MuscleMeat

Beginner

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor jullie reacties!

Momenteel doe ik shrugs in deze vorm : http://www.exrx.net/WeightExercises/TrapeziusUpper/SMShrug.html

Misschien is het verstandig om het op nog een andere 'vorm' te doen? Ik heb wel één probleem als ik shrugs doe: als ik wat zwaarder dan 'normaal' ga heb ik na één set al blaren op mijn handen, ondanks de handschoentjes die ik aan heb. Misschien heeft iemand nog een tip hiervoor?

Sorry voor de vele vragen!

Groetjes

pull ups jwt

Momenteel doe ik shrugs in deze vorm : http://www.exrx.net/WeightExercises/TrapeziusUpper/SMShrug.html

Misschien is het verstandig om het op nog een andere 'vorm' te doen?

Als het kan met een losse barbell; is beter dan in een Smith machine.
Vanuit de zijsteunen in een squat-rack bijvoorbeeld.
Of anders als rack-pull, waarbij je de steunen vrij hoog zet.

Ik heb wel één probleem als ik shrugs doe: als ik wat zwaarder dan 'normaal' ga heb ik na één set al blaren op mijn handen, ondanks de handschoentjes die ik aan heb. Misschien heeft iemand nog een tip hiervoor?

Handschoenen uit. Regelmatig oefenen met je blote handen. Binnen de kortste keren krijg je een laagje eelt op je vingers en krijg je geen blaren meer.

• Topic Starter Topic Starter
Okee, thx voor je reactie!

Ik heb jou manier van 'shruggen' gisteren geprobeert, en ik voel toch een heel verschil de dag nadien. Normaal voel ik de dag nadien niks aan mijn traps, maar nu voelde ik toch wel dat ze goed getraind waren.

---------- Toegevoegd om 22:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:25 ----------

ik krijg dan het gezeik weer dat ik geen verstevigingen heb op me pols.

Nope, ik doe ze aan omdat ik snel zweethanden krijg en dan weinig grip heb :)

ja, dan is het mogelijk natuurlijk :)

Ik heb jou manier van 'shruggen' gisteren geprobeert, en ik voel toch een heel verschil de dag nadien. Normaal voel ik de dag nadien niks aan mijn traps, maar nu voelde ik toch wel dat ze goed getraind waren.

Die oefening werkt idd. supergoed. Het is voor mij de enige die ik die voor mijn traps. En dan ook nog eens eens in de 1 a 2 weken, want ze groeien als kool!

ik doe ze aan omdat ik snel zweethanden krijg en dan weinig grip heb :)

Zweethanden is inderdaad een probleem. Vooral als je zeer zwaar gaat DLen.
Bij shrugs neem je echter veel minder gewicht dan bij de DL.
Met een beetje moeite moet je de stang dus in je handen vast kunnen houden.
Vlak voor de set even je handen afvegen aan je handdoek moet genoeg zijn.

ik krijg dan het gezeik weer dat ik geen verstevigingen heb op me pols.

Als je 3-4 keer je eigen gewicht gaat DLen kan ik me dat voorstellen. Echter, bij shrugs ligt dat gewicht veel lager, dus de belasting op de pols is ook veel lagen dan bij DL.
Als je chin ups doet hangt er 1 keer je eigen gewicht aan je polsen. Dan zeikt er toch ook niemand dat je versteviging nodig hebt?

Ik persoonlijk doe shrugs met 100 kg. Nooit last van mijn polsen.

Terug
Naar boven