XXL Nutrition

basistrainingschema

HadesTartarus

Novice
Waardering
0
Hallo ben een tijdje aan het rondneuzen op dit forum en wil dus een poging wagen om mn eerste topic starten. Ik train nog geen half jaar volgens het basisschema hieronder.
In dit schema heb ik geen rustdagen.... vink een beetje onzin:rolleyes: Wanneer ik geen spierpijn in de spier heb die ik graag wil trainen dan train ik die meteen. Volgens het schema hieronder komt dat precies uit. Dus wanneer ik trainingsdag1 uitvoer heb ik de volgende dag erge spierpijn maar dat is na dag 3 weer over om dan weer de oefeningen van dag 1 op te pakken. En zo train ik dus iedere avond.

dag1
Borst+Schouder+Triceps
dag2
Traps+Biceps
dag3
Buik+Benen

lengte 1.80
gewicht 65kg

Alle trainingen worden met losse gewichten uitgevoerd.
ik stel altijd een max rep aantal per set die ik niet kan behalen alleen de eerste set moet haalbaar zijn
bijv met benchpress wil ik 10 x 3 setjes van 40 kilo Ik haal dan de eerste set wel om dit 10 keer te doen maar de 2e set word dan 7 en de 3e set word het aantal reps 3 en zo doe ik dat bij iedere oefening. Ja ik weet het 40 kilo is waarschijnlijk een lachertje voor de meeste van jullie:D

Vraag aan jullie is dit een wijze manier van aanpak?

PS ik zal later in dit topic de precieze oefeningen per dag neerzetten maar ken al die namen niet van alle oefeningen die ik doe. Dus zal ik deze even moeten opzoeken....

geen rug is niet wijs, en geen rust is zo mogelijk nog minder wijs. Rust is zo belangrijk; geef je lichaam de tijd zich te herstellen/te groeien!

Blijkbaar heb je niet goed genoeg rondgeneusd hier op het forum, of althans..in de verkeerde secties?

• Topic Starter Topic Starter
Hoe bedoel je geen rust ik laat me spieren rusten in de tijd dat ik de andere spieren train daar is toch niks mis mee. Enja de rug moet er idd bijstaan maarja ik ben pas begonnen en wou deze wat later aanpakken maar is dat echt zo erg om de rug niet te trainen behalve dat het er later niet uit ziet :P?

hoeveel rustdagen zouden jullie mij aanbevelen na deze 3 trainingsdagen?

Hoe bedoel je geen rust ik laat me spieren rusten in de tijd dat ik de andere spieren train daar is toch niks mis mee. Enja de rug moet er idd bijstaan maarja ik ben pas begonnen en wou deze wat later aanpakken maar is dat echt zo erg om de rug niet te trainen behalve dat het er later niet uit ziet :P?

hoeveel rustdagen zouden jullie mij aanbevelen na deze 3 trainingsdagen?

Je zegt hier al een tijdje rond te neuzen, maar je hebt er niks van opgestoken.

Rust heb je als je andere spiergroepen traint? Wat is dat nou voor onzin, rust is je gehele lichaam rust te geven en niet te trainen wat veel energie kost! Je lichaam heeft rust nodig om je spiergroepen te herstellen, als jij gaat trainen gaat dit ten koste van je herstel/groei.

Daarnaast is het JUIST belangrijk grote spiergroepen te trainen en daar valt je rug ook onder! Het gaat er niet om hoe het er later uit ziet, als je alles goed traint zul je in geheel gewoon beter resultaat krijgen.

Maar, dan moet je wel met verstand trainen en GOED lezen. Dus niet hier rondneuzen...kijk verder dan je neus lang is.

Nee dat ben ik niet, misschien was ik gister lichtelijk geirriteerd :o hehe. Word af en toe gewoon moe dat er elke dag wel 3 nieuwe topics worden geopend met precies dezelfde vraag. Alsof het geen moeite kost om een voedings/trainingsschema te maken. En als iemand dan zelf al aangeeft hier een tijd te zitten, dan vraag ik me in echt af in welke sectie diegene zat te lezen. Waarschijnlijk dan niet de secties waar je veel van opsteekt.

Ik probeer ook vaker mensen te helpen en krijg dan ook wel eens te horen..waarom doe je dat toch, heeft toch geen zin. En jep they are right... normaal gesproken heeft het ook geen zin aangezien de meeste hier toch niks mee doen of zeggen te doen en dan nooit meer online komen. Daar gaat mijn tijd/energie die ik net zo goed in iemand kon steken die echt de motivatie had en zelf al met punten zou komen waarvan ik zou denken, oké DIE begrijpt het.

Meeste mensen komen met vragen over trainingsschemas in de sectie trainingschemas :D Dus ja de vragen zullen vaak hetzelfde zijn hier. Kan wel voor de gein een ander onderwerp in de sectie trainingschemas gooien maar denk niet dat de mods er blij mee zullen zijn :P maar het gaat om net dat stukje zekerheid dat je het wel goed doet ondanks er in andere topics soortgelijke situaties zijn.
Maar je hebt gelijk als ik meer onderzoek had gedaan dan had ik deze vraag niet hoeven te posten maarja alles staat op internet of staat in boeken dus eigenlijk hoeft niemand wat te posten.

Zal een uitgebreide trianingsschema maken met wat rustdagen :P Ook is een voedingsschemageen overbodige luxe en zal ik wat fotos maken.

Ik zal gemotiveerd blijven en ik zal voor jou online blijven :D

Nah in ieder geval bedankt voor je inspanning

Laatst bewerkt:
Als je je spieren niet voelt na het trainen wil dat niet zeggen dat je ze dan gelijk weer kan trainen. Je moet minimaal 1 dag er tussen houden.
Je zegt dat je rustdagen onzin vind..dat is geen wijze uitspraak. Ze hebben een doel namelijk, net zoals hard trainen en goed eten dat hebben.

Eigenlijk train je nu voor jan l*l dus.. en dat is zonde.

beter doe je:

dag1(maandag)
borst
schouders
triceps
dag2(dinsdag)
rug
benen
biceps
dag3(woensdag)
rust

en donderdag begin je weer met dag 1 enz.....

Nah ik ben dr uit en ik ga het op deze manier doen:

maandag
borst, schouders,tricep
Woensdag
rug, biceps
Vrijdag
benen, buik

Kan ik zaterdag nog uitgaan en zondag lekker uitrusten voor de volgende trainingsdag.

Wohooo heb er zin in en ga nu beginnen!!!

PS zal effe kijken of ik vanavond fotos kan maken en dan post ik deze hier.

Ghehe, zaterdag lekker uitgaan met benen die het niet meer doen vanwege je benen training vrijdag! :D

maandag
borst, schouders,tricep
Woensdag
rug, biceps
Vrijdag
benen, buik

Kan ik zaterdag nog uitgaan en zondag lekker uitrusten voor de volgende trainingsdag.

Kijk, dat lijkt er al meer op.
Nu nog even de namen van de oefeningen posten zodat we daar op kunnen b**chen ;)

maandag
borst, schouders,tricep
Woensdag
rug, biceps
Vrijdag
benen, buik

Dat lijkt er idd meer op, eventueel bij je rug/biceps training ook je kuiten trainen. Die hebben vaak ook wat meer stimulans nodig.

fototjes

Nah hier zijn de fotos hoe ik er nu bij sta. Ik heb geen before fotos dit zijn nu de before fotos. Het zijn 2 fotos van mijn bovenlichaam onderlichaam komt ook nog en ja tis met mobiel gemaakt.

[img=http://img16.imageshack.us/img16/5500/75516808.th.jpg]

[img=http://www.postimage.org/Pq1seWXS.jpg]

Zeg maar wat je er van vind binnekort komen meer fotos en vrijdag zal ik mijn complete trainingsschema posten.

Ghehe, zaterdag lekker uitgaan met benen die het niet meer doen vanwege je benen training vrijdag!

Oh crap :eek: Je hebt gelijk niet zozeer van het uitgaan maar ook modat ik zaterdag de hele dag moet werken dus bij deze verwissel ik vrijdag met woensdag :D

zo.. dat is een leker laag vetpercentage zo te zien. Zorg dat je genoeg eet als je wil groeien.

He goede basis hoor om mee te beginnen! Ziet er al erg droog uit, dus voldoende eten en trainen...zorg er voor dat je je massa niet verliest ;) suc6!

TrainingSchema

Dag1 (Maandag)
borst
Flat Bench Dumbbell Press
Flat Bench Dumbbell Flyes
schouders
Standing One Arm Dumbbell Presses
Reverse Incline Dumbbell Flyes
triceps
Lying Dumbbell Extensions
Bench Dips

Dag2 (Woensdag)
Buik
Flat Bench Abdominal Leg Raises
Weighted Abdominal Crunches
Benen
Dumbbell Step Ups
Dumbbell Squats

Dag3 (Vrijdag)
Biceps
Hammer Dumbbell Curls
Dumbbell Concentration Curls
Rug
Pullups
Single Arm Dumbbell Rows
Two Arm Dumbbell Rows

Dat zijn de oefeningen ik vin ze stuk voor stuk heerlijk om te doen.
Dit is de eerste week dat ik volgens dit schema train met rust dagen. Al moet ik zeggen tijdens de rust dagen begint het erg te jeuken om weer wat te gaan doen maar goed ik hou het zo vol en zal het resultaat hopelijk gauw merken.

Kijk maar of je erop kan b**chen, zo ja dan hoor ik het graag.

Terug
Naar boven