Marco1000
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 7
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
De schrijver ervan geeft een aardig onderbouwde uitleg waarom het volgens hem zo is.
Ik zie hier enkel kreten dat dat onzin is, maar geen onderbouwingen ? ?

Op verzoek van 3xl: onzin, met argumentatie:
Op zich niet verkeerd omdat het je wel doet nadenken over de oefeningen die je doet, alleen de argumentatie is af en toe een beetje zwak (voorbeeld bij lunges&kickbacks: duurt te lang, straight bar curls: risico op cheaten).
Hij vergeet verder de voordelen te noemen die tegenover de nadelen staan. Voor elke oefening, incl. deadlift, squat enz kan je wel een nadeel noemen (volgens dezelfde redenatie als bij de bench press kan je immers zeggen dat de quads niet bij de gehele rom betrokken zijn en dat de leg extension daarom beter is dan de squat, dat de deadlift 'banned' is omdat je met rows de rug beter aanspreekt en er andere oefeningen zijn die de andere spieren die je bij deadlift gebruikt beter aanspreken), maar dat neemt niet weg dat deze oefeningen evenals andere compound oefeningen zoals military press en bench press in staat zijn om meerdere spiergroepen tegelijk aan te pakken waardoor je juist effectief traint. Tweede wat hij vergeet is variatie in je schema, wanneer je deze oefeningen er uit haalt kan je minder varieren, en minder varieren > minder vooruitgang omdat je lichaam sneller went aan de oefeningen die je wel doet.
De les die je uit deze site kan leren is dat je een goede mix in je schema moet hebben van compounds en isolatie, dat je uitvoering goed moet zijn en dat je er voor moet zorgen dat je in de tijd die je in de gym bent de spiergroepen die je traint zo effectief mogelijk aanpakt.
Maar om deze oefeningen te 'bannen'... onzin![]()

Grappig wat hij zegt over de preacher curl. Als je je arm volledig is gestrekt is en je buigt m, dan heb je nog steeds een beweging waarbij je biceps alleen vanuit je ellebooggewricht haalt ipv je schouder. Niks mis mee om eens mono articulair te trainen.
Het feit dat benches minder pecks aanspreekt was voor mij al duidelijk t.o.v. dumbbell presses...Maar waarom komt hij niet met alternatieven?Ik vind persoonlijk de upright row met een ez stang tot de kin een ruk oefening, daar ben ik het wel mee eens. Ik voel het ook meer in de biceps dan de traps. Ik pak de trapezius liever bij lateral dumbbell raises over de horizontale stand of met shrugs. Maar als je bijv. een rechte stang pakt op schouderbreedte en je haalt m dan op totdat je bovenarmen horizontaal zijn, dan is dat een prima oefening voor de mediale deltoideus.
Trouwens dat verhaal over biceps met een rope dat je supineert...dat klopt..maar in de begin positie heb je een soort van hammer curl en gebruik je ook je brachioradialis en halverwege de oefening supineer je je onderarm of je biceps brachii aan te pakken...Maar wat is er mis mee om de biceps al in een gesupineerde houding te pakken? Dat je biceps meerdere functies heeft ok..Maar dat zegt niks over de contractie en de beweging die de biceps op dat moment maakt.
Kick back is idd een nono.![]()
helemaal mee eens ! en proteine shakes zijn anabolen .

Dacht leuk een stukje overhigh windmills of zo![]()
ben ik het wel mee eens maar om bench press dan maar gelijk te bannen![]()