MuscleMeat

bankdrukken hoe laag mag/moet de stang ?

Een pauze is toch alleen nodig als je voor pl wedstrijden traint? Anders beschouwen als mogelijke assistance variant?

Oké. Doe dan ook meteen een cursus begrijpend lezen.

Wat is er niet te begrijpen aan die zin dan?
Ik zeg toch niet dat je je spieren ontspant bij het pauzeren? Zeg alleen dat de kans hierop groter wordt. Logisch toch. Zie dit regelmatig in de sportschool, mensen die het stil leggen op de borst en dat de spanning er zo compleet wordt uitgehaald.

zelf doe ik altijd borst aantikken! en ik heb nooit last van mijn schouders.
niet laten rusten, goed de spanning er op houden en gaan.
als je last van je schouders krijgt hou je je ellebogen waarschijnlijk verkeerd.

Wat is er niet te begrijpen aan die zin dan?
Ik zeg toch niet dat je je spieren ontspant bij het pauzeren? Zeg alleen dat de kans hierop groter wordt. Logisch toch. Zie dit regelmatig in de sportschool, mensen die het stil leggen op de borst en dat de spanning er zo compleet wordt uitgehaald.

Op wedstrijden PL is ook alles pauzed anders telt ie niet... dat weet je?

Ik lach me ook altijd krom van de mensen in de sportschool maar dat komt gewoon omdat bijna niemand een normale techniek heeft. Je wil niet weten wat ik ze al voor vreemde posities heb zien innemen tijdens het benchen, staat los van dat pauzed reps gewoon een volwaardig plekkie hebben in de sport.

als je last van je schouders krijgt hou je je ellebogen waarschijnlijk verkeerd.

En druk je je schouders niet goed in de bank. En inderdaad door het juist tukken van je armen voorkom je ook schouderstress (kun je ook nog eens je armen als het ware mooi in je lats laten zakken).

@ Burgtie bij pauzed bensen bouw je in je negatieve fase ontzettend veel spanning op. De bar raakt wel je borst aan maar steunt daar feitelijk niet op, als je daar compleet de spanning er af laat gaan krijg je nooit (bij een hoog percentage van je 1rm) meer de bar omhoog. (vandaar ook het geniale comment van BBosman over het deadliften van je spotter)

Burgtie heeft wel een punt vind ik hoor!

Ik zie in de gym ook genoeg mensen die de bar gewoon een minuut laten liggen op de borst zonder er kracht in te houden..
Hij bedoelde niet dat je pauzeert op zo'n niveau dat je stopt met kracht zetten, maar dat je gewoon de bar te lang laat rusten op de borst..

Ik snap zijn punt wel hoor :)

Burgtie heeft wel een punt vind ik hoor!

Ik zie in de gym ook genoeg mensen die de bar gewoon een minuut laten liggen op de borst zonder er kracht in te houden..
Hij bedoelde niet dat je pauzeert op zo'n niveau dat je stopt met kracht zetten, maar dat je gewoon de bar te lang laat rusten op de borst..

Ik snap zijn punt wel hoor :)

Ja, dan moet je gewoon leren om spanning te houden tijdens de pauze, om dan geen pauze te doen is het waswater door het kind bij het grofvuil te laten zetten.

gewoon in de stang knijpen en uit elkaar trekken en schouderbladen samentrekken.

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Of jij als je niet tegen een geintje op zijn tijd kunt ;).

BicepM zegt ook niet dat je dat moet doen; juist wel kracht zetten

Hehe, nee soms kan ik idd niet tegen een geintje en ben ik wel te serieus :) Mijn fout :P

En thanks voor de backup, dat is ook idd wat ik ook niet beweer :)
+

Borst aantikken uiteraard.

Ik tik altijd borst aan. Alhoewel in de laatste set ik dan echt moeite heb om uit het dode punt te komen. Eenmaal voorbij 90 graden knal ik em verder.

Mooiste is dat ik gisteravond iemand vroeg te spotten en hij achteraf zei dat het echt slecht is om zo diep te gaan. Daarna zag ik hem wel alle oefeningen beetje erg verkeerd utivoeren. bv staand biceps curl waarbij je je hele arm en bovenlichaam zwaait... :rolleyes:

Diep en zwaar anders no go :)

halve reps, half resultaat

Pauzeren onderaan neemt de stretch reflex gedeeltelijk weg, maar de spieren blijven gewoon aangespannen. Werkt wel goed om dat dode punt weg te trainen.

Terug
Naar boven