MuscleMeat

Bankdrukken en Squat in verhouding brengen.

buffel94

Cool Novice
Waardering
12
Lengte
1m86
Massa
84kg
Vetpercentage
9%
Goedenavond medebbers:)

Ik heb afgelopen week mijn deadlift verbetert en ik wil weten wat een goede verhouding zou zijn.
Vorige week heb ik een pr gehaald van 1x160kg deadlift.

Ik wil me vooral nu gaan focussen op het behalen pr's bij de andere twee.

Ik squat nu 110kg en doe 85kg bankdrukken 1x.

Is deze verhouding goed?
of anders;

Welke stats qua bankdrukken en squatten zouden hier gemiddeld genomen bij passen?

100kg BP, 120kg SQ, 160kg DL.
Volgens mij een prima verhouding?

Maar iedereen heeft spiergroepen die achter/voor liggen. Wat doe je eraan... gewoon blijven trainen.

Prima verhouding hoor, nette deadlift. Zoals chipmunks al zei heeft iedereen een favoriete spiergroep die een stukje voorloopt qua kracht/massa.

• Topic Starter Topic Starter
oke bedankt
Ik had zoiets al in gedachte. Dan zal ik me wel flink op het bankdrukken gaan focussen.
die 120 squat zie ik mezelf binnen nu en 2 maanden doen, maar 100 bankdrukken zeker niet.

Ik heb het idee dat mijn lange armen nadelig zijn voor bankdrukken en voordeel hebben bij het deadliften...

verhoudingen kloppen wel.
hier 1x140BP
1x210DL
1x160 a 200+ SQ (squat zijn zoveel manieren/standen en dieptes)

maarja wie bepaald wat klopt..ik zou graag bijna 2x squatten wat ik bank en over de 2x deadliften wat ik bank
maar ik ben geen echt oerkrachtmens..de bench ligt me wel en squatten leer ik ook wel. de deadlift vraagt zoveel dat het de rest van een rugtraining verdoet vind ik :)..doe het dan bijna nooit:)

Misschien heb je er niks aan, maar hier wat info over verhoudingen en niveau. Komt van Leangains.

For someone interested in aesthetics, which I assume most my readers are, relative strength is the single best measure of progress and the quality of your physique. Before seeing a picture of a client, I can easily get a very good idea of his or hers body composition by simply knowing three stats: weight, height and strength. Relative strength is therefore the parameter that will be used to determine reasonable rates of progress, which will then tell you whether you might be suffering of ****arounditis or not.

Within two years of consistent training on a decent routine, the average male should be able to progress to the following levels of strength (1RM):

Strength Goals: Intermediate

Bench press: body weight x 1.2

Chin-ups or pull-ups: body weight x 1.2 or 8 reps with body weight.

Squat: body weight x 1.6

Deadlift: body weight x 2

These numbers are for a raw (no straps, belt or knee wraps) single repetition.

The progress towards the intermediate strength goals should be fairly linear, meaning that there should be no plateaus that cannot be solved in an uncomplicated manner. By "consistent" training I do not mean never missing a training day, nor do I consider taking 2-3 months off from training consistent.

By "decent training routine", I mean "not doing blatantly stupid shit" (training 5-6 days/week, 20-25 sets for chest and arms, etc.). I do not mean optimal and flawless.

Strength Goals: Advanced

Under the exact same conditions as the previous example, 3 out of 4 of the following goals should be reached within five years, along with all of the strength goals listed under "intermediate":

Bench press: body weight x 1.5

Chin-ups or pull-ups: body weight x 1.5 or 15 reps with body weight.

Squat: body weight x 2

Deadlift: body weight x 2.5

Strength Goals: Highly Advanced

Under the exact same conditions, all of the following goals should be reached within ten years. Alternatively, 3 out of 4 should be reached, and one should be "Elite":

Bench press: body weight x 1.5, or x 1.8 (elite)

Chin-ups or pull-ups: body weight x 1.5 or 15 reps with body weight, or x 1.8 / 20 reps (elite)

Squat: body weight x 2, or x 2.4 (elite)

Deadlift: body weight x 2.5, or x 3 (elite)

"Elite" denotes one lift that is often ahead of the others. For example, people who are natural pullers (long arms) may very well hit a 3 x body weight deadlift before a 1.5 x body weight bench, and vice versa for the presser (short arms, stocky and barrel-chested) benching 1.8 x body weight but not being able to pull 2.5 x body weight in the deadlift.

The highly advanced strength goals falls in line with what could be considered the pinnacle of physique and strength development for most average and natural trainers. At this point, progress is very slow.

A 185-lb male that has been training consistently for 5-10 years should therefore be expected to:

Bench press 275-280 lbs.
Do a chin-up with 90-95 lbs hanging from his waist.
Squat 370 lbs.
Deadlift 460-465 lbs.

Respective goals for women:

For women in the 115-155-lb range, the corresponding advanced strength goals are 0.9 x body weight bench, 1.1 x body weight chin-up, 1.5 x body weight squat and 1.8 x body weight deadlift. Relative to men, women have much less muscle mass around the chest area and shoulder girdle (men have much higher androgen-receptor density in this particular area), but the lower body is comparativly strong to the upper body.

A 135-lb woman that has been training consistently for 5-10 years should then be expected to:

Bench press 120-125 lbs.
Do 4-5 chin-ups with body weight or do one with an extra 10-15 lbs hanging from her waist.
Squat 200-205 lbs.
Deadlift 225-230 lbs.

So where do you fall in regards to these goals? If you've met them, you've received a reasonable return on the time you've invested in your training and it's safe to say that you do not suffer from ****arounditis - even if you have some of the symptoms, remember that it's not ****ing around if what you're doing is working for you.

If you have not met them, then something is amiss. And if you can't do 8 good chin-ups or struggle with being able to bench press your body weight after a decade of working out....something is horribly amiss.

This is no laughing matter. I've had clients that spent 10-15 years working out with little or nothing to show for it and some made very basic mistakes that could have been fixed at an early stage. But as ****arounditis took root, they seemed to only have succumbed deeper, eventually losing that last shred of training sense.

Taking early preventative measures is key. Where this is not possible, rapid intervention can save the situation. Enter The ****arounditis Test.

• Topic Starter Topic Starter
verhoudingen kloppen wel.
hier 1x140BP
1x210DL
1x160 a 200+ SQ (squat zijn zoveel manieren/standen en dieptes)

maarja wie bepaald wat klopt..ik zou graag bijna 2x squatten wat ik bank en over de 2x deadliften wat ik bank
maar ik ben geen echt oerkrachtmens..de bench ligt me wel en squatten leer ik ook wel. de deadlift vraagt zoveel dat het de rest van een rugtraining verdoet vind ik :)..doe het dan bijna nooit:)

nette bench, maar idd klopt.

Alleen ik vroeg het me laatst af, toen ik een kerel 6x130kg met moeite zag deadliften terwijl hij paar dagen terug nog 8x140kg bankdrukken gedaan had.

Met je armen zou je in principe zowizo minder kunnen heffen dan met je benen (SQ) of je hele lichaam (DL).
Je verhoudingen kloppen.

Meeste mensen die hier antwoord geven, redeneren alleen volgens het feit dat je BP het laagst zou moeten zijn en de DL het hoogst en daarom de verhoudingen kloppen.
Denk ik tenminste?

Vind persoonlijk zijn BP vrij laag t.o.v. zijn DL, ook al staan deze 2 vrijwel los van elkaar.

vind juist zijn deadlift heel netjes/goed met zijn 17 jaar en zijn stats en de BP "ok"

en ja het is normaal dat je deadlift 2x je bench is (in het algemeen)
doe je vaak benchen en minder deadlift dan ligt het anders en andersom ook hehe
meeste jongens (ik ook) deadliften niet zoveel en benchen leiver 2 x per week dan 1x :)
kortom als ik evenveel zou deadliften als benchen zou mijn bench eerder 135 en deadlift 250++ zijn. vandaar 2012 doel DL250 in mijn handtekening. doe het simpelweg haast nooit

in de PL sectie zal de benchpress minder boeien en is die deadlift veel interessanter

Dit zijn de gewichten uit practical programming van rippetoe

Bijlagen

Verhoudingen maken toch niet uit? Belangrijkst is dat je progressie blijft maken op alle drie de oefeningen en er uit haalt wat je er uit kan halen :)

Terug
Naar boven