MuscleMeat

bankdrukken/shuindrukken met smith machine?

Die heeft niet iedere gym geloof ik teminste bij ons niet.
Vnadaar pak ik de smit als er geen spotter is en ik zwaar wil gaan.
Alleen moet je goed uitkijken naar de uitvoering. Zo gauw ik merk dat
mijn houding verkeerd word of ik probeer te forceren kap ik.
en ga ik herhalingen maken met een lichter gewicht

Vnadaar pak ik de smit als er geen spotter is en ik zwaar wil gaan.
Alleen moet je goed uitkijken naar de uitvoering. Zo gauw ik merk dat
mijn houding verkeerd word of ik probeer te forceren kap ik.
en ga ik herhalingen maken met een lichter gewicht

Waarom zou je herhalingen maken met een licht gewicht. Doe dan gewoon dumbbell bench press of een andere oefening.

Als ik tot mijn max ben gegaan doe ik vaak nog een setje achteraf met meer herhalingen en een lichtergewicht voor pomp en spierconditie kwaad kan het iig niet.
Het is meer een afmakketje van een oefening breathing style is ook wel fijn.
Zins ik dit toe pas bij basis oefeningen gaat mijn spiercontitie ook omhoog waar door ik ook weer extra reps kan maken bij zware gewichten. Het is niet alleen kracht en korte reps voor extra kracht !!

Om nog ff op massa uit te komen benchen heeft voormij zelf niet echt voor dikke massa gezorgd
daarintegen zware dips en flyes wel !!

Laatst bewerkt:
Dan kan je beter van gym veranderen.

Het valt me op hoeveel mensen er hier bij een gym blijven die hèt basistoestel in krachttraining niet hebben. Dat maakt die gym, met al zijn dure apparaten, meteen minder waard dan de gemiddelde homegym op dbb.

Noujah ik kan verder alles doen.
We hebben 2 wedstrijd banken, squatrek, schuine benchpress, smit machine en
een shitload db's tot 60kg, Tbar, olimpische bars 4 stuks, ez bar 2 stuks En allemaal apparaten en cable gevallen.
Ik mis dus helemaal niets behalve een powerrek wat ik als bb niet echt mis ofzo.

Verder gebruik ikde smit press ook alleen maar als de benchpress ff bezet is en ik snel ff moet trainen wat gelukkig niet vaak voor komt.

Het nadeel is dat er steeds minder aan de bber en pler word gedacht bij fitness centra
qwa apparatuur.

Noujah ik kan verder alles doen.
We hebben 2 wedstrijd banken, squatrek, schuine benchpress, smit machine en
een shitload db's tot 60kg, Tbar, olimpische bars 4 stuks, ez bar 2 stuks En allemaal apparaten en cable gevallen.
Ik mis dus helemaal niets behalve een powerrek wat ik als bb niet echt mis ofzo.

Verder gebruik ikde smit press ook alleen maar als de benchpress ff bezet is en ik snel ff moet trainen wat gelukkig niet vaak voor komt.

Het nadeel is dat er steeds minder aan de bber en pler word gedacht bij fitness centra
qwa apparatuur.
Kan je geen bankje in het squatrack zetten als je wil bankdrukken zonder spotter?

Jawel alleen ik ben zo klein dat dan de stang niet tot mijn borst kan komen.
Ik zou dan alleen maar tot 10 cm vanaf mijn borst kunnen komen, verder wil hij niet want lager kunnen de safe steunen niet helaas. Ik wil welde borstkunnen aantikken ander sis de rom voor de borstspeirniet groot genoeg om voldoende spieren aan te spreken voor groei

Ik zou dan alleen maar tot 10 cm vanaf mijn borst kunnen komen, verder wil hij niet want lager kunnen de safe steunen niet helaas. Ik wil welde borstkunnen aantikken ander sis de rom voor de borstspeirniet groot genoeg om voldoende spieren aan te spreken voor groei
Ja uiteraard. Dat is spijtig.

Nuja, zo belangrijk is bankdrukken toch niet:p

Natuurlijk wel. Ook op partials ga je groeien. (alhoewel, 10 cm is wellicht inderdaad wat veel.. kun je niet een klein beetje je bankje omhoog doen ?)

Al die haat tegenover banken in de smith???
Tuurlijk crëeer je meer massa met een losse barbell.
Maar in de smith kan je de borst veel beter isoleren.

Bankdrukken in de smith is een prima aanvullende oefening om na je bench press of dumbbell press te doen vind ik.

Train altijd tot failure :wl: gewoon omdat het kan.

Grootste rede waarom je niet altijd met een smith machine wilt trainen is omdat je op die mannier niet gedwongen wordt met beide armen evenveel kracht te leveren. Als een van de twee achter loopt wordt dit op deze mannier alleen maar erger.

Zou persoonlijk voor dumbbell bench gaan als er geen spotter in de buurt is.

??? Je hebt helemaal geen spotter nodig tijdens het banken. Spotters bij banken zijn er meestal om het "ego" een handje te helpen.

Dus met losse halter aan de slag en geen gemiep, gewoon duwen!

+1

En mijn drukbank heeft nog 2 kleine steuntjes voor het geval je het gewicht niet meer omhoog krijgt. Hiermee kan ik dus zonder spotter toch tot fail bandrukken ;)
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Als je geen spotter hebt is smithmachine een prima optie..

Hoezo?

Smith die bij ons staat maakt gebruik van haken waardoor je de stang moet draaien om in/uit de beugels te hangen.

Ik zie vaak genoeg dat het terugdraaien om terug te hangen moeilijk gaat waardoor mensen in de problemen komen bij oefeningen zoals bankdrukken.

Zeker omdat de Smith een fals gevoel van veiligheid geeft en soms gewichten gebruikt worden die eigenlik te zwaar zijn (wat dat terugdraaien aangaat)

Je kan dus zonder spotter in de Smith net zo goed in de problemen komen als met een losse stang

Laatst bewerkt:
Hoezo?

Smith die bij ons staat maakt gebruik van haken waardoor je de stang moet draaien om in/uit de beugels te hangen.

Ik zie vaak genoeg dat het terugdraaien om terug te hangen moeilijk gaat waardoor mensen in de problemen komen bij oefeningen zoals bankdrukken.

Zeker omdat de Smith een fals gevol van veiligheid geeft en soms gewichten gebruikt worden die eigenlik te zwaar zijn (wat dat terugdraaien aangaat)

Je kan dus zonder spoter in de Smith net zo ged in de problemen komen als met een losse stang
Was je een beetje aangeschoten toen je deze post neerzette 3XL?:D

Wat een spelfouten:D

Hoezo?

Zeker omdat de Smith een fals gevol van veiligheid geeft en soms gewichten gebruikt worden die eigenlik te zwaar zijn (wat dat terugdraaien aangaat)

Je kan dus zonder spoter in de Smith net zo ged in de problemen komen als met een losse stang

Je hebt toch safeties onderin ? (wel even op de juiste hoogte instellen uiteraard)

Bij ons zitten er geen "safeties"" maar gewoon een vaste begrenzen. Alleen zit deze begrenzer 30cm van de grond wat dus te weinig is om het gewicht op te vangen mocht het fout gaan.

Je heb dus nog nooit gezien dat het mis gaat? Dat iemand problemen heeft met het draaien, denkt dat de haak over de pin zit, er eigenlijk net naast zit, en dan de stang loslaat??

Vergeet niet, als je gaat draaien je ook gelijktijg de stang uit je hand rolt!

Dan maar liever de stang bewust op m'n borst en om hulp roepen

Alleen een jones smith machine is geschikt.

met een normale smith machine moet je een onjuiste techniek gebruiken.

Terug
Naar boven