MuscleMeat

Bankdrukken Barbell

anfieldroad

Novice
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
78kg
beste mensen,

ik ben sinds kort naar een nieuwe gym. Bij mn oude hadden ze namelijk geen barbell chest press. Vanaf nu wil ik dat dus wel gaan doen maar heb geen idee wat verstandig gewicht is. Met dumbbell flat doe ik drie sets van 8 met 24 kilo. Betekent dit dat ik dan 24x2=48 kg moet doen met de barbell of werkt dat anders? verder heb ik nog de vraag of het verstandig is met fly's te beginnen. ben nu ongeveer 1,5 jaar lid bij een sportschool maar begin de laatste tijd pas serieus te trainen en hoorde vaak dat het verstandig is eerst alleen maar te pressen.

Maak je daar niet te druk om. Warm goed op en probeer het met 40kg. Je voelt vanzelf wel aan of het eventueel te licht is. Wat je bedoel je precies met ''eerst alleen maar te pressen''?

• Topic Starter Topic Starter
oke thanks. Daarmee bedoel ik dat ik vaker gehoord heb dat wanneer je begint met trainen het beter is eerst massa te kweken met pressen en pas daarna met fly's te beginnen omdat die meer werken voor de vorm

oke thanks. Daarmee bedoel ik dat ik vaker gehoord heb dat wanneer je begint met trainen het beter is eerst massa te kweken met pressen en pas daarna met fly's te beginnen omdat die meer werken voor de vorm

fslaat nergens op dat flyes of andere isolatie oefeningen voor vorm zijn en de compounds (presses) voor massa

met compounds bouw je idd meer massa. maar met isolaties kun je ook massa bouwen. en met alleen compounds krijgen je spieren precies dezelfde vorm als dat je er isolaties bij doet

• Topic Starter Topic Starter
oke nou weer een fabeltje uit de wereld. thanks

Het gewicht dat je met barbell bench gaat gebruiken zal normaal wel wat meer zijn dan 24*2. Ik bench met 80 kg, en doe db press met 30 kg.

Terug
Naar boven