Fitness Seller

BB'en met BB

Meedoen is belangrijker dan winnen?

  • Ja

    Stemmen: 5 10,9%
  • Nee

    Stemmen: 10 21,7%
  • Als je het maximale uit jezelf hebt gehaald ben je een winnaar :thumbs:

    Stemmen: 19 41,3%
  • Ik ben BB :BB_:

    Stemmen: 12 26,1%

  • Totaal stemmers
    46

Bezoekers in dit topic

Training 20230612
Training: Cut Day 3 (Legs)
15:30 - 16:40
BW: 118.7 kg
KCal: 3600
  1. Seated Leg Curl
  2. Leg Extensions
  3. Incline Squat Machine (alternatief voor Hack Squat)
  4. Glute Bridge
  5. Leg Press (High & Close Stance)
  6. Leg Adduction
Alles 4 sets 12 reps met 45 seconde pauze tussen sets

Veel drinken i.v.m. zweten.

Vanochtend bloed wezen doneren. Glacé na afloop; ik heb 300 kcal per dag vrij te besteden, dus komt mooi uit. Verder alles clean. 3600 kcal totaal.

Dagje vrij, ben 4 dagen gaan werken; rustig afbouwen zodat ik over 5 jaar met pensioen kan.

Still no legs.
IMG_20230612_160329.jpg
 
Laatst bewerkt:
Training 20230613
Training: Cut Day 4 (Chest, Back, Arms)
06:45-07:36
BW: 116.5 kg (andere weegschaal)
KCal: 3600
  1. Machine Chest Fly
  2. Machine Chest Press
  3. Seated Cable Row (small)
  4. Lat Pulldown (small, neutral)
  5. Crossing Cable Triceps Extension
  6. Low End Biceps Curl (facing in)
Alles 4 sets 12 reps met 45 seconden pauze tussen sets.

Lekker getraind.

Verder gewerkt, zo even naar de supermarkt wandelen.
 
Ben je nou 116 of 119kg? Scheelt nogal wat :roflol:
Copy-paste foutje, aangepast. Maar scheelt alsnog 2 kg, daarom heb ik erbij vermeld dat het een andere weegschaal is, want ik ben vandaag/morgen niet thuis. Denk dat 1 vd 2 niet correct is, alhoewel fluctuaties tot 2 kg per dag bij mij wel vaker voorkomen. Tijdens de cut is doorgaans mijn gewicht stabieler, aangezien ik min of meer hetzelfde eet en weinig troep.
 
Wel een strak tempo dat je traint. Moet dat van je coach of doe je dat gewoon graag?
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Wel een strak tempo dat je traint. Moet dat van je coach of doe je dat gewoon graag?
Ja, voorheen was ik altijd wel 1,5 uur in de gym. Ik heb nu sinds 2-3 weken een schema waarbij de rust tussen sets 40-45-50-55-60 seconde is (bouwt op per week), van mijn coach (JW). Nooit eerder zo getraind, maar ik moet zeggen dat de pomp heerlijk is en ik goed in de flow blijf. Gewichten liggen daardoor wel een stuk lager en je voelt de verzuring enorm. Voordeel is dat ik binnen een uur easy klaar kan zijn met m'n training en wel compleet leeg ben.
 
Ja, voorheen was ik altijd wel 1,5 uur in de gym. Ik heb nu sinds 2-3 weken een schema waarbij de rust tussen sets 40-45-50-55-60 seconde is (bouwt op per week), van mijn coach (JW). Nooit eerder zo getraind, maar ik moet zeggen dat de pomp heerlijk is en ik goed in de flow blijf. Gewichten liggen daardoor wel een stuk lager en je voelt de verzuring enorm. Voordeel is dat ik binnen een uur easy klaar kan zijn met m'n training en wel compleet leeg ben.
Kan ik mij goed voorstellen, zeker met dit weer. Hoe tracht je progressie te maken? Verhoog je de gewichten of ligt de focus daar niet op?
 
Kan ik mij goed voorstellen, zeker met dit weer. Hoe tracht je progressie te maken? Verhoog je de gewichten of ligt de focus daar niet op?
Mijn schema is als volgt
Week 1: 4 x 15 met 40 sec. rust - laatste set tot failure
Week 1: 4 x 12 met 45 sec. rust - laatste set tot failure
Week 1: 5 x 10 met 50 sec. rust - laatste set tot failure
Week 1: 5 x 8 met 60 sec. rust - laatste set tot failure

In de pratkijk doe ik vaak de laatste 2 sets tot failure. Gewicht zodanig dat ik de laatste 2 sets net aan het aantal reps haal.
 
Huidige voeding:

Meal 1:

ei, gebakken 4 st
20+ kaas 50gr

Meal 2:
mager vlees broodbeleg 150gr
Boterham (volkoren bruin) 4 st
(snack)groenten naar keuze,, 200gr

Meal 3:
mager rood vlees (extra mager rundergehakt, (Duitse) biefstuk) 175gr
groente naar keuze 200gr
rijst of pasta 100gr

Meal 4:
rijst of pasta 75 gr
kipfilet 150gr
groente naar keuze (probeer te varieren) 200gr

Meal 5 (pre-bed):
lactose vrije magere kwark 250gr
whey 20gr

Willekeurig moment:
sinaasappel 1 st
banaan 1 st

Vrij in te vullen:
300 kcal

Intra WO:
whey 10 gr
dextro 10 gr
citrulline
beta-alanine

Post WO:
witte boterham 4 st
jam naar keuze 60gr
whey 10 gr


Supps:

Vitamine C-1000, D3, zink bisglycinaat, magnesium bisglycinaat, Omega 3, glucosamine.
Vitamine B en creatine ga ik nog even toevoegen.
PWO alleen indien behoefte en niet bij ochtendtraining i.v.m. cafeïne.

AAS:
300 mg Test E
 
Laatst bewerkt:
Vanwaar de lactose vrije magere kwark?
Lactose intolerantie of sturend voor iets anders? En wat dan😊
 
Vanwaar de lactose vrije magere kwark?
Lactose intolerantie of sturend voor iets anders? En wat dan😊
Ik heb 0 last van lactose, maar volgens m'n coach wegens mogelijke darmklachten. Soms koop ik wel gewone kwark of skyr omdat ik dat lekkerder vind, maar meestal houd ik me gewoon aan wat m'n coach mij voorschrijft.
 
Ik heb 0 last van lactose, maar volgens m'n coach wegens mogelijke darmklachten. Soms koop ik wel gewone kwark of skyr omdat ik dat lekkerder vind, maar meestal houd ik me gewoon aan wat m'n coach mij voorschrijft.
Helder.
 
Mijn schema is als volgt
Week 1: 4 x 15 met 40 sec. rust - laatste set tot failure
Week 1: 4 x 12 met 45 sec. rust - laatste set tot failure
Week 1: 5 x 10 met 50 sec. rust - laatste set tot failure
Week 1: 5 x 8 met 60 sec. rust - laatste set tot failure
Heb je je coach ook gevraagd naar de dieper liggende gedachte achter dit protocol qua rustpauzes?
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Mijn schema is als volgt
Week 1: 4 x 15 met 40 sec. rust - laatste set tot failure
Week 1: 4 x 12 met 45 sec. rust - laatste set tot failure
Week 1: 5 x 10 met 50 sec. rust - laatste set tot failure
Week 1: 5 x 8 met 60 sec. rust - laatste set tot failure

In de pratkijk doe ik vaak de laatste 2 sets tot failure. Gewicht zodanig dat ik de laatste 2 sets net aan het aantal reps haal.
Pak je dan elke set hetzelfde gewicht of dropt deze iets omdat het aantal reps steeds moeilijker wordt om te halen?
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Pak je dan elke set hetzelfde gewicht of dropt deze iets omdat het aantal reps steeds moeilijker wordt om te halen?
Soms dropt deze iets, maar in principe hoef ik alleen de laatste set tot failure te gaan, dus ik zou het redelijk constant kunnen houden. Ik heb ook weleens dat ik de laatste set na 10-12-reps even 2 sec. Rust moet pakken of de laatste 1-2 reps niet haal met goede uitvoering. Aangezien het een nieuw schema is en de rust kort, moet ik sowieso even 'zoeken' naar het juiste gewicht. Je verkijkt je erop hoe groot de invloed is van korte rust.
 
Kan ik mij goed voorstellen, zeker met dit weer. Hoe tracht je progressie te maken? Verhoog je de gewichten of ligt de focus daar niet op?
Het schema begint met vrij lichte gewichten en korte rust en de load neemt later in het schema behoorlijk toe terwijl rust kort blijft.
Herstelvermogen tussen de sets wordt getraind en hier heb je in het schema wat hierna komt profijt van.
Daarnaast is het een goede manier om aan het begin van een cut relatief veel kcals te verbranden tijdens de training.
Het schema hierna zal vrijwel zeker weer 6-8 reps met 2:00 min rust zijn. Merk zelf dat ik dan zelfs bij legpresses gewoon weer ready ben binnen die tijd.
 
beetje laat maar ik ben IN!
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Het schema begint met vrij lichte gewichten en korte rust en de load neemt later in het schema behoorlijk toe terwijl rust kort blijft.
Herstelvermogen tussen de sets wordt getraind en hier heb je in het schema wat hierna komt profijt van.
Daarnaast is het een goede manier om aan het begin van een cut relatief veel kcals te verbranden tijdens de training.
Het schema hierna zal vrijwel zeker weer 6-8 reps met 2:00 min rust zijn. Merk zelf dat ik dan zelfs bij legpresses gewoon weer ready ben binnen die tijd.
Ah thanks, jij zit ook bij JW he? Ik heb m nog niet nader hierna gevraagd, ben net gestart met ook zn YT-kanaal volgen.
 
Back
Naar boven