AndroidHealthClinic

bankdrukken hoe laag mag/moet de stang ?

ik laat m nooit lager dan mn tepel zakken eigenlijk....

Klein tikje op mn borst en weer omhoog.

Als je de bar niet tot op de borst laat zakken, word je ook nooit sterker op het laagste punt. Dus dan ben je je zwakke punt in stand aan het houden. Gewoon laten zakken tot op de borst dus. Dan is het pas een echte bench press.

Als je de bar niet tot op de borst laat zakken, word je ook nooit sterker op het laagste punt. Dus dan ben je je zwakke punt in stand aan het houden. Gewoon laten zakken tot op de borst dus. Dan is het pas een echte bench press.

En dan niet helemaal locken boven aan om dat je dan minder borst maar meer schouders en triceps gaat pakken?

En dan niet helemaal locken boven aan om dat je dan minder borst maar meer schouders en triceps gaat pakken?

Nou nee hoor, dat valt reuze mee..
Schouders pak je alleen als je houding niet goed is.

Zolang je jouw schouderbladen naar elkaar toe blijft trekken en de bar op net onder tepelhoogte houdt, zou ik niet verwachten dat je je schouders pakt als je lockt.

Mijn visie dan..

Schouders pak je wel mee, hoe lager de stang hoe meer je je schouders mee gaat pakken. Je houdig is meer in verhouding tot schouderblessures

Schouders pak je wel mee, hoe lager de stang hoe meer je je schouders mee gaat pakken. Je houdig is meer in verhouding tot schouderblessures

Hm, in mijn ervaring hoe hoger je de stang hebt hoe meer schouder je pakt..
Maar ik denk dat het weer zo'n gebied is dat het per persoon verschilt..

Ook denk ik wel dat als je de stang idd overdreven laag houdt, je de druk weer op de schouders gooit.. Dus ja zit idd wat in!

++

zeg toch ook aantikken

Terug
Naar boven