MuscleMeat

BB is een makkelijke sport/hobby?

soms wel beetje frustr als je ziet in mijn geval dat je na 7 a 8 jaar trainen (zelfs met al je toewijding op gebied v voeding, training en rust) nog zo moeilijk vooruitgang boekt zonder juice (want ik ben en blijf natural) ondanks de tijd en moeite die je erin steekt
voor mn training hoef ik mezelf niet te motiveren, ben verslaafd aan mn trainingen
echter altijd om de 2 a 3u mn maaltijden binnen werken doe ik altijd trouw maar o zo veel minder graag en soms zie ik er echt tegenop om met een verzadigd gevoel toch te beginnen eten

---------- Toegevoegd om 13:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:58 ----------

BB is de meest ondankbare sport die er is.
het duurt jaren van harde en toegewijde training,een gezonde voedingsstijl en voldoende rust,om een bepaalde fysiek te behalen. wanneer je dan out bent door een ongeval of dergelijke,kun je terug vanaf 0 beginnen. pokeren kun je na een jaar nog, tegen een bal shoppen ook. BB is zeker een sport die veel toewijding vraagt en discipline.

je hebt voor 75% gelijk, maar er bestaat ook nog altijd zoiets als spiergeheugen (en gelukkig maar)

Maar toch zie ik genoeg flutvoetballers die miljonair op de bank worden. Ook een groot verschil.

Dat heeft te maken met de amusementswaarde en de hele rambam er om heen. En flutvoetballers kun je ze niet noemen, ze zijn hoogstens vergeleken met de rest van hun team minder. Dan nog zijn ze er goed.

het duurt jaren van harde en toegewijde training,een gezonde voedingsstijl en voldoende rust,om een bepaalde fysiek te behalen. wanneer je dan out bent door een ongeval of dergelijke,kun je terug vanaf 0 beginnen. pokeren kun je na een jaar nog, tegen een bal shoppen ook. BB is zeker een sport die veel toewijding vraagt en discipline.

Ik denk dat dit wel een veel omvattende uitleg is. Als je lekker aan het trainen bent, je hebt je voeding op orde, je slaapt goed etc. Dan is bb zeker goed vol te houden. Maar zodra je eens even niet kunt dan word het pas een hel vergeleken met een andere sport.

Wat denk ik wel belangrijk is om in te zien. Wanneer je bodybuilding doet zoals het hoort vanaf het begin; je vanaf de 60kg waar je begint tot en met de 150kg op het podium met dezelfde toewijding en discipline bezig bent/moet.
Als voetballer hoef je de laatste 30% naar de top pas echt je leven aan te passen etc.

soms wel beetje frustr als je ziet in mijn geval dat je na 7 a 8 jaar trainen (zelfs met al je toewijding op gebied v voeding, training en rust) nog zo moeilijk vooruitgang boekt zonder juice (want ik ben en blijf natural) ondanks de tijd en moeite die je erin steekt
voor mn training hoef ik mezelf niet te motiveren, ben verslaafd aan mn trainingen
echter altijd om de 2 a 3u mn maaltijden binnen werken doe ik altijd trouw maar o zo veel minder graag en soms zie ik er echt tegenop om met een verzadigd gevoel toch te beginnen eten

---------- Toegevoegd om 13:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:58 ----------

je hebt voor 75% gelijk, maar er bestaat ook nog altijd zoiets als spiergeheugen (en gelukkig maar)

ik train nu in totaal 9 jaar,waarvan ik een aantal keren ben gestopt voor blessures,werk,omstandigheden. en telkens terug zakken naar jou oud gewicht is geen prettig gevoel,wetende dat je nu zoveel verder had kunnen staan. en dat telkens opnieuw willen beginnen, onderscheid de BB'ers van de fitnessers.

ik train nu in totaal 9 jaar,waarvan ik een aantal keren ben gestopt voor blessures,werk,omstandigheden. en telkens terug zakken naar jou oud gewicht is geen prettig gevoel,wetende dat je nu zoveel verder had kunnen staan. en dat telkens opnieuw willen beginnen, onderscheid de BB'ers van de fitnessers.

ben zelf nooit gestopt ofzo, soms gew wat minder op mn eten gelet, maar nooit een training overgelagen
van 60kg naar nu : 88kg (rond 10%) gegaan puur natuur
maar laatste 2 a 3 jaar kom ik ozo moeilijk bij
(moet wel zeggn dat ik niet meer die zware zware presses,squats en deads doe) omwille v meniscusproblemen en artritis in mn nek, maar train toch nog altijd lekker en geconcentreerd, denk gew dat ik aan mn natuurlijke grens zit..

ben zelf nooit gestopt ofzo, soms gew wat minder op mn eten gelet, maar nooit een training overgelagen
(moet wel zeggn dat ik niet meer die zware zware presses,squats en deads doe) omwille v meniscusproblemen en artritis in mn nek, maar train toch nog altijd lekker en geconcentreerd, denk gew dat ik aan mn natuurlijke grens zit..

Lijkt me sterk, kijk bijv naar g-men maakt naturel ook nog steeds gains. Met hem zijn er nog veel meer voorbeelden..

veel respect dat je het zolang naturel volhoudt.
jammer genoeg lees je hier veel te vaak dat mensen na 1 jaar trainen al aan de aas gaan.

Nee, er is zoiets als muscle memory dus je begint nooit weer van 0. Maar het klopt wel dat het lang duurt en dat je veel verliest bij een tegenslag, wat je dan weer moet opbouwen.

Ik vind die bodybuilding leefstijl crap verhalen altijd maar onzin. Kom op man, zoveel stelt dit wereldje ook weer niet voor. Het is imo niet meer dan 6x per dag eten en 5x per week een uurtje trainen. Iedereen met een beetje discipline kan deze "leefstijl" volgen.

Ik vind die bodybuilding leefstijl crap verhalen altijd maar onzin. Kom op man, zoveel stelt dit wereldje ook weer niet voor. Het is imo niet meer dan 6x per dag eten en 5x per week een uurtje trainen. Iedereen met een beetje discipline kan deze "leefstijl" volgen.

Het doen is ook niet het probleem denk ik. Het laten dat is weer een heel ander verhaal..

Je redenering klopt niet. Eerst stelt het allemaal niet zoveel voor, dan zeg je vervolgens dat iedereen 'met een beetje discipline' de levensstijl wel kan volgen. Terwijl je heel goed weet dat er maar heel weinig mensen het volhouden of zelfs maar beginnen en dus is het niet een 'beetje discipline' maar eerder 'massa's discipline'. Blijkbaar projecteer je je eigen manier van beleven op die van een ander en daar gaat het dus mis.

Jezelf elke keer weer motiveren om flink te gaan trainen en correct en op tijd te eten IS een hele levensstijl, en het vraagt veel discipline om niet gewoon in de zetel zakken met junkfood.

Nog een keer: als het dan toch zo 'makkelijk' is, waarom hebben dan maar heel weinig mensen een goed fysiek?

En nog wat: dit topic is ook weer slecht voor de reputatie van BB, een serieuze BB weet heel goed dat een goed fysiek opbouwen zwaar is en discipline vraagt. Goed signaal geef je aan de buitenwereld als je hier zelf gaat beweren dat het niets voorstelt. Word een beetje moe van dat soort mensen, ze verpesten het namelijk wel voor de rest.

facepalm, idd er zijn zat mensen die deze levensstijl volgen gemakkelijk maar deze hebben altijd maar een matig fysiek en zullen nooit uitblinken in hun categorie dus ergens gaat er iets fout.

• Topic Starter Topic Starter
Goede discussie hoor

Alles wat je graag doet is makkelijk.
Ik vind het wel raar dat velen zich zo aangevallen voelen. Om de top bereiken in elke sport zal je heel hard moeten werken. Al vind jij bijvoorbeeld snooker eens stomme sport, die mannen moeten ook uren per dag trainen. Als je pro bodybuilder wil worden zal je er ook alles voor moeten geven.

Maar als het om een gewone hobby gaat, dan is het niet moeilijk omdat je het graag doet. Hoe kan iets nu moeilijk zijn als je het leuk vindt? Niet iedereen kan uiteraard hetzelfde bereiken, maar als je iets wil dan kan je veel bereiken.

Nog een keer: als het dan toch zo 'makkelijk' is, waarom hebben dan maar heel weinig mensen een goed fysiek?

Omdat vele mensen dat niet belangrijk vinden. Het is makkelijk om vrij goed te kunnen voetballen, maar als dat je niet interesseert, dan doe je dat toch niet?

Zie iedereen happen op m'n vorige post:roflol: :trollface:

Slechte genen, onwetendheid lichaam/voeding/training, te vroeg AAS gebruik, weinig tot geen discipline (vaak in combinatie met te vroeg AAS gebruik).

Er zit heel veel ruimte in het begrip bodybuilding. Je hebt gasten die 4x per week trainen, in het weekend gewoon drinken en niet al te moeilijk doen qua voeding(lees niet alleen maar kip met rijst maaltijden) en je hebt ze erbij lopen die als het ware voor bodybuilding leven en elke dag hun kip met rijst maaltijden overal mee naar toe nemen. Ik denk dat het 1e wel meevalt qua discipline en dat kandijkoekje ook zoiets bedoeld.

---------- Toegevoegd om 18:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:42 ----------

dat maakt een sport niet makkelijker of moeilijker

Niet iedereen heeft zijn genen.
Bemoei je je er aub niet mee, jij hebt absoluut geen verstand van zaken. Bekijk maar eens foto van hem, wou je zeggen dat dat een naturel max is?

Best wel. Goed eten deed ik sowieso al en dan is een vast schema eigenlijk alleen maar makkelijker, zeker sochtends.

Trainen kan je op je eigen tijd en tempo doen en je bent veel sneller klaar als bij menig andere sport.

Daarnaast is het niet moeilijk en merk je snel vooruitgang.

---------- Toegevoegd om 18:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:44 ----------

Goed signaal geef je aan de buitenwereld als je hier zelf gaat beweren dat het niets voorstelt. Word een beetje moe van dat soort mensen, ze verpesten het namelijk wel voor de rest.
Je doet het toch ook niet om gedisciplineerd over te komen voor de buitenwereld? Het gaat juist helemaal om jezelf en dat is aan de ene kant fijn. Maar het onbegrip is waarschijnlijk ook het moeilijkste.

Terug
Naar boven