MuscleMeat

Beginner, mijn dagelijkse leven

Ah daar kunnen we wat mee. fl**ker dat oude schema maar weg daar heb je niks aan. Heb je al een abbo op de gym, volgens mij wel? En begin allereerst met:

Benchpress
Deadlift
Squat

Zoek deze termen eens op, en vraag in je gym aan een begeleider of hij jou deze oefeningen wilt uitleggen, gewoon beginnen met laag gewicht (alleen de stang). Daarna kan je een trainingsschema maken en meer specifieke oefeningen toevoegen.

En je moet even berekenen hoeveel calorieen je nodig hebt per dag, en ga daar 20% boven zitten. Gooi niet in een keer je eetpatroon om maar eet steeds meer calorieen. Eet sowieso voor je gaat slapen een bak kwark (cliché, maar wel goed).

Succes.

• Topic Starter Topic Starter
Ah daar kunnen we wat mee. fl**ker dat oude schema maar weg daar heb je niks aan. Heb je al een abbo op de gym, volgens mij wel? En begin allereerst met:

Benchpress
Deadlift
Squat

Zoek deze termen eens op, en vraag in je gym aan een begeleider of hij jou deze oefeningen wilt uitleggen, gewoon beginnen met laag gewicht (alleen de stang). Daarna kan je een trainingsschema maken en meer specifieke oefeningen toevoegen.

En je moet even berekenen hoeveel calorieen je nodig hebt per dag, en ga daar 20% boven zitten. Gooi niet in een keer je eetpatroon om maar eet steeds meer calorieen. Eet sowieso voor je gaat slapen een bak kwark (cliché, maar wel goed).

Succes.

hartelijk bedankt:D
squat en benchpress heb ik al eerder gedaan..
niet omgooien gaat wel lukken xd, en die kwark ga ik regelen:)

hartelijk bedankt:D
squat en benchpress heb ik al eerder gedaan..
niet omgooien gaat wel lukken xd, en die kwark ga ik regelen:)

Niet die vruchten kwark die vol zit met suiker, vet ed. Magere kwark zonder verdere toevoegingen en ook geen suiker ofzo in gaan gooien.

hiero

IMG145.jpg

Ziet eruit als een goed begin (no homo).

Tips om in je voeding op te nemen:
eieren (goede eiwitten)
pinda's (vetten)
bananan (calorierijk en goede vitamientjes)
pasta (veel koolhydraten)

En ik zou gewoon 2 keer per week 4x8 die 3 oefeningen doen. Lekker licht beginnen, het gaat er puur om dat je gewend raakt aan de oefening. Je moet ze goed uitvoeren om blessures te krijgen. Een paar maandjes verkeerd deadliften of squatten en je hebt een hernia! Vraag gewoon de eerste zoveel keer een instructeur om even mee te lopen (jij betaalt daar immers voor). Je kan hem ook om een schema vragen gericht op losse gewichten. Schrap de slechte en voeg goede toe, kortom: Lees je in!

Ziet eruit als een goed begin (no homo).

Tips om in je voeding op te nemen:
eieren (goede eiwitten)
pinda's (vetten)
bananan (calorierijk en goede vitamientjes)
pasta (veel koolhydraten)

En ik zou gewoon 2 keer per week 4x8 die 3 oefeningen doen. Lekker licht beginnen, het gaat er puur om dat je gewend raakt aan de oefening. Je moet ze goed uitvoeren om blessures te krijgen. Een paar maandjes verkeerd deadliften of squatten en je hebt een hernia! Vraag gewoon de eerste zoveel keer een instructeur om even mee te lopen (jij betaalt daar immers voor). Je kan hem ook om een schema vragen gericht op losse gewichten. Schrap de slechte en voeg goede toe, kortom: Lees je in!

fijn dat je me zo opweg helpt, kan ik zeer waarderen, lust alleen geen pinda's:p

en ja dat weet ik: mega bedankt;-)

Hey graag gedaan man.. als je vragen hebt post ze gewoon op men profiel.

En in plaats van pinda's kan je ook vette vis doen, ik doe het zelf niet omdat ik bijna al mijn eten zelf moet kopen (het extra eten dan) omdat mijn moeder niet begrijpt waarom ik zoveel moet eten :p

haha ja ik zal mijn moeder ook nog wel het een en ander moeten uitleggen;
heb mijn calorie verbruik eens uitgerekend, maar dat zit toch wel ergens in 3300 kan dat wel?(reken 90min fietsen p/d op 20km p/h, fiets gemiddeld miss nog wel iets harder)
dus gewoon ongeveer op 3500 p/d gaan zitten en dan in de juiste verhouding E/K/W?

Kan goed kloppen, ik zit op de 3400 calorieen en dan als bulk 3800-4000. Als ik jouw was zou ik net iets boven de 4000 gaan zitten, kan je wel hebben. Maar dat doe je niet zomaar, daar werk je naar toe :p Elke dag meer eten..

ja dat heb ik al gelezen:) iig een bulk kwark en ei inslaan als ik dat zo lees:P
en ik ben een goede eter dus kijken hoe dat gaat: is het alleen wel verstandig om dat ni nog voor de zomer mee te beginnen?

Je zal echt niet zomaar een vetklep worden, misschien dat je na een paar maanden tijd wel merkt dat je aardig wat vet op je buik begint te krijgen, maar dan heb je inmiddels ook wel wat spiermassa erbij gekregen. Richt je op de volgende zomer, dan kan je tot januari ofzo bulken en dan maandje of 2/3 cutten lijkt mij. Ik heb eerlijkgezegd nog nooit gecut, lijkt mij dat het op deze manier werkt :) Gewoon asap beginnen nu :)

ja en met cleanbulk kom je qua vetperc zowiezo al minder aan dan dirtybulk.. maar eens een voedingsschema op gaan stellen dan;)

zie trouwens heel veel schema's met whey nogwat.. waarom nemen ze dat? puur voor eiwitten? is dat vervangbaar?

Het is wel goed... maar ik heb er simpelweg het geld niet voor. Ik eet s'ochtends 4 eieren en een liter melk, s'middags nog een liter en flink wat vlees op brood en s'avonds kwark. Lijkt mij genoeg eiwitten... maar om alles eruit te halen kan je whey gebruiken. Zit gewoon erg veel eiwitten in.

Maar ik weet er niet bijster veel vanaf.

En dirtybulk is volgens mij juist dat je junk food eet om eenvoudig calorieen binnen te halen..

yeps: lees dat havermout of brinta sochtends ook goed werkt:) ma ik ga slapen bedankt en weltrusten!

Klopt, ik eet altijd 2 schaaltjes brinta s'ochtends het werkt makkelijk weg maar het vult wel :) Later man.

hoi ik ben eens eventjes gaan rekenen, en dit is de uitkomst:

3400 kcal*1,2=4080 kcal p/d nodig
KH: 8*62 = 496 gr *4 = 1984 kcal
EW: 2*62 = 124 gr *4 = 496 kcal
V: 4080 - 1984 - 496 = 1600 kcal
V: 1600/9 = 178 gr

dus dit moet ik per dag gaan binnen krijgen als het goed is?

dat het geen moeite kost maakt niet uit, 30km fietsen verbrand je gewoon shitload calorieen.
eet dus gewoon elke 2 uur
ontbijt, 9 uur, 11 uur 1 uur half 4 , avondeten, 8 uur eten en kwark voordat je naar bed gaat

hoe groot moeten die maaltijden tussendoor zijn: 2 sneetjes brood met kaas, of kip ofso: mag ik dat al een maatlijd noemen; en dan 1 uur zeg maar 4 sneetjes?

Terug
Naar boven