Fitness Seller

beginners materiaal een aantal vragen

• Topic Starter Topic Starter
merci voor de link, veel oefeneingen dus mogelijk.
ik weet wel niet hoe al die zaken noemen, dus als jij zegt standing shoulder presses: dan moet ik dat wel even op zoeken. maar geen probleem. ik had een site gezien waarin iemand uitlegt hoe je veel oefeningen kan doen zonder al te veel materiaal.

Scooby's Home Bodybuilding Workouts

je zal de site waarschijlijk wel kennen, ik weet ook niet wat de kwaliteit is van de man zijn exposé, maar tlijkt wel redelijk okee.

die toont wel wat oefeneingen die je kan doen met halters.

Ja inderdaad, er is een hoop mogelijk.
Ik gaf een voorbeeld hè, wat toevallig ff in me opkwam. Shoulder presses zijn uiteraard op de schouders gericht. Ik kende de site eerlijkgezegd nog niet, maar volgens mij heeft hij wel filmpjes staan op youtube.com.

idd, die man heeft zijn video's aan youtube gekoppeld.

er is blijkbaar ontzettend veel te vinden. die one barbell is wel een kanjer ;) iets te groot voor mijn app, maar het geeft wel aan, dat er veel mogelijk is zonder een hele gym. train ik na een jaar nog steeds dan kan ik eventueel overwegen om wat ruimte op te geven, maar dat zien we dan wel.

ik denk dat ik wel een matje ga gebruiken als ik fitness en nie zomaar op de grond, een dun matje waar je op slaapt bij trektochten zou misschien wel goed kunnen voldoen ?

idd, die man heeft zijn video's aan youtube gekoppeld.

er is blijkbaar ontzettend veel te vinden. die one barbell is wel een kanjer ;) iets te groot voor mijn app, maar het geeft wel aan, dat er veel mogelijk is zonder een hele gym. train ik na een jaar nog steeds dan kan ik eventueel overwegen om wat ruimte op te geven, maar dat zien we dan wel.

ik denk dat ik wel een matje ga gebruiken als ik fitness en nie zomaar op de grond, een dun matje waar je op slaapt bij trektochten zou misschien wel goed kunnen voldoen ?

Het ging niet om de barbell, maar de uitleg die eronder staat over de oefening... Ja, dat kan, of een tuinkussen.

jaja, die uitleg heb ik gelezen, schrok wel van de progressie die mogelijk is,
nu ja, de eerste weken is het vooral de spieren actieveren, want wie heft er nu uit volle macht aan iets op de werkvloer ? (tenzij je een zwaar buitenberoep doet).

ik ga dan toch gewoon barbells bestellen, gerubberde bij fitness seller,
en dan nog 4*5kg gerubberde van 30mm bij tiedje, want die hebben ze spijtig genoeg niet bij fitness seller.

nog een springtouw, lifting straps (voor de pull ups mijn polsen te beschermen), en push up steunen (ik weet het, tlijkt wat onozel, maar doe geen push ups omdat mijn polsen snel protesteren: mocht iemand iets vervangend weten hiervoor: laat maar komen).

en misschien nog een 2meter barbell bar om chinning aan te doen, dan ben ik zeker dat ik er niet doorzak :p

Je schrikt van progressie?:rolleyes:
Maar waar gaat het je nu om, dat je een goed fysiek wilt krijgen, of dat je gewoon sterker wilt zijn?

Ga je gerubberde barbells bestellen? Wtf. En wat ben je van plan met 4 X 5kg als ik vragen mag? Curlen of bench press, want voor bench press is dit heel erg weinig.

Waarschijnlijk heb je het filmpje van die gozer gezien, hij zei dat je bij push ups je polsen kon beschadigen of zo? Beetje overkill denk ik, om van die steunen te kopen, maar ja dat is jouw keuze.

Als je zeker wilt weten dat je niet doorzakt moet je juist een kleinere barbell nemen :rolleyes:

Wat zijn eigenlijk je stats?
Leeftijd:
Gewicht:
Lengte:

tgo sterker worden doe je met trainen, maar dat is niet echt de bedoeling, mijn gewrichten zijn nogal los, en daarom is het verstandig de spieren wat te activeren of op te bouwen.

aan kracht kom ik eigenlijk niets te kort, om niet te zeggen dat ik van natuur buitengewoon sterk ben. (en dat zeg ik niet, dat zeggen de mensen die me kenne). ik ben ooit drie maand gaan fitnessen voor mijn ligamenten.

wat tilde ik bijvoorbeeld. Ik begon plat op de rug met een halter boven mij uit te duwen (weet niet hoe dat technisch heet) van 80 kg, en had daar niet bijzonder veel moeite voor nodig. de benen: ik dacht even moeite doen, plat op de rug, met je benen omhoog een gewicht optillen. die machine kon niet meer hebben van 240kg, en die duwde ik zonder moeite pijlsnel omhoog. Heb dan maar met mijn benen afzonderlijk beginnen trainen want 240 was wat weinig, ik bleef steken op 180kg per been. (de fitness coach keek raar: hij vertelde me dat hij dit nog nooit had gezien van een beginner hahaha, er was niemand in die club dat dat nadeed, oeps).

dan was er nog een bankje zoals een stoel, waarbij je het gewicht van op je schouders moest optillen tot gestrekte armen boven je hoofd. Daar trainde ik met 70kg rondjes van 6*8 keer. ook buikspieren deed ik vollop: 8 keer een setje van 20 met gewicht en onder een hoek.

dus die extra gewichten zijn voor aan de halter. Ik trainde daar met dumbbells van meer dan 30kg. het enige probleem zijn mijn polsen die hebben niet zograag zoveel gewicht. (ik leid aan hyperlaxie: dat is dus de medische term voor losse ligamenten).

ik ben vrij klein 1.75, maar extreem breed en echt wel zwaar. toen ik een fiets op maat liet maken gaf de pc een fout aan bij de schouderbreedte, die bleek niet in het ding ingegeven te kunnen worden. hahaha. ik weeg 95kg (wat 10 teveel is om scherp te staan). en op dit moment ben ik 29

Terug
Naar boven