriostatisch of Steriel water

Zaadcellen en leydigcellen zijn volgens mij toch echt 2 aparte cellen hoor. :)

HCG zal zaadcellen idd vervormen. Dat is echter tijdelijk (in principe). Dit zal na verloop van tijd weer goed komen.

MrJ zei:
Zaadcellen en leydigcellen zijn volgens mij toch echt 2 aparte cellen hoor. :)

HCG zal zaadcellen idd vervormen. Dat is echter tijdelijk (in principe). Dit zal na verloop van tijd weer goed komen.

overheen gelezen.. (meestal vallen anti HCG lieden over de Leydigcellen)

Injectievloeistof van de apotheek, verkopen ze dat ook in vials?

Ik kreeg laatst van iemand plastic ampullen die je open moet breken.

Die heb je idd in grote vials ja. :)

TongPo zei:
Injectievloeistof van de apotheek, verkopen ze dat ook in vials?

Ik kreeg laatst van iemand plastic ampullen die je open moet breken.

klopt..doorzichtig, met wit/rode sticker..?!

So much voor de inkoopactie dus? :p

Ik ben niet antie HCG!:mad:

Maar na het lezen van diverse onderzoeken waaronder onderstaand doet het mij in elk geval al tijden over een PCT met HCG diep nadenken!!

http://ethesis.helsinki.fi/julkaisut/laa/biola/vk/karila/adversee.pdf

Stukje conclusie:
Concomitant abuse of supraphysiological doses of anabolic androgenic steroids with human
chorionic gonadotrophin results in profound alteration of semen density. Anabolic androgenic
steroids induce hypogonadotrophic hypogonadism, and combined with human chorionic
gonadotrophin can maintain spermatogenesis but reduce semen quality. The abuse of anabolic
substances results in transiently lowered male fertility, but the reduced semen density and semen
quality appears to be reversible.​

dat stukje zegt hetzelf. Gebruik van HCG bij anabolica kan spermatogenese onderhouden, maar leid wel (zoals J en ik al zeiden) tot verminderde kwaliteit van zaad. Die verminderde kwaliteit is volledig omkeerbaar.

Dat is de conclusie. Waar maak je je dan zorgen om ? het is zeer goed dat je nadenkt en je vragen stelt, maar je moet er ook niet in overdrijven. de effectiviteit van een PCT met HCG/Nolva/Clomid is wetenschappelijk aangetoond na 12 weken kuur met deca en test. Dus dan moet je ervan uitgaan bij normale kuren dat het werkt zonder al te veel problemen, iets wat je van geen enkel andere PCTkan zeggen

Misschien lees ik selectief of lees jij wat je lezen wilt:(
Het staat namelijk geschreven met een dikke punt tussen beide conclusies.

Ik lees namelijk: Dat het gebruik van HCG om spermatogenese te handhaven ten koste gaat van de kwaliteit van het sperma (dus de zaadcellen).

En dat het gebruik van aas weliswaar de vruchtbaarheid verlaagd maar dat dit volledig omkeerbaar is.

Anabolic androgenic steroids induce hypogonadotrophic hypogonadism, and combined with human chorionic
gonadotrophin can maintain spermatogenesis but reduce semen quality.

The abuse of anabolic
substances results in transiently lowered male fertility, but the reduced semen density and semen
quality appears to be reversible.

Ik denk dan ook dat diegen die ook nog een kinderwens heeft en anabolen gebruikt, beter geen hCG neemt en het lichaam de tijd geeft om te herstellen.

Ik heb nog wel een overtuigender stukje hierover gevonden lijkt mij.
http://www.ergogenics.org/zaad2.html

Yo Max,

welkom hier..ben blij dat je hier je kennis ook komt uitdragen :thumbs:

Hey Bro!:D

Heb af en toe tijd over hé, dus dan verblijf ik vanzelfsprekend ook op dit forum.;)

maxmuscle zei:

Ik lees namelijk: Dat het gebruik van HCG om spermatogenese te handhaven ten koste gaat van de kwaliteit van het sperma (dus de zaadcellen).

Ik zat daar ook al naar te kijken, maar misschien dat BC z'n conclusie baseert op andere onderzoeken. Zoals het in dat stuk staat heb jij echter volledig gelijk.

edit: I stand corrected. :D

Laatst bewerkt:
maxmuscle zei:

En dat het gebruik van aas weliswaar de vruchtbaarheid verlaagd maar dat dit volledig omkeerbaar is.

Anabolic androgenic steroids induce hypogonadotrophic hypogonadism, and combined with human chorionic
gonadotrophin can maintain spermatogenesis but reduce semen quality.

The abuse of anabolic
quality appears to be reversible.

We gaan het eens letterlijk woord voor woord vertalen :

AAS veroorzaken hypogonadotrophe hypogonadisme ... en gecombineerd met HCG kan de spermatogenese behouden blijven, al is het ten koste van zaadkwaliteit.

Het misbruik van anabole middelen leid tot verlaagde mannelijke fertiliteit van VOORBIJGAANDE (transiently) aard maar de verminderde zaad-densiteit en zaad-kwaliteit lijkt volledig OMKEERBAAR (reversible).

Dus snap niet echt goed waar je op doelt ? De samenvatting, opnieuw :

AAS veroorzaken lagere spermatogenese, HCG kan die behouden, maar ten koste van zaadkwaliteit. De daling in zowel densiteit (van AAS) als kwaliteit (door HCG) zijn van voorbijgaande aard en volledig omkeerbaar.

Helaas, ik heb het idee dat jij degene bent die het selectief leest, ondanks het feit dat jij het letterlijk vertaald staat er toch heus hetzelfde.

Er staat dus echt dat het gebruik van HCG het zaad doet beschadigen en dat dit niet omkeerbaar is.

Ik zou dus zeggen;

"Een ieder die graag nog de zekerheid wil hebben een gezond kindje te krijgen, blijft beter met zijn handen van HCG maar zorgt ervoor zijn PCT op een andere manier te verzorgen".

En met de wijze slotwoorden van Ergogenics te eindigen:

Je gebruikt anabolen en je wilt vader worden? Stop dan met de anabolen en wacht minimaal een half jaar voordat je aan kinderen maken denkt. Neem geen hCG, geen proviron, helemaal niks - en geef je lichaam de tijd om te herstellen.

Als je per ongeluk toch een kindje maakt, en er is iets mee mis, dan vergeef je het jezelf nooit.

Reversible = omkeerbaar hoor.

Ach...het blijft een welles nietus spelletje...

Ik heb ook onderzoeken gelezen dat hcg alleen maar uitstel van executie is(oa Peter vd Zon)en dat je het beter niet kunt gebruiken.

Mensen die hcg willen nemen moeten dat lekka doen,het zal me een worst zijn.

Ik blijf er alleen bij dat alle medicatie wat je je lichaam inspuit nooit goed kan zijn voor je dus ik blijf er gewoon vanaf want ik heb mn handen al vol aan al mn andere prikken.:D

Een klein prikje onderhuids kan zelf jij er nog wel bij hebben hoor ouwe. :)

Ben al die k*tprikken wel zat eigenlijk...

Terug
Naar boven