AndroidHealthClinic

db long head

Nee...
Het is een goede aanvulling.

Bv de bicep curl met db of bb is het zwaarst waar de biceps het sterkste is. Ze zijn voor elkaar gemaakt de bicep en de curl.
Elke curl kan je ook met kabels doen. Wellicht leuk als variatie keer met db/ez stang, maar kabels blijven superieur toz free weights hierin.

Ja maar bro,
Hoe isoleer je dan die peak?
Lang verhaal kort:
-hier stond foute info, die heb ik weggehaald-

Al heb ik veel meer respect voor de uitgebreide toewijding aan dit onderwerp van @3XL

En wil iedereen effe over tryceps praten bij de triceps fora aan de andere kant van het internet aub :roflol:

Laatst bewerkt:
Brachiallis doet bij alle curlvarianten 100%mee, hammer varianten plaatsen het accent op de brachialis omdat ze de biceps minder belasten, niet omdat de brachialis meer wordt belast
Maar waarom kan ik dan zoveel meer gewicht curlen met hammer curls dan met db curls met gesupineerde handen?

Dat zou ik zo zonder de precieze uitvoering te kennen niet weten.

Iedere oefening heeft z’n synergisten die die in meer/mindere mate betrokken zijn bij de beweging en de mate van “striktheid” speelt ook een rol

Als die literatuur van 3XL klopt, begrijp ik het al bijna 45 jaar verkeerd.
Ik ben ook opgegroeid met smal=buitenkant, wijd is binnenkant verhaal tot ik me meer in bewegingsleer begon te verdiepen en op zoek ging naar onderzoek er naar.

En het papagaaiengedrag van bladen en andere media maakt dat het nu nog blind herhaald wordt

Komische vind ik trouwens dat de meesten die ik zie die zich druk maken over de lange/korte kop een te hoog vetpercentage hebben om de koppen te zien en vaak ook nog niet genoeg massa hebben om zich er überhaupt druk over te maken 😁

Ik ben ook opgegroeid met smal=buitenkant, wijd is binnenkant verhaal tot ik me meer in bewegingsleer begon te verdiepen en op zoek ging naar onderzoek er naar.

En het papagaaiengedrag van bladen en andere media maakt dat het nu nog blind herhaald wordt
Zelfs Athlean x haalt het dan door elkaar. Hij zegt ook, arm naar binnen, richting de borst curlen, dan heb je zicht op de buiten kant, en dat is waar je dan het accent op legt.

Naja... voor mij maakt het ook weinig uit, eerst meer massa, dan pas moeilijk gaan doen.

Zelfs Athlean x haalt het dan door elkaar. Hij zegt ook, arm naar binnen, richting de borst curlen, dan heb je zicht op de buiten kant, en dat is waar je dan het accent op legt.

Naja... voor mij maakt het ook weinig uit, eerst meer massa, dan pas moeilijk gaan doen.
Dacht altijd dat hij het wel zou moeten weten...

Ik doe voor biceps alleen (EZ)Scott curl in bodybuilding fase. heb de 1e 12j van mijn trainen nog nooit biceps apart getraind.

Terug
Naar boven