AndroidHealthClinic

BB is een makkelijke sport/hobby?

In hoeverre kan je BB eigenlijk als sport zien?

In hoeverre kan je BB eigenlijk als sport zien?

"Hoewel iedereen 'weet' wat met sport bedoeld wordt, is het lastig om hiervan een eensluidende definitie te geven. De term evolueert continu om nieuwe activiteiten die men als sport ervaart onder deze noemer te brengen. Sporten zijn meestal activiteiten gebaseerd op fysieke beweging gebruikmakend van karakteristieken als kracht, snelheid, behendigheid en denkvermogen."

Uiteraard is BB een sport. Zelfs op het podium staan vraagt concentratie, fysieke inspanning en een stukje competitie (hoe toon ik me beter dan mijn tegenstander(s))?

ok dan... 'anu'

Iedereen die hier TS loopt te bashen is serieus met bb bezig en de rest is wat minder toegewijd.

Daar ligt het verschil imo.

---------- Toegevoegd om 20:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:41 ----------

en ik zie mezelf niet echt als heel serieus met bb bezig

Zijn jullie het eens met deze stelling? Als je kijkt met hoe weinig tijd je veel resultaat kan boeken verbaast mij dit echt.

De meeste mensen trainen maximaal 1 uur per dag en dan 3/4/5 keer in de week. De voeding is een kwestie van je levensstijl aanpassen en verder gaat er niet heel veel tijd in besteden.

Klopt, er zijn slechts weinig sporten waarbij je met slechts 5 uur per week serieus trainen het maximum eruit kan halen.
En het dieet valt ook reuze mee als je er een beetje verstandig mee omgaat.

Maar dat is net het mooie aan BB, en op die manier kan je het gemakkelijk decennia lang volhouden zonder burn-out, en kan je het relatief makkelijk combineren met gezin, studies en beroep.

Die 5 uur haal je niet in de cut Mister10, vergeet de cardio niet, en een beetje serieuze BB doet zelfs wat cardio tijdens de bulk voor de conditie.

Het is al gezegd: als het 'makkelijk' was dan had iedereen een afgetraind lichaam, niets is minder waar. Het is hard trainen, gedisciplineerd eten en zorgen dat je een regelmatig en gezond leven leidt. Dat weet jij ook.

Van de sporten dat ik allemaal al gedaan heb vindt ik deze wel de meest moeilijke eigenlijk, vooral het begin is moeilijk.
Vooral wanneer je gewent bent alles te eten wat uit de pot komt dan wel MOET meer eten tussendoor en vooral voor de hardgainers is dat een enorme berg dat je moet binnenspelen.

De sport zelf, dat is het gemakkelijkst (techniek heb je snel door etc), maar alles wat errond hangt (kijk maar naar AAS, supps en 'spelen met je insuline") dat is wat de meesten doen afhaken/bijna niet zien gainen of het is vet.

Klopt, er zijn slechts weinig sporten waarbij je met slechts 5 uur per week serieus trainen het maximum eruit kan halen.
En het dieet valt ook reuze mee als je er een beetje verstandig mee omgaat.

Maar dat is net het mooie aan BB, en op die manier kan je het gemakkelijk decennia lang volhouden zonder burn-out, en kan je het relatief makkelijk combineren met gezin, studies en beroep.

je vergeet alleen dat die andere sporten veel en veel minder vergen op de momenten buiten de training.
en het is zeker niet makkelijker te combineren met gezin, studies of beroep en ik snap ook niet hoe je daar bij komt eigenlijk....
in sommige gevallen is het zelfs veel moeilijker te combineren.

tuurlijk dieten is te doen als je er al enige ervaring mee hebt en je kunt er de discipline voor opbrengen, 90% van de mensen kan dat echter niet kijkend in de gym en hun doelstellingen kennende.

Laatst bewerkt:
Die 5 uur haal je niet in de cut Mister10, vergeet de cardio niet, en een beetje serieuze BB doet zelfs wat cardio tijdens de bulk voor de conditie.

Het is al gezegd: als het 'makkelijk' was dan had iedereen een afgetraind lichaam, niets is minder waar. Het is hard trainen, gedisciplineerd eten en zorgen dat je een regelmatig en gezond leven leidt. Dat weet jij ook.

In wedstrijdvorm komen (naar een BF <5%) vergt idd veel tijd en toewijding. Maar gewoon spiermassa opbouwen kan relatief efficient in termen van tijd die je erin moet steken. Als je een beetje geluk hebt kwa aanleg, hoef je zelfs geen cardio te doen om een deftig BF% te behouden. Je moet uiteraard wel de discipline hebben om je strikt aan je training- en voedingsschema te houden, maar dat wordt op den duur toch wel voor een groot deel routine.

Meer dan 5 uur training hebt je niet nodig per week om je spieren maximaal te ontwikkelen. Ik ken geen andere sport waar je met 5 uur per week trainen het maximum eruit kan halen.

Damn TS, je hebt duidelijk niet goed nagedacht voor je deze post hebt aangemaakt.

+1, ik trek even de vergelijking met voetbal.
Wat de meeste hier om amateur niveau doen is een stuk zwaarder dan waar wij 16 seniorenteams hebben die iedere week op zondag een wedstrijdje doen en dan naar de kantine

Daar ben ik het dan weer niet mee eens, in andere sporten telt talent mee.
Op het voetbal heb ik training gegeven aan de hoogste amateurklasse aan de middelmaat en aan de laagste...het verschil is zo enorm groot.

Maar toch zie ik genoeg flutvoetballers die miljonair op de bank worden. Ook een groot verschil.

troll

BB is top! :D

Je merkt pas hoeveel tijd en moeite er in BB gaat zitten als je het een tijdje niet doet. Ik ben afgelopen tijd paar maanden wezen reizen en tijdens die periode heb ik dus bijna niet kunnen eten ala bodybuilding. Pas als je echt een maand niet meer eet met in je achterhoofd houdend hoeveel voedingsstoffen je binnen krijgt, pas als je niet meer slaapt om te rusten voor spierherstel, pas als je helemaal niet meer traint of wat dan ook, dan pas merk je hoe extreem je normaal eigenlijk met je sport bezig bent.

Het ligt er aan hoe je bb opvat, trainen is niet moeilijk. Het is meer hoe je met de voeding omgaat, sommige trainen zonder voedingsschema maar werken wel heel veel naar binnen en groeien net zo goed als iemand met voedingsschema.

Ik heb zelf een voedingsschema, een makkelijke dat wel en weeg ook niet alles precies af. Ik wil tenslotte niet al mijn tijd in voeding steken, maar er wel zeker van zijn dat ik voldoende kcal naar binnen werk eind van de dag. En groeien doe ik goed op deze manier:) ik zorg wel dat ik iedere 2 uur eet, en als dat niet lukt zorg ik wel dat ik tenminste iets naar binnen kan werken, clean of niet.

Dus of het een moeilijker sport is ligt een beetje aan je aan de hoeveelheid tijd dat je er in wilt steken. Als je bodybuilding 'te' serieus neemt denk ik dat je geen leven meer hebt.

Laatst bewerkt:
BB is de meest ondankbare sport die er is.
het duurt jaren van harde en toegewijde training,een gezonde voedingsstijl en voldoende rust,om een bepaalde fysiek te behalen. wanneer je dan out bent door een ongeval of dergelijke,kun je terug vanaf 0 beginnen. pokeren kun je na een jaar nog, tegen een bal shoppen ook. BB is zeker een sport die veel toewijding vraagt en discipline.

Terug
Naar boven