XXL Nutrition

Brab0 & Gains

  • Topic starter Brab0
  • Startdatum
  • Reacties 2K
  • Weergaven 94K
  • Volgers 52

Bezoekers in dit topic

Status
Gesloten. Neem contact op via privé conversatie.
De sportschool is voor mij op loopafstand dus wat dat betreft heb ik niks te klagen. Het is inderdaad wel hondenweer ja. Bah.

Ik wilde nog een uurtje fietsen maar laten we dat maar niet doen.
Zal wel pijn in je handen hebben nu?
 
Training 21-10-2020

Pull Ups
10 x bodyweight
8 x bodyweight + 10 KG
7 x bodyweight + 10 KG
7 x bodyweight + 10 KG

Bent over row
10 x 60 KG
8 x 80 KG
8 x 80 KG
8 x 80 KG

Pull down wide grip
8 x 80 KG
8 x 80 KG
7 x 80 KG

Seated row
3 x 12

Barbell Curl
12 x 40 KG
8 x 50 KG
8 x 50 KG
8 x 50 KG

Push down triceps extension
20 x 20 KG
20 x 20 KG
8 x 42.5 KG
8 x 42.5 KG
8 x 42.5 KG

Lekkere training.
lekkere training. We zitten qua reps en gewichten zo ongeveer gelijk. Is motiverend. Alleen echt asociale barbell curl
 
Training 22-10-2020

Squat
12 x 20 KG
10 x 20 KG
5 x 80 KG
5 x 100 KG
4 x 130 KG
4 x 130 KG
4 x 130 KG
3 x 130 KG

Bench press
15 x 20 KG
6 x 70 KG
6 x 95 KG
6 x 95 KG
5 x 95 KG
3 x 95 KG

Military press
10 x 20 KG
12 x 40 KG
8 x 40 KG

Mwoah training. Niet slecht, niet goed :)
 
Filmpje van mijn triple. Mag wat dieper maar ach, komt wel.

Lijkt een beetje op mijn lifts (inclusief handschoenen) , die gaan ook zo traag. Ook mijn sterke bench gaat zo traag, zelfs met setjes waarbij nog makkelijk 10kg bij kan.

Wat gebeurt er als je hierna nog een lichter setje doet, 20-30kg eraf? Dat is bij mij de enige manier de gewichten sneller te laten zakken, na een zware set het gewicht droppen.
 
Lijkt een beetje op mijn lifts (inclusief handschoenen) , die gaan ook zo traag. Ook mijn sterke bench gaat zo traag, zelfs met setjes waarbij nog makkelijk 10kg bij kan.

Wat gebeurt er als je hierna nog een lichter setje doet, 20-30kg eraf? Dat is bij mij de enige manier de gewichten sneller te laten zakken, na een zware set het gewicht droppen.

Ik vind het heerlijk om dat gewicht ‘gecontroleerd’ uit te voeren, ook bij de bench inderdaad.
Af en toe pas ik echt wel explosiviteit toe, vooral als het gewicht rond de 60-70% van mijn 1RM ligt.
Ik heb eerlijk gezegd niet heel vaak afgesloten met een ‘lichte’ set.

Ik word ook scheitziek dat ik er maar een uur de tijd voor heb. Alles vlug vlug uitvoeren. Normaal ben ik een half uur bezig met mijn squat, van warming up tot alles opruimen en schoonmaken. Maar ja, het is nu niet anders.
 
Ik vind het heerlijk om dat gewicht ‘gecontroleerd’ uit te voeren, ook bij de bench inderdaad.
Af en toe pas ik echt wel explosiviteit toe, vooral als het gewicht rond de 60-70% van mijn 1RM ligt.
Ik heb eerlijk gezegd niet heel vaak afgesloten met een ‘lichte’ set.

Ik word ook scheitziek dat ik er maar een uur de tijd voor heb. Alles vlug vlug uitvoeren. Normaal ben ik een half uur bezig met mijn squat, van warming up tot alles opruimen en schoonmaken. Maar ja, het is nu niet anders.
jouw gym hanteert een tijdslot van maximaal 1 uur? Dat is inderdaad wel vervelend...
 
goeie cijfers abi
 
Training 23-10-2020

Bent over row
12 x 40 KG
8 x 80 KG
8 x 85 KG
8 x 85 KG
8 x 85 KG

Pull Ups
12 x bodyweight
8 x bodyweight + 12 KG
7 x bodyweight + 12 KG
7 x bodyweight + 12 KG

Seated row wide grip
12 x 60 KG
10 x 65 KG
10 x 70 KG
10 x 70 KG

One handed pull down
3 x 8 x 27.5 KG

Barbell Curl
8 x 50 KG
8 x 50 KG
7 x 50 KG
6 x 50 KG

Push down triceps extension
15 x 25 KG
10 x 25 KG
8 x 45 KG
8 x 45 KG
7 x 45 KG
6 x 45 KG
10 x 30 KG

Lekkere training (zonder handschoenen :p).

Morgen dagje rust.
 
Laatst bewerkt:
sterke training man! :)
 
waarom kies je voor one arm pull downs? En hoe is je grip met de BOR? Ik deed laatst nog met palms up, maar dat is super arelaxed vanwege mn polsblessure. Dus als ik het doe, alleen maar met palms down en straps. En heb jij een hoek van 90 graden? Ik vind BOR echt zwaar, maar doe wel dumbbell rows met 50 kg, makkelijk setjes van 10-12 reps ;-). Maar de dumbbells in de gym gaan dus niet zwaarder dan 50, dus ik moet echt over op de BOR
 
waarom kies je voor one arm pull downs? En hoe is je grip met de BOR? Ik deed laatst nog met palms up, maar dat is super arelaxed vanwege mn polsblessure. Dus als ik het doe, alleen maar met palms down en straps. En heb jij een hoek van 90 graden? Ik vind BOR echt zwaar, maar doe wel dumbbell rows met 50 kg, makkelijk setjes van 10-12 reps ;-). Maar de dumbbells in de gym gaan dus niet zwaarder dan 50, dus ik moet echt over op de BOR

Je hebt mij niks gevraagd, maar ik hoop dat je het niet erg vind dat ik me antwoord?
- Voordeel van 1 arm pulldowns: betere stretch (je kan er echt in gaan hangen) + nog betere contractie (minder wat "in de weg zit" tijdens de ROM)
- Reversed grip bor: ik vind het een gevaarlijke oefening (zeker als je zwaar gaat) voor je biceps... ik weet dat Doryan ze deed en er een super rug mee kreeg... en vervolgens 1000x z'n biceps scheurde. Ik zou eerder gaan voor rows met een neutrale grip. Dit kan je doen met dumbells, een swiss bar, een T-bar of een trapbar.
- Pronated grip bor: persoonlijk doe ik hem ook liever met dumbells. Die kan je "ietsje" gekanteld houden, waardoor minder druk op je polsen. Twee tips die ik je kan geven hiervoor:
1. Doe je dumbell rows met 2 dumbells tegelijk BOR style OF chest supported (dus liggend met je borst op een incline bankje). No way dat je 50 dan "te licht vind".
2. Doe de "pussy pad" (geen idee hoe dat ding heet, het geen homo's altijd om de stang doen met squatten om geen pijn te hebben waar de stang ligt) om de bar. Hierdoor pak je net dat stukje ROM waar je polsen vaak bij "knikken" niet meer mee.
 
waarom kies je voor one arm pull downs? En hoe is je grip met de BOR? Ik deed laatst nog met palms up, maar dat is super arelaxed vanwege mn polsblessure. Dus als ik het doe, alleen maar met palms down en straps. En heb jij een hoek van 90 graden? Ik vind BOR echt zwaar, maar doe wel dumbbell rows met 50 kg, makkelijk setjes van 10-12 reps ;-). Maar de dumbbells in de gym gaan dus niet zwaarder dan 50, dus ik moet echt over op de BOR

Bedankt snowke90 ;)

BOR: normale grip, dus niet zoals Dorian Yates. Uiteraard hel ik zo ver mogelijk naar voren maar dat is denk ik niet precies 90 graden. Geen straps. Die moet ik misschien in de toekomst wel halen indien het gewicht niet meer te houden is.
Bij ons gaan de dumbbells volgens mij ook tot 50 KG maar de dumbbell row pak ik nog met 40 KG.
Wat betreft de one handed pull down: mijn vraag heeft Snowke al beantwoord maar bij mij zijn ze echt een ‘extra’ oefening. Ik steek de meeste energie in rows en pull ups.

ach, ik vermaak me wel!
 
Je hebt mij niks gevraagd, maar ik hoop dat je het niet erg vind dat ik me antwoord?
- Voordeel van 1 arm pulldowns: betere stretch (je kan er echt in gaan hangen) + nog betere contractie (minder wat "in de weg zit" tijdens de ROM)
- Reversed grip bor: ik vind het een gevaarlijke oefening (zeker als je zwaar gaat) voor je biceps... ik weet dat Doryan ze deed en er een super rug mee kreeg... en vervolgens 1000x z'n biceps scheurde. Ik zou eerder gaan voor rows met een neutrale grip. Dit kan je doen met dumbells, een swiss bar, een T-bar of een trapbar.
- Pronated grip bor: persoonlijk doe ik hem ook liever met dumbells. Die kan je "ietsje" gekanteld houden, waardoor minder druk op je polsen. Twee tips die ik je kan geven hiervoor:
1. Doe je dumbell rows met 2 dumbells tegelijk BOR style OF chest supported (dus liggend met je borst op een incline bankje). No way dat je 50 dan "te licht vind".
2. Doe de "pussy pad" (geen idee hoe dat ding heet, het geen homo's altijd om de stang doen met squatten om geen pijn te hebben waar de stang ligt) om de bar. Hierdoor pak je net dat stukje ROM waar je polsen vaak bij "knikken" niet meer mee.
hey nee hoor bedankt voor je info :)

Oke ik kan me dat eigenlijk wel voorstellen dat je een grotere ROM/stretch hebt met 1 arm. Nog nooit 1 arm pull downs gedaan, maar de reden dat ik graag dumbbell rows doe is deels daarop gebaseerd. Stom dat ik nooit aan de lat pull down variant heb gedacht. Ik voel de dumbbell row veel meer in mn wings, en de BOR veel meer in mn traps en onderrug. Heb het idee dat het voor wings effectiever is om dumbbell row te doen en voor dikte BOR.

Dat is wel een goede tip qua grip, ik ga volgende week eens chest assisted dumbbell row doen. Maar aan de andere kant, doe ik nu al enkele weken 'standing row', waarbij je met je chest tegen zo'n blokje leunt (altijd arelaxed natuurlijk), maar hier sta ik dus min of meer rechtop, en op een bankje zou ik bv in een hoek van 45' kunnen liggen. Ben wel benieuwd hoe zwaar ik die oef dan zou ervaren.

Haha pussy pad begin ik niet aan :p ghehe. Maar op zich wel een goede tip. Maar dan is het gebruik van straps miss wat lastiger. Ik denk dat ik gewoon BOR moet gaan doen, want ik train af en toe in een andere gym en daar gaan de dumbbells maar tot 40 kg. Dus dan doe ik wat andere oef voor de fun. Maar ik moet gewoon niet zeiken, juist de oef die zwaar gaan en ik niet leuk vind, die zijn niet leuk voor een reden.... omdat ik er dus zwak in ben! Dus die moet ik juist wel doen!
 
Wat heeft een pussy pad met je straps te maken? Dat ding is toch maar zo kort als het "gladde" deel tussen de knurling, of hebben jullie anderen? Ik bedoel dit ding:


(alleen de naam al, luxe nek beschermer, zelden iets gelezen wat gayer is)

Je kan ook gewoon de ROM korter maken (zelfde idee), maar dan weet je niet of elke rep hetzelfde is. Met dat ding kan je dat wel. Ik doe/deed dat ook wel eens bij bench. De ROM ìetsje verkorten (ivm schouderpijn) maar toch zorgen dat je elke rep hetzelfde doet en niet "half-rep-McGee" wordt :)

Wat betreft de "wings": dit heeft gewoon te maken met de beweging die je elleboog maakt tov je torso. Meer langs je lichaam is meer lats, ellebogen meer "flared" is meer upperback. Bij een bent row speelt ook je lichaamshoek een rol. Hoe hoger je staat, hoe meer je er een "shrug" van maakt en dus meer upperback pakt. Dit is echter dan nog altijd een ondergeschikt gedeelte aan de houding van je elleboog tov je torso.
 
Wat heeft een pussy pad met je straps te maken? Dat ding is toch maar zo kort als het "gladde" deel tussen de knurling, of hebben jullie anderen? Ik bedoel dit ding:


(alleen de naam al, luxe nek beschermer, zelden iets gelezen wat gayer is)

Je kan ook gewoon de ROM korter maken (zelfde idee), maar dan weet je niet of elke rep hetzelfde is. Met dat ding kan je dat wel. Ik doe/deed dat ook wel eens bij bench. De ROM ìetsje verkorten (ivm schouderpijn) maar toch zorgen dat je elke rep hetzelfde doet en niet "half-rep-McGee" wordt :)

Wat betreft de "wings": dit heeft gewoon te maken met de beweging die je elleboog maakt tov je torso. Meer langs je lichaam is meer lats, ellebogen meer "flared" is meer upperback. Bij een bent row speelt ook je lichaamshoek een rol. Hoe hoger je staat, hoe meer je er een "shrug" van maakt en dus meer upperback pakt. Dit is echter dan nog altijd een ondergeschikt gedeelte aan de houding van je elleboog tov je torso.
ah ja nu snap ik beter wat je bedoelt. Je tikt gewoon met die unit je chest aan. Haha verschrikkelijk ding ja :p
Bij BOR stond ik altijd in een hoek van 90 graden maar tering dat was een belasting voor mn onderrug. Ik ga eens bedenken wat ik met deze info ga doen. :)
 
ah ja nu snap ik beter wat je bedoelt. Je tikt gewoon met die unit je chest aan. Haha verschrikkelijk ding ja :p
Bij BOR stond ik altijd in een hoek van 90 graden maar tering dat was een belasting voor mn onderrug. Ik ga eens bedenken wat ik met deze info ga doen. :)
Juistem! Ik had dat overigens niet zo nodig, ik ben dik en heb korte arm, dus ik raak mn chest/buik sws al snel zat XD
 
Status
Gesloten. Neem contact op via privé conversatie.
Back
Naar boven