Fitness Seller

beginner zoekt hulp

• Topic Starter Topic Starter
Ik gebruik zelf ongeveer dit schema. Ziet er bij jou allemaal wel prima uit alleen rug niet. Verder beginnen met compounds proberen - deadlift, squats en pull ups.
Probeer ook volume te pakken. Moet wel zwaar zijn. Ga niet tellen tot de 10 maar ga door tot je kapot bent, haal het uiterste eruit (niet enorm veel reps maken overigens). Bb is voor een enorm deel mindset.

"Rug-Biceps
-Deadlift
-BOR/pull ups - je kan ook pull ups voor biceps
-Seated Cable row
-Latt pulldown
-DB curls
-Ez bar curls
(onderarm?) (Wrist curls/reverse wrist curl superset)

Schouders-Triceps
-Seated MP
-Front raises
-Side raises
-Close grip bench press/Dips - dips kunnen voor chest en triceps
-Triceps pushdown

Benen
-Squat/leg press
-Walking lunges
-Extensions
-Leg curls
-Stiffleg deadlift/Goodmornings
-Seated Calf raises (8 sets)

Borst-Buik
-Flat Bench press (incline/decline)
-(incline)Dumbbell press
-Cable flies
-Underhand cable flies
-Ab machine
-Dragon flags"

Is dit jouw schema? Of het schema wat je me aanraad
En wat wordt er bedoelt met superset?
Overigens heb ik squats geprobeerd ik vind 't heel moeilijk om de techniek goed uit te voeren laat staan met gewicht
Deadlift niet geprobeerd dus dat kan ik nog proberen erbij dan met een gewone barbell toch??

Laatst bewerkt:
Ma/di/do/vr?

Dit is echt je reinste kletskoek. Ga zelf eens wat beter onderzoek doen voordat je mensen dit soort onzin aanpraat. De conversie niet optimaal maar gebeurt wel gewoon. Dat het in de praktijk amper gebeurt komt omdat mensen nog andere dingen eten, sowieso eet je nooit puur eiwit dus dan betekent het alsnog dat de rest wel naar vet omgezet wordt als je een overschot aan kcal hebt.

Dus je kan beter teveel eiwitten dan teveel vetten/koolhydraten eten :o

So, as noted above, while the pathway exists for protein to be stored as fat, and folks will continue to claim that ‘excess protein just turns to fat’, it’s really just not going to happen under any sort of real-world situation. Certainly we can dream up odd theoretical situations where it might but those won’t apply to 99.9% of real-world situations.

http://www.bodyrecomposition.com/nutrition/excess-protein-and-fat-storage-qa.html

omdat je in 99,9% van de keren niet alleen eiwit binnen kan krijgen -_-

Het gaat over eiwitten omzetten in vet. Als je de tekst lees zul je lezen waarom het in de praktijk bij 99,9% van de mensen onmogelijk is dat eiwitten omgezet worden naar lichaamsvet.

Begrijpend lezen. Het gebeurt niet OMDAT je nooit puur eiwit eet. Het is dus helemaal niet relevant want mensen eten dat wel. ALS je wel puur eiwit eet dan wordt het gewoon opgeslagen als vet. Als je dat niet doet zoals normale mensen dan telt eiwit gewoon mee, dat andere dingen eerder naar vet worden geconverteerd is totaal niet relevant.

Dus als er in 100 gram whey 80 gram eiwit zit is die 80 gram eiwitten niet alleen eiwitten? :o

Mensen verbranden eerst koolhydraten, daarna vetten en daarna pas eiwitten. Eiwitten worden in 99,9% van de gevallen niet omgezet naar vetten en t teveel aan eiwitten pis je uit.

Daarnaast is het omzetten van eiwitten naar glucose (wat nodig is voor vet) een reactie die pas plaats vind op het moment dat het lichaam naar glucose hunkert.

Het enige nadeel van teveel eiwitten eten is dat het via je urine er uit gaat, daarom hebben je nieren veel water nodig om het weg te werken en loop je de kans op uitdroging.

Als de eiwitten via gluconeogenese omgezet worden in glucose, dan kan een overschot van de aldus gevormde glucose naar vet worden omgezet.

Maar als je kijkt naar het aantal stappen wat je lichaam moet nemen om glucose uit eiewit te vormen dan zie je dat die onwaarschijnlijk is

Ten eerste moeten de aminozuren ontdaan worden en daarna moet het koolstofskelet wat achterblijft verder verwerkt tot pyrodruivenzuur waarna de Pyruvate => glucose omzetting kan beginnen

http://www.homepages.hetnet.nl/~b1beukema/gluconeo.gif

Zoals je ziet niet echt veel kans op vetopslag

Dus de moraal van het hele verhaal.. Je kan beter teveel eiwitten eten dan vetten en koolhydraten zolang je maar genoeg drinkt.

Maar als jij komt met een wetenschappelijk onderbouwd onderzoek waarbij eiwitten en/of vetten zorgen voor minder lichaamsvet en meer spiergroei dan kom ik je persoonlijk op een gouden plaatje mijn verklaring aanbieden waar jij gelijk hebt en dat eiwitten niet opgeslagen worden als spieren of (in 99,9 van de gevallen) uitgepist wanneer er een teveel aan is maar dat je van eiwitten dik wordt.

Ik gebruik trouwens een wehy gainer dus eiwitten + koolhydraten omdat mij gewicht nog al laag is niet alleen eiwitshake

Is dit nu een goed schema heb 't een beetje aangepast

Di:
borst:
Bankdrukken plat 3*10
Bankdrukken 30 graden 3*10
Standing Flys 3*10
Pectoral machine 3*10

Triceps:
Pushdown 3*10
Pushdown rope 3*10
Dumbbell kickback 3*10

Do:
Rug:
Lat machine achter nek 3*10
Vertical traction 3*10
Seated cable row 3*10
Deadlift 3*10

Bicep:
Cable one arm curl 3*10
Dumbbell hammer preacher curl 3*10
Ez bar standing curl 3*10
Wrist curls 3 *10

Za:
Benen:
Leg press 3*10
Leg curl 3*10
Leg extension 3*10
Lunges 3*10

Schouders:
Shoulder press 3*10
Ez bar upright row 3*10
Lateral raise 3*10
Dumbbell shrug 3*10

Zijn de combinaties van de spiergroepen goed? Ik ben er nog steeds nie uit hoeveel sets en reps nou goed is voor een beginner

Dus de moraal van het hele verhaal.. Je kan beter teveel eiwitten eten dan vetten en koolhydraten zolang je maar genoeg drinkt.

Hierbij moet je wel rekening houden dat te veel eiwit in verhouding tot mn vet kan lijden tot eiwit vergiftiging (zoek eens op rabbit starvation/mal de caribou)

Ik begrijp je punt kennelijk niet goed. Om dat even duidelijk te hebben, jij wilt dus zeggen dat eiwitten eigenlijk vrijwel nooit als energie worden gebruikt en dat het hele eiwit per gram = 4kcal idee dus in bijna alle gevallen onzin is?

Het gaat over eiwitten omzetten in vet. Als je de tekst lees zul je lezen waarom het in de praktijk bij 99,9% van de mensen onmogelijk is dat eiwitten omgezet worden naar lichaamsvet.
hey e-scientist ik studeer biochemie dus je hoeft mij niets uit te leggen
en je mag wel eens leren begrijpend lezen

het is bij 99.9% van de mensen onmogelijk omdat het onmogelijk is alleen puur eiwit binnen te krijgen

Kan iemand mij nog misschien enkele tips geven want,
Het gaat nu nog alleen maar over die eiwitten???

Je schema ziet er best aardig uit. Ik zou alleen ook squats doen op benendag. En waarom 2 pulldowns voor triceps? Overweeg anders ook skullcrushers of dips. Verder zou ik beginnen met deadlifts op rugdag en die cable rows vervangen door bent over rows. En schrap een setje biceps oefeningen, je hebt echt geen 4 sets nodig.
En misschien calf raises doen?

mijn excuus wat wil je weten

Kijk m'n vorige post, of je me daarmee kon helpen zou erg gewardeerd worden!

---------- Post toegevoegd Tue 26 Jun 2012 om 21:34 ----------

Je schema ziet er best aardig uit. Ik zou alleen ook squats doen op benendag. En waarom 2 pulldowns voor triceps? Overweeg anders ook skullcrushers of dips. Verder zou ik beginnen met deadlifts op rugdag en die cable rows vervangen door bent over rows. En schrap een setje biceps oefeningen, je hebt echt geen 4 sets nodig.
En misschien calf raises doen?

Bedankt, ik vind squats erg moeilijk uit te voeren maar ik zal hem er bij gooien,
Kan ik ook cablerows erin laten en vertical traction weghalen ?

bij je rug training zou ik beginnen met deadlift

en bij benen legpress vervangen door squats en misschien een kuit oefening erbij

had anthems post niet gezien praktisch hetzelfde

maar begin bij squat gewoon met de stang voor de beweging onder controlle te krijgen. Ik zie sommige mensen een bankje gebruiken zodat ze weten tot waar ze moeten zakken zoek anders gewoon een filpje op bb.com of youtube.

Laatst bewerkt:
Di:
borst:
Bankdrukken plat 3*10
Bankdrukken 30 graden 3*10
Standing Flys 3*10
Pectoral machine 3*10

Triceps:
Skullcrusher 3*10
Pushdown rope 3*10
Dumbbell kickback 3*10

Do:
Rug:
Deadlift 3*10
Lat machine achter nek 3*10
Bent-over-row 3*10
Seated cable row 3*10

Bicep:
Cable one arm curl 3*10
Dumbbell hammer preacher curl 3*10
Ez bar standing curl 3*10
Wrist curls 3 *10

Za:
Benen:
Squats 3*10
Leg curl 3*10
Leg extension 3*10
Lunges 3*10
Calf raises 3*10

Schouders:
Shoulder press 3*10
Ez bar upright row 3*10
Lateral raise 3*10
Dumbbell shrug 3*10

Aangepast schema!

Ik zit nog met vragen over de hoeveelheid reps,sets iemand tips daarover?

Bedankt!

10 is voorlopig wel prima, even de bewegingen onder de knie krijgen. Uiteindelijk is het hoe minder reps hoe meer je op kracht traint. Ligt ook aan je eigen doelen. Voor massa is 8-10 wel prima geloof ik maar daar weet ik niet veel van. Veel hoger en 't is meer uithoudingsvermogen. Ik doe zelf 6 op het moment maar wil eigenlijk naar de 4 toe. Wordt wel steeds belastender aangezien je dan dus ook hoger gewicht neemt.

10 is voorlopig wel prima, even de bewegingen onder de knie krijgen. Uiteindelijk is het hoe minder reps hoe meer je op kracht traint. Ligt ook aan je eigen doelen. Voor massa is 8-10 wel prima geloof ik maar daar weet ik niet veel van. Veel hoger en 't is meer uithoudingsvermogen. Ik doe zelf 6 op het moment maar wil eigenlijk naar de 4 toe. Wordt wel steeds belastender aangezien je dan dus ook hoger gewicht neemt.

Dus 3 setjes van 10 voor elke oefening is goed?

Terug
Naar boven