XXL Nutrition

Beelden die Amerika nooit wil laten zien!!!

benchMarc zei:
Niet mee eens. Er zijn drugssoorten die van ieder mens een monster kunnen maken. Dan wil jij dus beweren dat in ieder mens standaard een monster zit?
ja. :D of mischien is deze smilie meer op zijn plaats bij dit antwoord. :(

• Topic Starter Topic Starter
JuggerNaut zei:
Ongenuanceerd of niet het is mijn mening

In je vorige bericht vertelde je dat je bekend was met het feit en nu is het opeens je mening?

JuggerNaut zei:
1 klein voorbeeld waar geen bloed aan te pas kwam ,maar in mijn ogen, toch het aard van het beestje weergeeft...de Serviers hebben alle kroatische kerken die ze op hun weg tegen kwamen vernietigd. De Kroaten lieten de Servische Orthodoxe kerken met rust..het was hun niet om het geloof te doen enkel de agressor te stoppen die hun land (en bosnie) binnenviel.

De Serviërs vielen niet een ander land binnen, maar wilden enkel de eenheid van Joegoslavië bewaren, door de nationalisten in Kroatië de kop in te drukken. Het federale leger werd daarop afgestuurd, waarin Kroaten, Serviërs en Bosniërs in participeerden.

De nationalisten in Kroatië streefden naar onafhankelijkheid, dus dat is net zoiets als een groep nationalisten in Friesland ineens onafhankelijkheid zouden eisen van de rest van Nederland!!!

Tuurlijk wilden de Serviërs Kroatië niet laten schieten, want daar hebben ze in de 2e wereldoorlog keihard voor gevochten als partizanen, terwijl de (nationalistische) Kroaten destijds Hitler in hun hoofdstad Zagreb met de Hitler-groet onthaalden en zij-aan-zij met de Duitsers vochten.

In de laatste burgeroorlog zijn moskeeën en zowel Katholieke als Orthodoxe kerken in puin geschoten.

JuggerNaut zei:
En idd Testoman (echtgenoot van?) mijn vriendin is van Kroatische afkomst.
Ben zelf nu 3 jaar in Kroatie geweest en ben er verliefd op :heart:

Dit verklaart ook waarom je alles vanuit 1 hoek bekijkt. Nogmaals, ik wil alleen maar eerlijkheid!!! En nee hoor.... ik heb geen Servische vriendin, maar een Surinaams mokkeltje :D

p.s. En als je je afvraagt hoe ik aan mijn info kom, dan kan ik je zeggen dat het niet door Servische vrienden komt of door een Servische vriendin, maar door geschiedenislessen/boeken en de discovery channel natuurlijk!! :D

Testoman zei:
In je vorige bericht vertelde je dat je bekend was met het feit en nu is het opeens je mening?

De Serviërs vielen niet een ander land binnen, maar wilden enkel de eenheid van Joegoslavië bewaren, door de nationalisten in Kroatië de kop in te drukken. Het federale leger werd daarop afgestuurd, waarin Kroaten, Serviërs en Bosniërs in participeerden.

De nationalisten in Kroatië streefden naar onafhankelijkheid, dus dat is net zoiets als een groep nationalisten in Friesland ineens onafhankelijkheid zouden eisen van de rest van Nederland!!!

Tuurlijk wilden de Serviërs Kroatië niet laten schieten, want daar hebben ze in de 2e wereldoorlog keihard voor gevochten als partizanen, terwijl de (nationalistische) Kroaten destijds Hitler in hun hoofdstad Zagreb met de Hitler-groet onthaalden en zij-aan-zij met de Duitsers vochten.

In de laatste burgeroorlog zijn moskeeën en zowel Katholieke als Orthodoxe kerken in puin geschoten.

Dit verklaart ook waarom je alles vanuit 1 hoek bekijkt. Nogmaals, ik wil alleen maar eerlijkheid!!! En nee hoor.... ik heb geen Servische vriendin, maar een Surinaams mokkeltje :D

p.s. En als je je afvraagt hoe ik aan mijn info kom, dan kan ik je zeggen dat het niet door Servische vrienden komt of door een Servische vriendin, maar door geschiedenislessen/boeken en de discovery channel natuurlijk!! :D

Het is altijd heel fijn om te horen dat andere mensen die nooit in Kroatie zijn geweest, die nooit een oorlog hebben meegemaakt en laat staan de oorlog in Kroatie, het altijd beter weten dan de mensen die de oorlog wel hebben meegemaakt! En gelukkig dat Discovery channel altijd de waarheid vertelt en helemaal niet alleen het verhaal van de Serviers die tijdens de Tweede wereld oorlog bijna allemaal cetniks waren en pas net voor het einde van de oorlog ineens allemaal partizanen waren. Gelukkig hebben ze ook nooit Kroaten tijdens Joegoslavie mishandelt en vermoord. Nee het waren en het zijn erg fijne, aardige en vriendelijke mensen. Daarom zijn ze nu ook niet meer een nieuw oorlog aan tegen Kroatie aan het voorbereiden. En daarom vinden ze gelukkig ook niet dat waar 1 Servier woont, Grote Servie is.

Dylon zei:
Het is altijd heel fijn om te horen dat andere mensen die nooit in Kroatie zijn geweest, die nooit een oorlog hebben meegemaakt en laat staan de oorlog in Kroatie, het altijd beter weten dan de mensen die de oorlog wel hebben meegemaakt! En gelukkig dat Discovery channel altijd de waarheid vertelt en helemaal niet alleen het verhaal van de Serviers die tijdens de Tweede wereld oorlog bijna allemaal cetniks waren en pas net voor het einde van de oorlog ineens allemaal partizanen waren. Gelukkig hebben ze ook nooit Kroaten tijdens Joegoslavie mishandelt en vermoord. Nee het waren en het zijn erg fijne, aardige en vriendelijke mensen. Daarom zijn ze nu ook niet meer een nieuw oorlog aan tegen Kroatie aan het voorbereiden. En daarom vinden ze gelukkig ook niet dat waar 1 Servier woont, Grote Servie is.

Het feit dat je die oorlog meegemaakt hebt (dat bedoel je geloof ik met je post), maakt je al subjectief. Zo is het nu eenmaal, de pijn die de oorlog je gegeven heeft zorgt ervoor dat je je teveel laat beinvloeden door je emoties. Het verhaal van testoman komt gewoon veel geloofwaardiger over omdat het objectief is.

Mensen met sterke religieuze overtuigingen zijn in staat ongehoorde wreedheden tegen anderen te begaan. Als je om je heenkijkt in de wereld zie dat vooral de Islam zich hier erg goed voor leent.

Zelda zei:
Mensen met sterke religieuze overtuigingen zijn in staat ongehoorde wreedheden tegen anderen te begaan. Als je om je heenkijkt in de wereld zie dat vooral de Islam zich hier erg goed voor leent.

Op dit moment wel..maar een paar eeuwen terug was het christendom minstens even erg.

Corazon zei:
Op dit moment wel..maar een paar eeuwen terug was het christendom minstens even erg.

In die tijd was iedereen barbaars, de kruistochten waren onderdeel van een godsdienstoorlog tussen de moslims en de christenen. De christenen kwamen op moslim grondgebied, en de moslims ook op christelijk grondgebied, (tot Poitiers of hoe je dat ook schrijft). Het is alleen jammer dat naar verhouding erg veel moslims in die barbaarse tijd zijn blijven hangen.

Zelda zei:
In die tijd was iedereen barbaars, de kruistochten waren onderdeel van een godsdienstoorlog tussen de moslims en de christenen. De christenen kwamen op moslim grondgebied, en de moslims ook op christelijk grondgebied, (tot Poitiers of hoe je dat ook schrijft). Het is alleen jammer dat naar verhouding erg veel moslims in die barbaarse tijd zijn blijven hangen.

Ik ben het wel met je eens dat veel moslims in die tijd zijn blijven hangen, maar ik vind niet dat iedereen barbaars was in die tijd. Hoe de indianen leefden bijvoorbeeld noem ik niet barbaars en toch werden ze uitgemoord en gedwongen om christenen te worden. Dit was zoals je zei onderdeel van een godsdienstoorlog, maar barbaars zou ik de indianen van die tijd niet noemen. Maar goed je doelde denk ik meer op moslims en christenen en dan heb je ook gelijk.

En het feit dat veel moslims in die tijd zijn blijven hangen is omdat de landen waarin ze wonen zich ook niet zoveel ontwikkeld hebben als de westerse landen bijvoorbeeld. In ontwikkelde moslimgebieden zul je ook minder extremisten tegenkomen.

Laatst bewerkt:
Corazon zei:
Ik ben het wel met je eens dat veel moslims in die tijd zijn blijven hangen, maar ik vind niet dat iedereen barbaars was in die tijd. Hoe de indianen leefden bijvoorbeeld noem ik niet barbaars en toch werden ze uitgemoord en gedwongen om christenen te worden. Dit was zoals je zei onderdeel van een godsdienstoorlog, maar barbaars zou ik de indianen van die tijd niet noemen. Maar goed je doelde denk ik meer op moslims en christenen en dan heb je ook gelijk.

En het feit dat veel moslims in die tijd zijn blijven hangen is omdat de landen waarin ze wonen zich ook niet zoveel ontwikkeld hebben als de westerse landen bijvoorbeeld. In ontwikkelde moslimgebieden zul je ook minder extremisten tegenkomen.

Helaas zijn er niet zoveel ontwikkelde moslimgebieden. Maar inderdaad, je hebt gelijk. Alleen de vraag die zich dan bij mij opdringt is: Zijn er misschien zo weinig ontwikelde moslimlanden (ik kan er eerlijk gezegd geen één opnoemen, misschien Turkije een beetje) doordat de Islam ontwikkeling tegenhoudt in plaats van dat relatief veel moslims primitief zijn omdat ze 'toevallig' in onderontwikkelde landen wonen?

Zelda zei:
Helaas zijn er niet zoveel ontwikkelde moslimgebieden. Maar inderdaad, je hebt gelijk. Alleen de vraag die zich dan bij mij opdringt is: Zijn er misschien zo weinig ontwikelde moslimlanden (ik kan er eerlijk gezegd geen één opnoemen, misschien Turkije een beetje) doordat de Islam ontwikkeling tegenhoudt in plaats van dat relatief veel moslims primitief zijn omdat ze 'toevallig' in onderontwikkelde landen wonen?

nooit van dubai gehoord?

en de gristenen kunnen er ook wat van, kijk maar naar de situatie in noord-ierland

Dylon zei:

Leer alsjeblieft eerst eens om een stuk tekst fatsoenlijk in het Nederlands op te schrijven ;)

Het is niet te merken dat je een HBO-opleiding hebt afgerond zoals je in een vorige topic heb vermeld.
Misschien in de war met het lettertje L (LBO) i.p.v. HBO.

Laatst bewerkt:
Testoman zei:

LEES TESTOMAN:
(citaat feit)...ben bekend met het feit dat er een bataljon Serviers/Chetniks tijdens de oorlog beestachtig tekeer ging (de naam van dit 'team' barbaren is me even ontschoten)...ze maakten iedereen op diverse manieren met lange messen af. Buik opensnijden van zwangere vrouwen en ze de feutus in de handen duwen...moet ik doorgaan?

(citaat mening) Maar wat me wel opvalt is dat Orthodoxen en Islamieten in tijden van oorlog minder waarde hechten aan een mensenleven. Oorlog is oorlog..je tegenstander schakel je uit..maar iemand slachten is iets waar ik met me verstand niet bij kan

Testoman zei:
De Serviërs vielen niet een ander land binnen, maar wilden enkel de eenheid van Joegoslavië bewaren, door de nationalisten in Kroatië de kop in te drukken. Het federale leger werd daarop afgestuurd, waarin Kroaten, Serviërs en Bosniërs in participeerden

En Milosevic zit hier vanwege de Haagse hopjes zeker?

Testoman zei:

Na jarenlang door het communistische (Servische) regime te zijn leeggezogen geef ik de Kroaten hun goed recht hier tegen in te gaan.

Testoman zei:

Wil je hier mee zeggen dat de Kroaten daardoor hun recht verspeeld hebben op eigen grondgebied? Er stonden hier ook genoeg mensen met de rechterhand omhoog te zwaaien..sterker nog wat hebben wij de Duitsers toch het vuur aan de schenen gelegd tsjongejonge...wees welkom hing nog net niet boven de grens

Testoman zei:

Ben je wel eens in Kroatie geweest Testoman (ben je nu wel of niet echtgenoot van?) ?

Testoman zei:

Ik neem aan dat je je er wel van bewust bent dat de media lang niet altijd een objectief beeld wegzet. De verslaggeving op de Nederlandse journaals bijvoorbeeld was ten tijde van de oorlog echt om van te janken.

Ben het met je eens eerlijkheid duurt het langst! Daarom heeft Kroatie nu hun eigen land terug en is de agressor verdreven. De aggressor die met een volledig uitgerust leger de Kroaten nooit op hun knieen heeft kunnen krijgen!

Za dom spremni/ voor eigen huis en haard!

Oh en kom eens naar Kroatie Testoman...durf erom te wedden dat je je surinaams mokkeltje snel aan de kant zult schuiven :D

Pozdrav Jugger

JuggerNaut zei:
Ben jij de echtgenoot van testo? :D

Testo is al gelukkig getrouwd,ouwe :D

Maar mn Amsterdamse bijna-naamgenoot komt wel met argumenten die hout snijden,gab....maarja,jij hebt ook goede argumenten dus ik meng me vd rest niet in deze discussie want ik word er altijd chagerijnig van. ;)

Testoman zei:
Leer alsjeblieft eerst eens om een stuk tekst fatsoenlijk in het Nederlands op te schrijven ;)

Je bent net een Servier als ze geen antwoord hebben gaan ze wat anders zoeken, ik weet niet of je van ooit hebt gehoord van Oost Blok propaganda. Hier waren de serven heel goed in ze hebben vanaf 1945 tot 1990 iedereen die tegen hun was zwart gemaakt. En ja iedereen ging het nog geloven ook.

Het leuke is dat ik in 1992 het journaal zag op de servische staatstelevisie, en ze beweerde dat een servier de gouden medaille had gewonnen op de OS van Barcelona. Dit was wel grappig omdat er geen EEN servier heeft meegedaan aan deze OS.

Waar twee vechten hebben twee schuld, en de een is erger dan de ander.

Testo zei:
Testo is al gelukkig getrouwd,ouwe :D

Maar mn Amsterdamse bijna-naamgenoot komt wel met argumenten die hout snijden,gab....maarja,jij hebt ook goede argumenten dus ik meng me vd rest niet in deze discussie want ik word er altijd chagerijnig van. ;)

:D

Niet chago worden, nergens voor nodig...kunnen we niet gebruiken ouwe testopik!

Groet R

Naar aanleiding van deze topic zal ik een nieuwe openen met de titel "Balkan" in de sectie chat en conversatie
@ Juggernaut: ik heb in dat nieuwe topic op jouw antwoorden gereageerd!!

De Balkan……
Laten we nou eens gewoon eerlijk wezen tegen elkaar. Met een soort golfbeweging laait het geweld daar iedere tig jaar weer op. En dat is al honderden jaren zo. Geef het nou maar toe, het komt daar nooooooooit meer goed. Het is een kwestie van tijd voordat ze elkaar daar weer vol enthousiasme de hersens in meppen.
Ik stel voor dat we een enorme muur om JoegoServieKroatie bouwen, en iedereen die knokken wil kan daar heen. Zo’n muur zorgt ervoor dat wij het niet hoeven te zoen en het is een mooie speeltuin voor allerlei oorlogszuchtige debielen. Wel jammer van het mooie land…..

:rolleyes:

Krijg dan toch wel een vergunning van je voor het bouwen van een extra muur tussen .......:D

Lauw laat me weten wanneer je de bouw start...moet er nog wel langs namelijk:p

Terug
Naar boven