In je vorige bericht vertelde je dat je bekend was met het feit en nu is het opeens je mening?
De Serviërs vielen niet een ander land binnen, maar wilden enkel de eenheid van Joegoslavië bewaren, door de nationalisten in Kroatië de kop in te drukken. Het federale leger werd daarop afgestuurd, waarin Kroaten, Serviërs en Bosniërs in participeerden.
De nationalisten in Kroatië streefden naar onafhankelijkheid, dus dat is net zoiets als een groep nationalisten in Friesland ineens onafhankelijkheid zouden eisen van de rest van Nederland!!!
Tuurlijk wilden de Serviërs Kroatië niet laten schieten, want daar hebben ze in de 2e wereldoorlog keihard voor gevochten als partizanen, terwijl de (nationalistische) Kroaten destijds Hitler in hun hoofdstad Zagreb met de Hitler-groet onthaalden en zij-aan-zij met de Duitsers vochten.
In de laatste burgeroorlog zijn moskeeën en zowel Katholieke als Orthodoxe kerken in puin geschoten.
Dit verklaart ook waarom je alles vanuit 1 hoek bekijkt. Nogmaals, ik wil alleen maar eerlijkheid!!! En nee hoor.... ik heb geen Servische vriendin, maar een Surinaams mokkeltje
p.s. En als je je afvraagt hoe ik aan mijn info kom, dan kan ik je zeggen dat het niet door Servische vrienden komt of door een Servische vriendin, maar door geschiedenislessen/boeken en de discovery channel natuurlijk!!