- Waardering
- 12.701
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Mooie tip idd.. In de basic fit vind ik persoonlijk ook de stand iets te hoog al bij de bankjes. Soms betrap ik me erop dat ik een lagere standje zoek dat er niet is...Decline met dumbbells gaat prima, alleen moet je de decline niet te stijl maken. Ik leg meestal 2x15kg plates onder de voorpoot van de bench en dat is al genoeg om het verschil te voelen in vergelijking met flat. Incline bench hetzelfde... de meesten gebruiken een veel te stijle bench en dan wordt het meer een shoulder press ipv een chest press.
Compact en krachtig.
De meeste spieren zijn erg lang t.o.v. de botten, waardoor de compactheid nog verder wordt benadrukt. Daar zitten voor een bodybuilder ook nadelen aan: je vetpercentage lijkt op het eerste gezicht aanzienlijk hoger dan het is, pas na een paar keer kijken kreeg ik de juiste indruk. Het voordeel is dat je als natural waarschijnlijk nog een stuk verder kan komen, met je natuurlijke aanleg voor kracht en massa.
Pecs lijken achter te lopen.
Als je kijkt naar het feit dat ik alleen maar de bench doe voor borst dan klopt het dat ik meer mag doen voor borst en andere onderdelen.
Mijn abs zijn de ene dag beter zichtbaar dan de ander. Dat is voor mij ook een goede graadmeter om te kijken of m’n vetpercentage niet teveel oploopt.
Haha heel herkenbaar dit.Mijn abs zijn de ene dag beter zichtbaar dan de ander.
Benchpress is sowieso niet de beste oefening voor ontwikkeling van de pectoralis major, maar wel de leukste
Je kan af en toe wat fly werk erin gooien.
Ziet er goed uit abi, vraag is hoe ver je wil gaan, wil je echt zo’n dikke borstplaat?Als je kijkt naar het feit dat ik alleen maar de bench doe voor borst dan klopt het dat ik meer mag doen voor borst en andere onderdelen.
Mijn abs zijn de ene dag beter zichtbaar dan de ander. Dat is voor mij ook een goede graadmeter om te kijken of m’n vetpercentage niet teveel oploopt.
Ziet er goed uit abi, vraag is hoe ver je wil gaan, wil je echt zo’n dikke borstplaat?
wat heeft wel prioriteit voor je?Krachtiger worden vind ik wel belangrijk maar is zeker niet mijn eerste prioriteit.
Als je het niet leuk vindt en er dus geen plezier uit haalt zou ik sowieso heroverwegen waarom je het uberhaupt doet, AAS zal ik dan al helemaal achterwege laten.Daarnaast moet het wel leuk blijven, ik ga niet 6-10 uur per week investeren in sport waar ik geen plezier uit kan halen.
Dat laatste is ook een belangrijke reden waarom ik twijfel over eventueel aas gebruik in de toekomst.
Als je het niet leuk vindt en er dus geen plezier uit haalt zou ik sowieso heroverwegen waarom je het uberhaupt doet, AAS zal ik dan al helemaal achterwege laten.
Volgens mij bedoeld hij dat hij liever met zware gewichten traint en puur "pompen" niet zo leuk vind. Of ik snap het niet goed. Ik zou, als je geen wedstrijdambities hebt, AAS sowieso achterwege laten in jou geval. Het feit dat je (met een relatief korte trainingstijd en (weeral no offense) hooguit redelijke krachtstats (op je curls na XD)) al een prima fysiek hebt gebouwd, laat mij zien dat je best veel aanleg hebt. Daarnaast, door je lengte lijk je nu al een "pocket rocket", je hoeft echt niet idioot veel meer massa erop te plakken voor een heel degelijk fysiekAls je het niet leuk vindt en er dus geen plezier uit haalt zou ik sowieso heroverwegen waarom je het uberhaupt doet, AAS zal ik dan al helemaal achterwege laten.

Mijn eerlijke oordeel:
Iedereen die echt goed denkt te oordelen over wat voor/achter loopt adhv deze foto's praat poep omdat:
A) de poses/foto's laten by far niet alles zien
B) je bent te vet (no offense, ik heb dat zelf nog veel erger) om echt te zien wat voor of achter loopt.
Mijns insziens ben je gewoon een kast(je). Zo op het 1e gezicht lijkt niks echt "achter te lopen". Ik zou je dus aanraden om 1 van de volgende 2 dingen te kiezen:
1) Vooral zo doorgaan. Lean bulken, sterker worden en massa gainen. Voor zover zichtbaar groei je best "gelijk" en ziet je fysiek er gewoon goed uit. Je hoeft niks te veranderen.
2) Als je echt wil "finetunen" (dus kijken naar wat vooral beter kan qua verhouding) zou ik eerst cutten en dan GOEDE foto's maken. Vervolgens een echt goede bodybuilder (liefst met podiumervaring natuurlijk) vragen naar wat hij/zij vind dat dat achter loopt.
Mensen (ikzelf ook altijd hoor) zijn vaak heel snel met "dit loopt achter, dit loopt voor, etc.". Het probleem is dat:
A) Dit mega subjectief is. Als je "Arnold" als voorbeeld pakt, zullen je borst en biceps semi-altijd "achter lopen". Wil je een meer gebalanceerd fysiek, kan dit weer totaal anders zijn. Als je een algemeen goed fysiek zoekt, zou ik hier de bodybuilders ook naar vragen. Als je puur voor jezelf kijkt, dan hoef je uberhaupt niemand te vragen en oordeel je zelf.
B) Zoals ik al zei, alles boven de 10 a 12% vet is relatief lastig te beoordelen. Ik vind bijvoorbeeld zelf mijn armen prima op dit moment, maar weet ook dat daar nog relatief het meeste vet zit, waardoor ze groter lijken.
lean bulk klinkt als muziek in mijn oren.Volgens mij bedoeld hij dat hij liever met zware gewichten traint en puur "pompen" niet zo leuk vind. Of ik snap het niet goed. Ik zou, als je geen wedstrijdambities hebt, AAS sowieso achterwege laten in jou geval. Het feit dat je (met een relatief korte trainingstijd en (weeral no offense) hooguit redelijke krachtstats (op je curls na XD)) al een prima fysiek hebt gebouwd, laat mij zien dat je best veel aanleg hebt. Daarnaast, door je lengte lijk je nu al een "pocket rocket", je hoeft echt niet idioot veel meer massa erop te plakken voor een heel degelijk fysiek![]()
Maar goed, ieder zijn mening natuurlijk 
ALS je al gaat kuren, zou ik het in jou geval alleen maar doen om specifieke spiergroepen echt op te bouwen OF om in je cut zoveel mogelijk spier te behouden. Brute massa wordt al gauw "te veel" op jouw lengte, daar heb je echt geen AAS voor nodig, gaat je nu al prima afMaar goed, ieder zijn mening natuurlijk
![]()