Fitness Seller

BB'en met BB

Peiling Peiling Meedoen is belangrijker dan winnen?

• Ja

Stemmen: 5 10,9%
  • Nee

Stemmen: 10 21,7%
  • Als je het maximale uit jezelf hebt gehaald ben je een winnaar :thumbs:

Stemmen: 19 41,3%
  • Ik ben BB :BB_:

Stemmen: 12 26,1%

• Totaal stemmers
    46
  • Topic Starter Topic Starter
Verder is er ook geen punt. Ik sta er positief/optimistisch in en kan prima mn ding doen. Het zou mooi zijn als wandelen elke dag wat beter gaat, gezien het feit dat ik dinsdag op vakantie ga. :)

Ik een biceps tear met uitwringen van vaatdoekje. (wel kort na high rep training)

• Like
Waarderingen: BB_
Ja bij nader inzien, jij post zo idioot veel, misschien niet handig van mij. Mijn fout.

Ik zal er rekening mee houden dat je het nu 5 of 6 pagina's daar over gaat hebben.:emo:

Oké en ik had het nergens over infectie, enkel ontsteking en @Bokito (beter zo?) had het ook over ontsteken (dat dit niet kan dus), ook gaf ik nergens advies om te stretchen. Lezen is lastig voor je he?
Je hebt gelijk, je voeg hoe het voelde. Doet er ook niet toe. Punt was dat het hier een reactie op was

Screenshot_20230902_110721_Chrome.jpg

En dat hele punt doet er niet toe :)

Ja. En niet zo slim :(

Geen oordeel, wel serieuze vraag zodat ik er rekening mee kan houden: heb jij moeite met dingen niet te letterlijk nemen?

Ik adviseerde ibuprofen om ontsteking te voorkomen. Iets dat overigens door artsen ook gewoon wordt geadviseerd, maar ok.
Ja. Maar een ontstekings is niet altijd verkeerd. Het is niet iets wat je altijd wil voorkomen.

Het zorgt voor meer doorbloeding en speelt een rol bij de wond dichten, aanvoer van voedingsstoffen, afvoer van kapot weefsel enzo. Koelen en te weinig bewegen komt dat proces niet ten goede. Wel een ontstekingsremmer zou tegenstrijdig zijn

We hadden het imo beiden over de slechte ontsteking.
Ok :roflol:
Nou in dat geval heeft Bokito toch gelijk?

Je kan je ook gaan afvragen of een dergelijke blessure te voorkomen is in de toekomst?
Speelt mobiliteit een rol?

heb jij moeite met dingen niet te letterlijk nemen?

Ja, en nee Bokito had geen gelijk. Verder geen zin om te reageren op de rest en BB heeft al aangegeven dat er verder geen punt is en heeft dit geen zin meer.

@BB_ hopelijk valt het allemaal mee en kan de echo dit bevestigen en dan kan je ook goed van je vakantie genieten!

• Heart
Je kan je ook gaan afvragen of een dergelijke blessure te voorkomen is in de toekomst?
Nee. Althans, ja, je kunt het je afvragen, ja dat heb ik ook gedaan en met de arts en fysio en anderen over gehad. Conclusie was 'nee', tenzij je niet gaat sporten of beneden het gewicht gaat trainen dan je aankan. Natuurlijk kan het een opsomming geweest zijn van hard trainen, drukke periode, cutten en depleten etc., maar als ik experts mag geloven kan dit nou eenmaal gebeuren en genoeg (top)sporters binnen de kracht- en duursport kunnen dat bevestigen. Daar wil ik het graag bij laten.

Laatst bewerkt:
maar als ik experts mag geloven kan dit nou eenmaal gebeuren en genoeg (top)sporters binnen de kracht- en duursport kunnen dat bevestigen. Daar wil ik het graag bij laten.
Tijdens het WK atletiek in Budapest zag ik een 400m heat, waarin 2 van 8 atleten uitvielen met een hamstringblessure en ter aarde vielen. Reken maar dat die zich goed hadden voorbereid en zich goed hadden opgewarmd. Waar gehakt wordt, vallen spaanders.

Laatst bewerkt:
  • Like
Alleen maar push en pull UB trainen is ook niet leuk, dus vandaag als volgt gedaan:

• Abs (machine, benen vrij in de lucht, is soweiso zwaarder)
  • Hamstring rekoefeningen fysio pijnvrij
  • Seated calf superset standing calf
  • Liggend knie richting borst hamstring verkorten
  • Adductor Machine
  • Abductor Machine
  • Crosstrainer
Dit ging allemaal geheel pijnvrij op normale werkgewichten.

Eten weer stabiel, iets meer IIFIYM, wel lekker en gezond.

Verder is er ook geen punt. Ik sta er positief/optimistisch in en kan prima mn ding doen. Het zou mooi zijn als wandelen elke dag wat beter gaat, gezien het feit dat ik dinsdag op vakantie ga. :)
Beterschap.

Een tear kan je met wat pech gewoon oplopen. Zeker bij of na een goede training. Zolang er niets is afgescheurd komt het in een paar weken wel goed meestal.

• Like
Training gisteren

IMG_20230904_095034.jpg

2023 Sep 3

Incline Machine Chest Press :
120x8 2de oefening
120x5 Huh
120x7

Converging Machine Chest Press:
120x7 1ste oefening
120x7
120x6

Machine Chest Fly:
35x8 Seated Cable
40x8
40x8
40x8

Machine Shoulder Press:
34x10 DB Seated
40x8
40x7
40x8

Crossing Cable Side Raise:
12.5x8 Machine Standing
12.5x8 +dropset
12.5x8 +dropsets tot 0 helemaal verzuurd

Machine Triceps Dips:
100x10 Whole stack + 20 kg
100x8
100x8

Unilateral Overhead Triceps Extension:
40x7 Cable rope overhead wegens tijd en bezet.
40x8
40x7 + drop

Logged using RepCount

Niet gelogd, maar net getraind freestyle:
  1. Straight Arm Pulldown superset met:
  2. Seated Cable Row (small, V-Grip)
  3. Lat Pulldown (wide, neutral)
  4. Chest Supported T-Bar Row
  5. MTS Front Pulldown
  6. Rear Delts (cables)
  7. EZ-Bar Standing Biceps Curl
  8. DB Hammer Curl
Lekker!

Fysio geweest. Geen beeldmateriaal hier, maar er zit een flinke scheur in m'n linker hamstring dus, niet nabij de pees gelukkig. En veel vocht. Niet afgescheurd. Wel flink, dus rustig aan doen. Lopen voorzichtig opbouwen, niet door de pijn heen. Geen onverwachtse en explosieve bewegingen. Strekken nog heel even mee wachten, fietsen voor de doorbloeding is prima. Morgen op vakantie, ik huur daar sowieso een fiets, dus kan dan goed bewegen en ben mobiel. Er zijn weinig heuvels, wat in dit geval positief is. Doorgaans staat hier 4-6 weken voor. Vind ik vrij optimistisch, aangezien ik na 9 dagen nu nog voorzichtig loop en geen kracht kan leveren.

Laatste training in NL:
Abs
Adductors
Abductors
Calves 2 oefeningen branden tot failure
Cardio

Buurvrouw brengt me zo naar de trein. Scheelt weer wat belasting voor mn hams met koffer enzo. Waarschijnlijk ga ik vandaag toch al te veel lopen i.v.m. reisdag.

Niet gelogd, maar net getraind freestyle:
  1. Straight Arm Pulldown superset met:
  2. Seated Cable Row (small, V-Grip)
  3. Lat Pulldown (wide, neutral)
  4. Chest Supported T-Bar Row
  5. MTS Front Pulldown
  6. Rear Delts (cables)
  7. EZ-Bar Standing Biceps Curl
  8. DB Hammer Curl
Lekker!

Fysio geweest. Geen beeldmateriaal hier, maar er zit een flinke scheur in m'n linker hamstring dus, niet nabij de pees gelukkig. En veel vocht. Niet afgescheurd. Wel flink, dus rustig aan doen. Lopen voorzichtig opbouwen, niet door de pijn heen. Geen onverwachtse en explosieve bewegingen. Strekken nog heel even mee wachten, fietsen voor de doorbloeding is prima. Morgen op vakantie, ik huur daar sowieso een fiets, dus kan dan goed bewegen en ben mobiel. Er zijn weinig heuvels, wat in dit geval positief is. Doorgaans staat hier 4-6 weken voor. Vind ik vrij optimistisch, aangezien ik na 9 dagen nu nog voorzichtig loop en geen kracht kan leveren.
Wat fijn dat het niet is afgescheurd!

Goede vlucht en rustig aan 😊

Laatste training in NL:
Abs
Adductors
Abductors
Calves 2 oefeningen branden tot failure
Cardio

Buurvrouw brengt me zo naar de trein. Scheelt weer wat belasting voor mn hams met koffer enzo. Waarschijnlijk ga ik vandaag toch al te veel lopen i.v.m. reisdag.
Fijne vakantie grote.

Fijne vakantie ouwe, en goed insmeren 😉

Terug
Naar boven