Fitness Seller

Beginnend sporter, hulp advies etc.

Pewdie

Novice
Waardering
0
Lengte
1m70
Ten eerste, complimenten voor dit forum, zeer overzichtelijk en kan alles goed vinden.
Ik ben over verschillende dingen al wat wijzer geworden, maar nog steeds zijn er een aantal dingen niet duidelijk.

" Ik ben sinds 2 maanden geleden begonnen met sporten.
Ik heb veel motivatie, en ben niet bang om te zweten en me helemaal in te spannen.
Tevens vind ik de sportschool een plek om te ontspannen, ik ga niet met tegen zin.
Ik ga 3-4x in de week sporten, waarvan:

Dag 1: Borst + Triceps + Cardio
Dag 2: Biceps , rug , schouders + cardio
Dag 3: Benen , billen + cardio
Dag 4: Buik en extra cardio

Ik ben 1,78 en weeg 74 Kilo, ik heb een klein buikje maar voor de rest geen vet.
Mijn doel is om het overbodige vet weg te werken, en massa op te bouwen.

Mijn eetpatroon is als volgt:
'S ochtends: 3 sneetjes tarwebrood met mager beleg.
'S middags: kommetje kwark/yoghurt, evt muesli (Magere kwark met heel weinig suiker)
'S avonds let ik op mager eten, eet altijd groente, en eet niet vettig.

Als ik tussendoor honger heb, eet ik een stuk fruit of wat magere yoghurt.

Voor het sporten eet ik een stuk fruit, en na het sporten meestal ook, of 1 of 2 sneetjes brood.
Elke keer na het trainen neem ik een whey shake , en voor het sporten een pre-workout (Swollen)

Mijn Cardio bestaat als volgt:
Warming up 10 min fietsen, na de krachttraining: 10 min loopband , 15 min crosstrainer
Kleine 700 meter met de fiets al naar de sportschool.

Verder ben ik lichamelijk in orde en heb ik altijd 8 uur of meer slaap."

Na dit hele schema uitgewerkt te hebben is mijn vraag:
Ik wil dus graag die kilootjes kwijt, en massa opbouwen, natuurlijk ben ik meer gemotiveerd als ik na 9 maanden toch al vooruitgang zie.
Maar het is nu al 2 maanden, en heb mijn eetpatroon goed aangepast en veel verschil merk ik niet echt.
Qua gewicht ben ik wel wat lichter geworden, maar niet heel erg veel.
Zijn er tips die ik kan toepassen, of evt wat aanpassingen in mijn schema, om mijn wens te bevorderen?

Enige hulp zou ik zeer op prijs stellen.

Sorry als ik iets niet op de goeie plaats zet, of misschien niet goed gekeken heb op het forum.
Maar persoonlijk vind ik het fijner als mijn voeding + schema bekend is.

Bedankt voor jullie hulp alvast!:D

Je kan niet massa bouwen en afvallen. Het is of afvallen of massa bouwen. Om af te vallen moet je ongeveer 500 onder je onderhoud eten en om massa te bouwen ongeveer 300-500 erboven.
Bereken dus eerst je onderhoud en wat je nu precies eet. Hoeveel e/k/v is dit? Ik kan je nu al vertellen dat je veeeeeel te weinig eet wat je doel ook is.

Het is dus ook een kwestie van keuzes maken, wil je eerst afvallen en van je buikje af of wil je eerst wat meer spieren kweken, met het onvermijdelijke extra vet wat je er gratis bij krijgt?

Edit: als je een absolute beginner bent kan je nog wel wat spieren opbouwen en wat vet verliezen, dus als je echt een beginner bent zou ik net boven je onderhoud gaan eten.

Beste tip die ik kan geven is tijd door brengen in de sectie's Voeding en Trainingsschema's & Progamma's.
Met tijd door brengen doel ik op aantal uur per sectie.

Lees de zogeheten sticky's, open topic's van andere members en leer daarvan.

Beste tip die ik kan geven is tijd door brengen in de sectie's Voeding en Trainingsschema's & Progamma's.
Met tijd door brengen doel ik op aantal uur per sectie.

Lees de zogeheten sticky's, open topic's van andere members en leer daarvan.

Dit,En ik zou nog even naar je voeding schema kijken want het lijkt alsof je wel erg weinig calorieën binnen krijgt.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de benodigde info, ik eet zo weinig omdat ik de laatste tijd wat meer op mijn voeding ben aan het letten, en om zo dat buikje sneller te kunnen verliezen.

Wat nou als ik gewoon op mijn voeding let, en toch spieren ga trainen?
Krijg ik dan niet het gewenste effect?
Want ik heb geen overgewicht, en niet super veel vet.
Het is gewoon dat beetje wat ik weg wil.

Dus trainen, en op voeding letten, wat denken jullie?

Nogmaals lezen in de aangegeven sectie's.
Kijk anders ook bij Vetverlies & Conditietraining sectie.

Daar heb je topics waar STICKY voor staat, deze topic's bevatten alle informatie die je nodig hebt
om je doelen te behalen.

Terug
Naar boven