XXL Nutrition

Beginners vraagjes over schema etc!

Stevenn

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Beste BodyBuilders,

Heb zoal wat zien rondkijken op het forum, maar snap nog niet alle termen die er gebruikt worden dus lijkt het me best om persoonlijke hulp op te vragen :P

Momenteel ben ik 18 en over een week begin ik in de gym met bodybuilding.
Heb al een vriend die me zowat info heeft gegeven over voedings etc, maar dat was dan zijn schema terwijl hij al op niveau zit.

Momenteel ben ik 1.80 groot/ 75kg zwaar of zo. Ben geen ecto.

Omdat ik nieuw zal zijn in het wereldje ben ik nog opzoek naar tips? :D

Ik versta dat 6 keer eten op een dag optimaal is, maar dat je in het begin niet te veel mag eten per maaltijd omdat je nu eenmaal nog geen spiermassa genoeg hebt. Welke voedingstoffen heb je nodig voor en na de training ?

Omdat ik al wat vet aan m'n lijf heb, lijkt het jullie dan goed niet al te veel carbs in het begin te eten, maar ( als ik het goed versta ) droog te traine? Iets meer uitleg hierover :D

Welk schema volg ik het best wanneer ik zal beginnen ? Wat m'n vriend mij vertelde was 3-4 reeksen van 8-10 per oefening. Maar dan weet ik nog niet welke oefeningen ik best doe op welke dag etc :P

Alvast bedankt!

Steven

zoek maar eens op "post workout" en "pre-workout" ,dan zal je genoeg tips vinden . ;)

---------- Toegevoegd om 13:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:29 ----------

.....

Beste BodyBuilders,

Heb zoal wat zien rondkijken op het forum, maar snap nog niet alle termen die er gebruikt worden dus lijkt het me best om persoonlijke hulp op te vragen :P

Momenteel ben ik 18 en over een week begin ik in de gym met bodybuilding.
Heb al een vriend die me zowat info heeft gegeven over voedings etc, maar dat was dan zijn schema terwijl hij al op niveau zit.

Momenteel ben ik 1.80 groot/ 75kg zwaar of zo. Ben geen ecto.

Omdat ik nieuw zal zijn in het wereldje ben ik nog opzoek naar tips? :D

Ik versta dat 6 keer eten op een dag optimaal is, maar dat je in het begin niet te veel mag eten per maaltijd omdat je nu eenmaal nog geen spiermassa genoeg hebt. Welke voedingstoffen heb je nodig voor en na de training ?

Omdat ik al wat vet aan m'n lijf heb, lijkt het jullie dan goed niet al te veel carbs in het begin te eten, maar ( als ik het goed versta ) droog te traine? Iets meer uitleg hierover :D

Welk schema volg ik het best wanneer ik zal beginnen ? Wat m'n vriend mij vertelde was 3-4 reeksen van 8-10 per oefening. Maar dan weet ik nog niet welke oefeningen ik best doe op welke dag etc :P

Alvast bedankt!

Steven
ik zal eerst wat schema's maken voordat je vragen hebt
voedingsschemagewoon standaart maken, pre workout booster en post workout sups moet je nu je geld niet aan uitgeven. Eerst zien of je het een paar maanden volhoud

en ik zou een full-body schema 3 keer per week 3 sets per oefening en de eerste 6 weken hoger in herhalingen gaan zitten, 12-15, je spieren moeten wennen aan trainen. En ze zullen sowiezo groeien ;)

Het beste is gewoon nog wat meer rondlezen en dan vooral de sticky's.
Zal je waarschijnlijk meer vinden als je denkt.

• Topic Starter Topic Starter
Ok is goed!
bedankt.

Maar wat dachte jullie over de voeding dat ik binne moet nemen ? Nu ik wat vet aan m'n lijf heb moet het toch eerst wat aangepast zijn om het vet te verlieze en spieren in de plaats te krijgen of zo ?

Laatst bewerkt:
Je 'mag' wel veel eten per maaltijd, alleen een 'beetje' eten over 6 maaltijden is een methode om je lichaam te laten wennen aan 6 maaltijden per dag. Je zult dan 6x per dag honger hebben.

Terug
Naar boven