apfelstrudel
Superior Athlete
- Waardering
- 61.702
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Maar ampk activatie verlaagt wel mTor activiteit? En dat is juist belangrijk voor spieroobouw. Dus het is ook afhankelijk van je doelen.Het doel is om zo snel mogelijk veel ATP te verbruiken zodat AMP wordt gevormd. Dit activeert veel AMPK.
AMPK activeert op zijn beurt transport van glucose en vet, verbranden van vet, aanmaak van mitochondriën en het verhogen van glucose verbruik in die mitochondriën om ATP te vormen.
TLDR: Lichaam wordt getraind om zoveel mogelijk glucose en vet te verbranden en de productie van ATP te verhogen.
Korte sets, weinig rust en niet volledig hersteld aan een nieuwe set beginnen is een tool om die adaptaties te realiseren.
Gaat wel een beetje ver hoor. Dat geef ik toe.
Je gaf ook aan dat dit schema een onderdeel is van groter geheel en dat schema's hierna hierop voortborduren.Het doel is om zo snel mogelijk veel ATP te verbruiken zodat AMP wordt gevormd. Dit activeert veel AMPK.
AMPK activeert op zijn beurt transport van glucose en vet, verbranden van vet, aanmaak van mitochondriën en het verhogen van glucose verbruik in die mitochondriën om ATP te vormen.
TLDR: Lichaam wordt getraind om zoveel mogelijk glucose en vet te verbranden en de productie van ATP te verhogen.
Korte sets, weinig rust en niet volledig hersteld aan een nieuwe set beginnen is een tool om die adaptaties te realiseren.
Gaat wel een beetje ver hoor. Dat geef ik toe.
Ach zo ver zou ik ook weer niet willen gaan.Je gaf ook aan dat dit schema een onderdeel is van groter geheel en dat schema's hierna hierop voortborduren.
Maakt dat dat je dit schema eigenlijk niet los kan bekijken, maar altijd moet zien als onderdeel van een groter geheel?
In principe hoef ik alleen tot failure te gaan in de laatste set, dus zou ik het constant kunnen houden. Vaak ga ik in mijn derde (en soms) tweede set ook al tot failure, en moet ik het gewicht dus verlagen. Het is sowieso nog even zoeken naar het juiste gewicht; de eerste set gaat zo easy, maar door de korte rustpauze zijn de opvolgende sets zo veel zwaarder. Een voordeel is inderdaad dat het tijd bepaart, maar ik zou dat niet als reden zien om dit schema te volgen, maar meer als bijkomend voordeel.Hoe bepaal je het gewicht voor de oefeningen?
Gewicht waarmee je elke set tot falen gaat of houdt je het gewicht hetzelfde, zodat je pas bij de laatste set tot falen gaat?
Lijkt me wel wat om dit schema te proberen, omdat het tijd bespaard.
Ik denk dat @IkWilGrootWorde het beter uit kan leggen dan ik. Ik heb er niet zo veel verstand van, daarom volg ik gewoon op wat m'n coach mij opdraagt. Wellicht zal ik mij in de toekomst er meer in verdiepen.Schema draait dus eigenlijk puur om Time under Tension?
Bedankt voor je uitgebreide uitleg. Hier kan ik veel mee, waardeer ik zeer.Met betrekking tot je vorm: Zeker op de tweede video sta je te wijd waardoor je de glutes niet optimaal belast. De beste angle voor je voet placement voor je glutes is 90 graden en een trucje om dat voor jezelf goed op te zetten is je been strekken (zittend), de hoogte van je knie aanhouden met je hand en vervolgens daar je hielen op positioneren. Dan sta je eigenlijk (bijna) altijd wel goed. Voor mijn gevoel heb je nog wat ruimte bovenaan om iets verder te pushen, wat beter is voor het aanspreken van de glutes, aanvullend is het goed je core op elk moment engaged te houden. Dus niet in een soort V naar beneden zakken en je heupen eerder laag te houden, maar meer een U vorm aanhouden. Dus geen anterior pelvic tilt, maar eigenlijk het tegenovergestelde. De bar wil je eigenlijk scoopen naar boven, bij wijze van. (Goede uitleg, 10/10)
Afhankelijk van of je een hip trust of glute bridge doet is de diepte hoe ver je zakt gelinkt aan wat je beoogt te doen: Voor een glute bridge mag je wat eerder stoppen, voor de hip trust mag de bar helemaal terug naar de start positie en vanuit daar weer een nieuwe rep starten. En blijf naar voren kijken, anders ga je sowieso niet de juiste spieren aanspreken en meer vanuit je rug trekken. Dat heeft ook weer invloed op hoe hoog je kan komen in de uiteindelijke 'eindpositie' in de oefening en van de daadwerkelijke hiptrust zelf.

Je bent mentaal gegroeid of niet?Goeie training. Verjaardag van m'n vader (+ vaderdag), dus een lichte cheat, maar waarschijnlijk redelijk binnen m'n kcals gebleven, want op 3600 kcal heb ik nog wel wat ruimte.
Ik ben inderdaad laatse tijd gemakkelijker geworden, tijdens de bulk sla ik gebak niet over, maar nu in de cut wil ik verder wel strikt blijven.Je bent mentaal gegroeid of niet?
Alszijnde dat je dat voorheen gewoon niet at.
Leg day, had mij vergist.
Bijna klaar...
![]()
Klassiekertje op
Denk dat iedereen die serieus traint wel eens een fase heeft dat ie doorslaatIk ben inderdaad laatse tijd gemakkelijker geworden, tijdens de bulk sla ik gebak niet over, maar nu in de cut wil ik verder wel strikt blijven.
Ik heb in het verleden wel bepaalde issues gehad. Laten we het daarop houden.
ikzelf zat twee jaar terug met mijn eigen salade op een verjaardag waar ik weigerde een puntje taart te eten 
Haha hou van deze verhalen. Flink aantal jaar geleden eens mn bakjes rijst en kip meegenomen naar 1e of 2e kerstdag met m'n toenmalige schoonouders :')Denk dat iedereen die serieus traint wel eens een fase heeft dat ie doorslaatikzelf zat twee jaar terug met mijn eigen salade op een verjaardag waar ik weigerde een puntje taart te eten
![]()