XXL Nutrition

BB'en met BB

Peiling Peiling Meedoen is belangrijker dan winnen?

• Ja

Stemmen: 5 10,9%
  • Nee

Stemmen: 10 21,7%
  • Als je het maximale uit jezelf hebt gehaald ben je een winnaar :thumbs:

Stemmen: 19 41,3%
  • Ik ben BB :BB_:

Stemmen: 12 26,1%

• Totaal stemmers
    46
Vind het ook geen raar schema hoor.

Jay Cutler heeft zijn hele carriere zo getraind

• Love
Waarderingen: BB_
  • Topic Starter Topic Starter
Training 20230614
Training: Cut Day 5 (Legs)
06:52-07:50
BW: 117.9kg (zelfde weegschaal als gisteren huh)
KCal: 3600

1. Leg Extension
2. Leg Pres
3. Seated Leg Curl
4. Hip Thrust
5. Lunges (alternatief ivm ontbrekende machine)
6. Calf Raise

Alles 4 sets 12 reps met 45 seconden pauze tussen sets.

Eetlust redelijk hoog ondanks warme weer. Wel fijn na zo'n lange bulk om weer eens echt trek te hebben.

Druk met werk, 20.30 thuis als ik geen vertraging heb. Morgen dagje Vliegbasis Eindhoven.

Slaap 5 uur ofzo, dus daar moet ik wel wat aan doen.

Deze is goed ben ik zojuist achter gekomen.
IMG_20230614_190024.jpg

20.30 wordt 21.00 overstap trein gemist 🤣

117.9 kg
5,5 uur slaap
Mogelijk rustdag, even kijken hoe laat ik vanavond thuis ben.

IMG_20230615_073249.jpg

Wordt je eigenlijk frequent gebriefd over de situatie in Oekraïne? Heb je misschien taken daaromtrent?

Of is dat classified? :P
In mijn huidige functie ben ik niet echt betrokken bij de operatieën en ik werk voor de C-130 Hercules, die daar vooralsnog niet bij betrokken. Know what I need to know zeg maar. Tot een paar jaar terug zat ik wel eenmaal per week bij een briefing waarin ingegaan werd op de situatie. Meer uit interesse en om een beetje op de hoogte te zijn van de inzet. Mijn vorige leidinggevende heb ik nog goed contact mee en is nu verantwoordelijk voor het transport van materieel richting Polen/Oekraïne, dus ik hoor weleens wat. Op internet is het meeste wel terug te vinden, maar niet alles.

---

20230615
Training: Cut Day 1 (Chest, Shoulders, Triceps)
20:11-21:14 uur
BW: 117.9 kg
KCal: 3600 (eetlust is hoog)
  1. Machine Chest Press
  2. Incline Machine Chest Press
  3. DB Shoulder Press
  4. DB Front Raise (extra, want wachten op cable station)
  5. Crossing Cable Side Raise
  6. Crossing Cable Triceps Extension
  7. Overhead Crossing Cable Triceps Extension
Alles 4 sets 12 reps met 45 seconden pauze tussen sets.

Op deze Chest Press Machines voel ik m'n schouders meer dan borst. Uiteraard let ik erop dat ik niet te veel vanuit mijn schouders druk. Bij machines elders voel ik wel echt de squeeze in m'n borst en bij BP en DB's ook. Het zijn wel plate-loaded machines, vergelijkbaar met Hammer Strength. Iets hoger zitten helpt een beetje, maar ik faalde nog steeds op m'n schouders. Shoulder Press wel even met DB's gedaan, want die machine is helemaal raar. Verder wel een goeie training; lekker pomp, veel verzuring, goeie kracht, hard zweten.

Hoe bepaal je het gewicht voor de oefeningen?

Gewicht waarmee je elke set tot falen gaat of houdt je het gewicht hetzelfde, zodat je pas bij de laatste set tot falen gaat?

Lijkt me wel wat om dit schema te proberen, omdat het tijd bespaard.

Schema draait dus eigenlijk puur om Time under Tension?

Schema draait dus eigenlijk puur om Time under Tension?
Het doel is om zo snel mogelijk veel ATP te verbruiken zodat AMP wordt gevormd. Dit activeert veel AMPK.
AMPK activeert op zijn beurt transport van glucose en vet, verbranden van vet, aanmaak van mitochondriën en het verhogen van glucose verbruik in die mitochondriën om ATP te vormen.

TLDR: Lichaam wordt getraind om zoveel mogelijk glucose en vet te verbranden en de productie van ATP te verhogen.

Korte sets, weinig rust en niet volledig hersteld aan een nieuwe set beginnen is een tool om die adaptaties te realiseren.

Gaat wel een beetje ver hoor. Dat geef ik toe.

Terug
Naar boven