XXL Nutrition

banned exercises

Status
Niet open voor verdere reacties.
Na het lezen van dit artikel heb ik besloten met onmiddelijke ingang te stoppen met benchen.

• Topic Starter Topic Starter
Hoe dan ook,hij heeft een zeer goeie reputatie.

Na het lezen van dit artikel heb ik besloten met onmiddelijke ingang te stoppen met benchen.

ik denk dat bv het topic de race naar 100kg benchpress geclosed kan worden en vervangen mag worden de race naar 100kg flyes!

ik ga meteen die bench eruit gooien en me op flyes focusses, heb nog een lange weg naar die 100kg flye te gaan(per hand uiteraard!)

ik denk dat bv het topic de race naar 100kg benchpress geclosed kan worden en vervangen mag worden de race naar 100kg flyes!

ik ga meteen die bench eruit gooien en me op flyes focusses, heb nog een lange weg naar die 100kg flye te gaan(per hand uiteraard!)

Cable flyes hoop ik, of?:o

Race naar de 100kg peckdeck!:roflol:

mmmmm rare dude

Ik moet toch zeggen dat ik het redelijk met hem eens ben (niet met alles).

En wat bankdrukken aangaat, is toch geen schokkend nieuws dat de pec. major voornaamlijk in het onderste deel belast word en dat naarmate het gewicht hoge komt de schouders en armen het over nemen. Er word niet voor niets vaak geclaimd dat wat massa aangaat flye bewegingen beter zijn.

Ik moet toch zeggen dat ik het redelijk met hem eens ben (niet met alles).

En wat bankdrukken aangaat, is toch geen schokkend nieuws dat de pec. major voornaamlijk in het onderste deel belast word en dat naarmate het gewicht hoge komt de schouders en armen het over nemen. Er word niet voor niets vaak geclaimd dat wat massa aangaat flye bewegingen beter zijn.

tja bij deze ga ik dus alleen nog maar flyes doen;)
waar ik benieuwd naar ben is waar ben je het eigenlijk niet mee eens?

Military press is het enige waar ik niet zonder kan.
De rest van het rijtje zou ik zonder kunnen.

tja bij deze ga ik dus alleen nog maar flyes doen;)
waar ik benieuwd naar ben is waar ben je het eigenlijk niet mee eens?

Kleine dingetjes, zoals uitvoering van de barbellcurl.

Wat banken aangaat, als je banken leuk vind of er goed in bent gewoon blijven doen.

Ik heb voormezelf al jaaaaaaren geleden geconstateerd dat de oefening wat massa aangaat voor mij niet veel doet. Maar het blijft voor mij een EGO oefening die ik graag doe. :)

Belangrijke aan dit lijstje vind ik trouwens dat en paar harnekkige ideeeen over bepaalde oefeningen worden ontkracht waardoor je mischien eens wat oefeningen gaat proberen die voor jou beter werken.

Ik heb voormezelf al jaaaaaaren geleden geconstateerd dat de oefening wat massa aangaat voor mij niet veel doet. Maar het blijft voor mij een EGO oefening die ik graag doe. :)

ik groei nog steeds prima op banken al moet ik zeggen dat ik ooit een periode heb gehad waarin ik meer flyes als presses deed en moet zeggen dat ik toen idd wel beter gegroeid ben kwa chest.

maar is het niet zo dat omdat presses je in staat stellen meer gewicht te gebruiken juist door de andere spieren die meedoen waardoor er een grotere overload op de chest geproduceerd kan worden.

dat is wat ik altijd dacht, doe hem voornamelijk eigenlijk ook omdat ik het een heerlijke oefening vind:D

ik schrok ook al, maar gelukkig vinde jullie het ook flauwekul.

Ik moet wel bekennen dat dumbbell pressen veel beter/natuurlijker voelen dan barbell bench en overhead. Misschien ook omdat mijn schouders niet recht staan ofzo. Maar ik ben er dan ook zo een die in de eerste plaats vooral voor zijn ego traint. Tis maar waar je prioriteiten liggen he:D

"For one thing, I rarely see anyone doing heavy straight bar curls without cheating in some way. The use of leg thrust or back swing is common to this exercise. But forget the cheating. Assuming good form, the leverage imposed on the upright stance as the weight travels in its arc away from the body causes you to lean forward. This problem I remedied long ago by leaning my back against a wall with my feet out forward, using my bodyweight to keep my back against the wall. This counterbalances the weight."

Wat een gezeik. Met barbell curls is het de sport om zo zwaar mogelijk te gaan en knoeperhard te rossen als een beest. Als je knoerhard traint raken die biceps volgepompt tot ontploffens toe. Met je rug tegen de muur gaan staan? Ik ben toch niet gek!

ik mis alleen nog:

squat
front squat
deadlift
dips
chin
rows

Dude....****ing bullshit

De schrijver ervan geeft een aardig onderbouwde uitleg waarom het volgens hem zo is.
Ik zie hier enkel kreten dat dat onzin is, maar geen onderbouwingen ? ?

Ik heb voormezelf al jaaaaaaren geleden geconstateerd dat de oefening wat massa aangaat voor mij niet veel doet. Maar het blijft voor mij een EGO oefening die ik graag doe.
wat deed wel veel voor massa? dumbbell drukken? of meer isolatie?

jammere is het gebrek aan zware dumbbells dus kan je meestal niet zwaar gaan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven