Fitness Seller

Beginnende home gym > Starting Strength

• Topic Starter Topic Starter
Ziet er goed uit, een zeer goede en stevige bench is de barbarian multibench 2, bij fitness-seller en helisports hebben ze vloermatten en vloertegels (alhoewel de vloertegels van fitness-seller er mij iets beter uitzien)
Zit er veel verschil tussen de Barbarian Multi Bench en de Barbarian Multi Bench 2? Zit toch 70 euro verschil tussen. En dan heb je ook nog de Barbarian Warrior Multi Bench die er qua prijs ongeveer tussen in hangt.

ik heb mijn matten gewoon in een doe-het-zelf-zaak gekocht.
Het zijn rubberen tuintegels van 2,5cm dik. 50cmx50cm.
Voor 1 tegel heb ik 5€ betaald (ik denk in de hubo of in de gamma, maar in de makro heb ik ze ook al zien liggen).
Beter kan je imo niet hebben!
Ik zal is gaan kijken, bedankt voor de tip! :)

Beginnende home gym > Starting Strength

Zit er veel verschil tussen de Barbarian Multi Bench en de Barbarian Multi Bench 2? Zit toch 70 euro verschil tussen. En dan heb je ook nog de Barbarian Warrior Multi Bench die er qua prijs ongeveer tussen in hangt.

De barbarian multibench 1 wordt niet meer gemaakt en zal dus niet meer in voorraad komen, met de warrior bench heb ik geen ervaring maar die ziet er ook goed uit.

Goedkoop materiaal kopen om geld te besparen kost je alleen maar geld op termijn.
En 195kg blijven deadliften omdat je bar niet zwaarder kan, dan ben je ook niet goed bezig!

Een goede homegym is een éénmalige investering waarmee je jaren doorkan.
Een slechte homegym is goedkoop materiaal dat je na een jaar mag vervangen voor beter materiaal omdat je bespaart hebt. 2 maal materiaal kopen is duurder dan éénmaal!

Goedkoop materiaal kopen om geld te besparen kost je alleen maar geld op termijn.
En 195kg blijven deadliften omdat je bar niet zwaarder kan, dan ben je ook niet goed bezig!

Een goede homegym is een éénmalige investering waarmee je jaren doorkan.
Een slechte homegym is goedkoop materiaal dat je na een jaar mag vervangen voor beter materiaal omdat je bespaart hebt. 2 maal materiaal kopen is duurder dan éénmaal!

Daar heb je gelijk in.

Maar wat ik er mee duidelijk probeerde te maken is dat ik geen €100,- extra ga uitgeven omdat ik dan meer dan 210+ kg kan gaan deadliften.

Als ik het ooit haal, die 210kg deadlift, dan ben ik tevreden.. en ga ik niet €100,- uitgeven om er 5 kg extra op te kunnen gooien.. dat is het mij niet waard.

En wat andere oefeningen betreft.. daar denk ik ook niet van dat ik snel in de buurt van de 200kg ga komen.

Dus ik bespaar dan persoonlijk liever die €100,- en geef het aan andere handige dingen uit.

De goedkoopste olympische stangen van zowel helisport als FS hebben een belastbaar limiet van pak 'm beet 300kg; daar kun je dus flink mee vooruit.

Ik zou bij een barbell niet zo nodig naar max toelaatbaar gewicht kijken als je niet extreem sterk bent. Eerder naar de lagering en vooral de dikte.

Terug
Naar boven