horsewoman
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 146
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Vraag het anders eens aan je bijnier?Maar toch blijft een belangrijke vraag overeind: hoe dan?

Ik vind het wel vreemd dat ze een bolvormig figuur gebruiken welke is opgebouwd uit identieke stokken welke (symmetrisch) geordend zijn gepositioneerd en op hun plek worden gehouden door draden die ook weer telkens gelijke afstanden moeten overbruggen. Waar is hier de analogie met ons lichaam in de terug te vinden?
Heb hier nog wel wat dysfunctioneels. Thanks for the entertainment!
![]()
Wow

shots fired sonIk probeer je te volgen maar het lijkt of je de essentie van het principe niet erkent. Zeg je nu dat fascia niet het vermogen heeft spanning door te geven aan andere structuren in ons lichaam? Want dat is wat het abstracte model laat zien.Ik ga een deel mee in je verhaal op de eerste pagina, maar ik denk dat er ook een paar hiaten in zitten. En dat is o.a. dat het onmogelijk is dat de structuren in ons lichaam zich net zo gedragen als het simplistische tensegrity model.
In het menselijk lichaam zijn verschillende meridianen aanwezig die het lichaam doorkruizen. Om directe invloed op de fascia elders in je lichaam uit te oefenen dienen deze delen zich in dezelfde meridiaan te bevinden. Wil niet zeggen dat ze niet op indirecte wijze invloed elders kunnen uitoefenen. Bij compensaties in het lichaam kan dit namelijk het geval zijn.Daar ga ik in mee maar het sferische model is zo gemaakt dat elke beweging/spanning die op het model wordt uitgeoefend wel doorgegeven moet worden door het gehele model. Als ik nu mijn met mijn hand de wijsvinger van mijn ander hand buig zie ik nog een lichte beweging in de pezen van mijn onderarm, maar de invloed lijkt mij te stoppen bij mijn elleboog, het gaat in elk geval geen invloed hebben op mijn glutes.
Had jij voorheen hier niet zoveel commentaar op mijn initiatief? Of was dat iemand anders?
Nja ik vind dat nieuwe ideeën of theorieën ook gedeeld mogen worden, wordt hier beetje onterecht direct afgefloten en dat zorgt ook voor logische frustratie bij UnCompress denk ik.Bah, dat paarden mens doet heel kinderachtig maar dit is gewoon op de man spelen.
Zeg je nu dat jij je posture niet durft te posten? Bang voor mijn bevindingen of dat je op mijn advies je hele posture gaat verneuken?![]()
Dank voor je reactie. Dat was het nadeel ook van deze analyse dat niemand een analyse wilde laten uitvoeren. Waarschijnlijk had dit met de stemming te maken die ontstond in dit topic.Mooie en grondige analyse vol waarheid. Theoretisch zit het best goed in mekaar. Mijn standpunt blijft. Een statische analyse is maar een statische analyse. Het kan best zijn dat de persoon die je (volledig correct) besproken hebt geen klachten heeft en nooit zal hebben. Misschien 1% van de mensen heeft een optimale statiek.
Een inspectie (statisch en dynamisch) maak ik als therapeut op pakweg 30 seconden. Samen met de anamnese geeft dit mij een aanzet voor het klinisch onderzoek. Het is maar door dingen effectief te testen/onderzoeken dat je oorzaken kan vinden en problemen kan oplossen. De persoon die je hebt besproken kan best een normale iliopsoas hebben. Zijn lumbale hyperlordose (met knikpunt) kan misschien verklaard worden door een wervelanomalie van L1? Zijn thoracale kyfose kan misschien goed beweeglijk zijn waardoor hij hier nooit klachten van hoeft te ondervinden. De toe out waar je over spreekt kan het gevolg zijn van een congenitale exorotatie van zijn onderbeen of van een articulaire beperking in de heup...
Dat zou inderdaad goed kunnen en daarom is het goed dat er fysiotherapeuten zijn die deze klachten kunnen verhelpen maar je legt hierin de nadruk op uitzonderingen terwijl ik juist op zoek ga naar disfunctionele overeenkomsten bij miljoenen mensen.De persoon die je hebt besproken kan best een normale iliopsoas hebben. Zijn lumbale hyperlordose (met knikpunt) kan misschien verklaard worden door een wervelanomalie van L1? Zijn thoracale kyfose kan misschien goed beweeglijk zijn waardoor hij hier nooit klachten van hoeft te ondervinden. De toe out waar je over spreekt kan het gevolg zijn van een congenitale exorotatie van zijn onderbeen of van een articulaire beperking in de heup...
) als vergelijk.Hier nog een paar filmpjes gezien die zich specifiek richten op tensegrity in een bepaald deel van ons lichaam.Ik ga een deel mee in je verhaal op de eerste pagina, maar ik denk dat er ook een paar hiaten in zitten. En dat is o.a. dat het onmogelijk is dat de structuren in ons lichaam zich net zo gedragen als het simplistische tensegrity model.