XXL Nutrition

BB is een makkelijke sport/hobby?

Bemoei je je er aub niet mee, jij hebt absoluut geen verstand van zaken. Bekijk maar eens foto van hem, wou je zeggen dat dat een naturel max is?

ja ik ga me echt terugtrekken uit deze discussie omdat jij het vraagt :rolleyes:

ik zie geen foto's van hem maar zelfs als ik die wel had kan ik niet zeggen of dat zijn natuurlijke grens is, sommige mensen kunnen maar een paar kilo droog gainen.

Ga maar weer pokeren...:sukkeltje:

Best wel. Goed eten deed ik sowieso al en dan is een vast schema eigenlijk alleen maar makkelijker, zeker sochtends.

Trainen kan je op je eigen tijd en tempo doen en je bent veel sneller klaar als bij menig andere sport.

Daarnaast is het niet moeilijk en merk je snel vooruitgang.

---------- Toegevoegd om 18:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:44 ----------

Je doet het toch ook niet om gedisciplineerd over te komen voor de buitenwereld? Het gaat juist helemaal om jezelf en dat is aan de ene kant fijn. Maar het onbegrip is waarschijnlijk ook het moeilijkste.
Dit noem ik een straw man, er werd niet beweert dat mensen het voor de buitenwereld doen maar wel dat een slechte reputatie niet wenselijk is.

Op zich wel vreemd om iets makkelijk te noemen als je zelf op redelijk laag niveau staat trouwens. Laag niveau halen is idd niet moeilijk... voor geen enkele sport/hobby/enz.

HUH? hier ben ik het echt niet mee eens.. wil je goeie progressie boeken dan ben je hier eigenlijk 24/7 mee bezig!!!

Big T, ik dacht uit de titel af te leiden dat het niet alleen over topniveau ging, maar ook over mensen die het als hobby doen.
Maar wat verpesten we dan precies door het 'makkelijk' te noemen?

Ik geef topicstarter grotendeels gelijk. De dagelijkse jacht naar voedsel, de volle maag na een dik ontbijt, het negeren van slecht voedsel, en azen op eiwitten. Dit alles zit op de duur zo je in gebakken dat het je geen of amper moeite kost. Het trainen zelf is weliswaar 'zwaar', maar dit zal voor de meesten ook maar 4-5 uur per week zijn?

Als je puur naar resultaat kijkt, dat is trainen zonder AS eigenlijk verspilde tijd. En omdat deze "sport" op het hoogste niveau daar toch op neer komt. Ook daarbij de zelfverheerlijking en het egocentrisch bezig zijn. Dan is het zeker geen makkelijke hobby. Meeste mensen die ik hoor of ken spreken nou niet vol lof over top BB'rs. Eerder het tegenovergestelde. En dat zal ook niet zo snel veranderen. Doping wordt alsnog geassocieerd met vals spel.

Zelf ben ik van mening dat topsport per definitie ongezond is. En dat verslavingen en obsessief bezig zijn je niet naar het Nirvāna zullen brengen. Alles met mate, zoals met alles is toch het geluk. Toch is trainen en actief bezig zijn, met de nodig kennis van voeding een verrijking van het leven. Doordat een gezonde levensstijl je geest ook gezonder maakt. En je daarop verder kan bouwen. Gezond zijn en voelen is een stukje van het geluk. Let wel een stukje.

Laatst bewerkt:
Ik geef topicstarter grotendeels gelijk. De dagelijkse jacht naar voedsel, de volle maag na een dik ontbijt, het negeren van slecht voedsel, en azen op eiwitten. Dit alles zit op de duur zo je in gebakken dat het je geen of amper moeite kost. Het trainen zelf is weliswaar 'zwaar', maar dit zal voor de meesten ook maar 4-5 uur per week zijn?

Helemaal mee eens;)

Bodybuilden is niet alleen het aankomen in gewicht(spiermassa), het gaat ook om de verhoudingen en gelijkheid van beide helften. Het aankomen zelf is 'geen kunst' inderdaad. Je lichaam leren kennen en zoals arnold het zei "Sculpting your body (to perfection)" daarintegen, kost jaren van ervaring en doorzettingsvermogen.

Als we alles gaan simplificeren tot "het aankomen van spiermassa" dan is het een makkelijke sport ja, dan is alles makkelijk.

Als je puur naar resultaat kijkt, dat is trainen zonder AS eigenlijk verspilde tijd. En omdat deze "sport" op het hoogste niveau daar toch op neer komt. Ook daarbij de zelfverheerlijking en het egocentrisch bezig zijn. Dan is het zeker geen makkelijke hobby. Meeste mensen die ik hoor of ken spreken nou niet vol lof over top BB'rs. Eerder het tegenovergestelde. En dat zal ook niet zo snel veranderen. Doping wordt alsnog geassocieerd met vals spel.

Zelf ben ik van mening dat topsport per definitie ongezond is. En dat verslavingen en obsessief bezig zijn je niet naar het Nirvāna zullen brengen. Alles met mate, zoals met alles is toch het geluk. Toch is trainen en actief bezig zijn, met de nodig kennis van voeding een verrijking van het leven. Doordat een gezonde levensstijl je geest ook gezonder maakt. En je daarop verder kan bouwen. Gezond zijn en voelen is een stukje van het geluk. Let wel een stukje.

Dat kan je de meeste ook niet kwalijk nemen, als ik soms eens zie wat voor stereo type bodybuilders ik tegen kom op het strand of de sportschool...:o

Dat kan je de meeste ook niet kwalijk nemen, als ik soms eens zie wat voor stereo type bodybuilders ik tegen kom op het strand of de sportschool...:o

Over stereo type bodybuilders zijn veel vooroordelen. Vooroordelen die natuurlijk meestal niet kloppen. Veel spiermassa wordt al snel geassocieerd met kenmerken zoals; macho, arrogant, dominant en dom. Kenmerken die je zowel negatief al positief kan zien. Maar de meerderheid zal het negatief vinden. Bij mannen zal er waarschijnlijk ook een stukje jaloezie bijzitten. Waardoor zo'n iemand al snel door beide geslachten afgekraakt zal worden, ook al zal het achter de rug om zijn.

Over stereo type bodybuilders zijn veel vooroordelen. Vooroordelen die natuurlijk meestal niet kloppen. Veel spiermassa wordt al snel geassocieerd met kenmerken zoals; macho, arrogant, dominant en dom. Kenmerken die je zowel negatief al positief kan zien. Maar de meerderheid zal het negatief vinden. Bij mannen zal er waarschijnlijk ook een stukje jaloezie bijzitten. Waardoor zo'n iemand al snel door beide geslachten afgekraakt zal worden, ook al zal het achter de rug om zijn.

Dat denk je. Sommige mannen vinden alles wat met krachtsport te maken hebben gewoon niks.

Over stereotype bodybuilders staan inderdaad vooroordelen, die meestal wel kloppen. Anders zou het niet gaan om een stereotype..

'Alles met mate' is naar mijn mening de weg van de 'untermensch' (om in Nietzches woorden te spreken, niet die van Hitler) Het is de weg voor de mens die de gemakkelijkste weg kiest om door het leven te 'kabbelen' en langzaam de dood in te drijven. Alsof de easy road lijdt tot het geluk.

De mens die voor zichzelf zijn doelen, waardes en waarheid heeft gesteld en deze met de volste wilskrachtigheid en passie weet na te streven begaat niet het pad van de minste weerstand of het pad van de milde tevredenheid. Maar wel het pad van de volste confrontatie het leven, het pad van de grootste vervultheid en voldoening en eveneens mogelijk de grootste teleurstellingen en tegenslagen.

Geluk is een term die beladen is met aannames over haar aard en verschillende visies die hieraan verbonden zijn. Ik noem het beschreven leven daarom niet het gelukkigste leven maar het volste leven. Het leven wat gegrepen is.

Laatst bewerkt:
Dat denk je. Sommige mannen vinden alles wat met krachtsport te maken hebben gewoon niks.

Over stereotype bodybuilders staan inderdaad vooroordelen, die meestal wel kloppen. Anders zou het niet gaan om een stereotype..

Tuurlijk verschillen mensen. Maar ik denk dat iedere gezonde man wel een sterk gezond en atletisch lichaam wil hebben. Inplaats van een bierbuik. Mannen die beweren dat het hen helemaal niks kan schelen liegen of zijn bejaard. Krachtsport is daar een goed middel voor, ook al zou ik het wel combineren met cardio.

Zelf kijk ik liever naar het individu, dan iemand te veroordelen op basis van een stereotype. Mensen veroordelen die je niet kent is naar mijn mening een zwakte. Ook al zal ik onbewust wel oordelen. Aangezien iedereen dat in meer of minder mate doet. Een menselijke eigenschap zullen we maar zeggen.

Het enige wat mensen drijft om te blijven trainen, is dat je het doet voor een resultaat waar menig mannen over dromen, dit is totaal anders dan bij andere sporten, die je voornamelijk doet voor plezier of uithoudingsvermogen, maar waar je voor het blote oog geen resultaat ziet.

Geluk is een term die beladen is met aannames over haar aard en verschillende visies die hieraan verbonden zijn. Ik noem het beschreven leven daarom niet het gelukkigste leven maar het volste leven. Het leven wat gegrepen is.

Een vol leven is naar mijn mening een gebalanceerd en gevarieerd leven. Niet een leven waar 1 doel centraal staat. Waardoor al het andere moet wijken. Ook zeg ik niet wat slecht of goed is. Als je de top wil bereiken in sport, werk of wat dan ook. Dan zul je boven de anderen moeten uitstijgen. En dus niet met mate moeten handelen. Dit heeft weer met ambitie en motivatie te maken. Een mens heeft maar een beperkte houdbaarheid datum. En hoe je die tijd vult is voor iedereen anders. Gelukkig is ook iedereen anders.

Een vol leven is naar mijn mening een gebalanceerd en gevarieerd leven. Niet een leven waar 1 doel centraal staat. Waardoor al het andere moet wijken. Ook zeg ik niet wat slecht of goed is. Als je de top wil bereiken in sport, werk of wat dan ook. Dan zul je boven de anderen moeten uitstijgen. En dus niet met mate moeten handelen. Dit heeft weer met ambitie en motivatie te maken. Een mens heeft maar een beperkte houdbaarheid datum. En hoe je die tijd vult is voor iedereen anders. Gelukkig is ook iedereen anders.

Mooi gezegd :thumbs:

Waarom voelen mensen zich zo aangevallen als iemand zegt dat het inderdaad makkelijk is?
Doet dat iets af aan jouw prestatie?

Waarom voelen mensen zich zo aangevallen als iemand zegt dat het inderdaad makkelijk is?
Doet dat iets af aan jouw prestatie?

Ja. Een prestatie is net zo sterk(of zwak) als dat andere mensen het beoordelen.

Als jij 20 mandarijnen in je mond kan stoppen na jarenlang oefenen en niemand vind het indrukwekkend of enigzins 'moeilijk' qua mening, dan is je prestatie niks waard.

Ook al is er een community die 20 mandarijnen in hun mond stoppen, het voegt niks toe aan je prestatie.

Presteren doe je voor anderen, niet voor jezelf (uiteindelijk). Als je alleen op de wereld bent dan heb je 0,0 motivatie om te presteren, dat weet ik zeker.

Tuurlijk geef je om het beeld dat andere van je prestatie hebben.

Onzin, ik denk dat de bevrediging die je hebt na een training, veel belangrijker is dan wat anderen er van vinden. Totaal intrinsiek, zelfs de verandering van je lichaam, daar heb je geen publiek bij nodig.
Denk dat veel mensen hier juist meer negatieve als positieve reacties uit hun omgeving krijgen, dus daar doe je het niet voor.

Ik weet dat ik bijvoorbeeld nooit in een sport de beste ter wereld zal worden, maar dat doet niets af aan mijn persoonlijke prestatie.
Zelfs al is het zo dat ik na jaren oefenen 20 mandarijnen in m'n mond kan stoppen, dan kan ik daar toch trots op zijn? ;)

Terug
Naar boven