XXL Nutrition

Sticky Behandeling Gynaecomastie: Chirurgen & Prijzen

  • Topic starter Big-T
  • Startdatum
  • Reacties 367
  • Weergaven 149K
  • Volgers 90

Bezoekers in dit topic

Ik vermoed ook dat ik het heb:mad:
Als je zorgt dat je vetpercentage heel laag word, kan het ergste dan verdwijnen, of iig minder worden zeg maar?
Mijn borst is boven de tepel echt hard en heeft een goede vorm, maar vanaf de tepel is het puntig??? en daaronder loopt het ook puntig zeg maar.
Met een zachter onderkant.
Ik oveweeg ook een operatie, maar kan het niet terug komen? Zeg maar na een jaar ofzo, of als je je vet% te hoog laat opkomen weer.
Ook eet ik 1 bak kwark per dag, kan dit ook een oorzaak zijn? Als ik mijn borst nat maak, bijv douchen, of water op de tepel, dan neemt de tepel een normale vorm aan, na 5 minuten is de tepel weer puntig.

Ik irriteer me echt aan die wijventepels:D
 
Jij hebt gewoon puffy nipples. Probeer eens wat aromasin fzo ipv direct naar chirurgie te grijpen. En indien je AAS gebruikt kan het wel terugkomen indien de volledige klier niet word weggenomen. En nee het kan niet komen door die kwark.
 
Ik vermoed ook dat ik het heb:mad:
Als je zorgt dat je vetpercentage heel laag word, kan het ergste dan verdwijnen, of iig minder worden zeg maar?
Mijn borst is boven de tepel echt hard en heeft een goede vorm, maar vanaf de tepel is het puntig??? en daaronder loopt het ook puntig zeg maar.
Met een zachter onderkant.
Ik oveweeg ook een operatie, maar kan het niet terug komen? Zeg maar na een jaar ofzo, of als je je vet% te hoog laat opkomen weer.
Ook eet ik 1 bak kwark per dag, kan dit ook een oorzaak zijn? Als ik mijn borst nat maak, bijv douchen, of water op de tepel, dan neemt de tepel een normale vorm aan, na 5 minuten is de tepel weer puntig.

Ik irriteer me echt aan die wijventepels:D

Ik heb dus net hetzelfde; al kan ik niet zeggen dat mijn borst voor de rest 'ripped' staat, maar wel niet vet. Borst gaat mooi naar beneden totdat dit stom uitsteeksel mijn tepel naar voor duwt. Ik kan maar niet geloven dat dit zo'n grote invloed heeft op mijn voorkomen met kleren aan :(
 
Jij hebt gewoon puffy nipples. Probeer eens wat aromasin fzo ipv direct naar chirurgie te grijpen. En indien je AAS gebruikt kan het wel terugkomen indien de volledige klier niet word weggenomen. En nee het kan niet komen door die kwark.

Ik begin me ook steeds meer te ergeren aan me puffy nipples, nu met dit warme weer steken ze ****ing ver door me shirts heen. Werkt dan iets als aromasin echt daarvoor?
Ik weet dat het geen snoepgoed of zo is, dus zal niet direct ernaar grijpen.

Note: het is nu erger (14%) dan toen ik op 20% stond...

Via de zoekfunctie op een hoop uiteenlopende antwoorden uitgekomen, heeft iemand nog onderzoeken dat bijv. tamoxifen werkt tegen puberale gyno?
 
Laatst bewerkt:
Kan je aromasin gewoon bij de apotheek kopen, of moet je er een recept bij hebben?

Ik heb ook idd het idee dat hoe warmer het is, hoe puntiger die tepels worden:p
 
Kan je aromasin gewoon bij de apotheek kopen, of moet je er een recept bij hebben?
Nope gewoon in kruitvat gaan halen:rolleyes:
Tuurlijk moet je er een receptje voor hebben.
 
Maar het is echt heel duur om het bij de apo te halen. Dus kan je beter een dealer zoeken daarvoor. Aromasin of eventueel femera wat nog zwaarder is, maar toch bij de meeste effectief is gebleken. Geen idee of het ook echt tegen puberale gyno werkt, maar ik denk het wel.
 
Via de zoekfunctie zie ik overal dat het flink wordt afgeraden, vooral femara.
Het enige wat wel enigszins kon was tamoxifen of raloxifen?
 
Via de zoekfunctie zie ik overal dat het flink wordt afgeraden, vooral femara.
Het enige wat wel enigszins kon was tamoxifen of raloxifen?

Tamoxifen kan helpen, maar femara is effectiever. Echter is laatstgenoemde een zwaar goedje. Je kan altijd eens tamoxifen proberen en indien dit niet lukt overgaan op femara of aro. Maar zo'n dingen kan je eigenlijk beter met je huisdokter bespreken. Aangezien het niet AAS-related gyno is, kan hij hier zeker een standpunt over geven en kan je eerder genoemde middelen eens voorstellen.
 
Hmm, bij mij is het vergoed door de verzekering. Onderhand is het bijna een half jaar terug dat ik eraan geholpen ben (9jan 2009), heb nog wel een kleine deuk onder te tepel. Deze valt niet zo op, enkel als de spier aangespannen staat.. maar lijkt wel steeds minder te worden.

Wel is bij mij de snee niet op de tepelrand geplaatst maar in de vorm van de borst (dus eronder). Ben niet ontevreden over het resultaat, hiervoor was het echt een ramp, nu is het vrij gelijk afgezien van dat 'deukje'. Ben geholpen in een gewoon ziekenhuis.

Inmiddels +- een jaar later, foto's van voor en na. Ben overigens geholpen op doorverwijzing van huisarts naar het ziekenhuis.

Linksboven foto van april 2007 +-
Rechtsboven foto van november 2007 +-
Linksonder foto van april 2009
Rechtsonde foto van eind juni 2010.

gynomi.jpg
 
Tumm1e Goed gelukt, maar de mijne wordt niet vergoedt, zijn er niet meer kerels die een exisie hebben ondergaan, en er trots op zijn? Want tot nu toe is het een karig boeltje.

Ben aan het zoeken maar vindt geen goede referenties voor een chirurg, dus blijft het een gok waar heen ik ga.? Sucks

P.s. Ziekenhuis zegt het is weldegelijk gynomastie meneer, maar beter leer je er maar mee leven. Waar betaal ik in godsnaam 160 euries elke maand voor.
 
Hey, ik ben dinsdag geopereerd door Alexis Verpaele. De operatie is onder plaatselijke verdoving gebeurd en dit was goed te doen. Wel een vies(raar) gevoel als ze eerst het verdovend vocht inspuiten en dan het vet wegzuigen.
Na het wegzuigen van het vet vond de dokter het niet nodig om mijn klieren er uit te halen omdat ze niet groter waren als normaal. Dus mijn gyno was zuiver te veel vet. Volgende week dinsdag moet ik terug om mijn drukverband eraf te halen. Ben zo benieuwd naar het resultaat, aangezien mijn klieren er niet uitgehaald zijn.
 
Hey, ik ben dinsdag geopereerd door Alexis Verpaele. De operatie is onder plaatselijke verdoving gebeurd en dit was goed te doen. Wel een vies(raar) gevoel als ze eerst het verdovend vocht inspuiten en dan het vet wegzuigen.
Na het wegzuigen van het vet vond de dokter het niet nodig om mijn klieren er uit te halen omdat ze niet groter waren als normaal. Dus mijn gyno was zuiver te veel vet. Volgende week dinsdag moet ik terug om mijn drukverband eraf te halen. Ben zo benieuwd naar het resultaat, aangezien mijn klieren er niet uitgehaald zijn.

wat heb je ervoor betaald en heb je het kunnen terugtrekken van je verzekering ? Ik zou het nog overwegen als ik er niet de volle pot voor moest betalen :)
 
wat heb je ervoor betaald en heb je het kunnen terugtrekken van je verzekering ? Ik zou het nog overwegen als ik er niet de volle pot voor moest betalen :)

ik heb er €2250 voor betaald en als de klieren er ook uitmoeten komt er nog eens 500 bij. Ik heb alles zelf moeten betalen.
 
Tumm1e Goed gelukt, maar de mijne wordt niet vergoedt, zijn er niet meer kerels die een exisie hebben ondergaan, en er trots op zijn? Want tot nu toe is het een karig boeltje.

Ben aan het zoeken maar vindt geen goede referenties voor een chirurg, dus blijft het een gok waar heen ik ga.? Sucks

P.s. Ziekenhuis zegt het is weldegelijk gynomastie meneer, maar beter leer je er maar mee leven. Waar betaal ik in godsnaam 160 euries elke maand voor.
Je moet het zo spelen dat je er veel last van hebt , dat elke vorm van druk of aanraken zeer pijnlijk is. Als de arts/doktor er met de vinger naar wijst ga je je flink aanstellen . Dan gaan ze het verwijderen om medische redenen en datwordt vergoed .
 
Je moet het zo spelen dat je er veel last van hebt , dat elke vorm van druk of aanraken zeer pijnlijk is. Als de arts/doktor er met de vinger naar wijst ga je je flink aanstellen . Dan gaan ze het verwijderen om medische redenen en datwordt vergoed .

En om psygische klachten hoe zit dat. ik heb het uit mijn pubertijd en destijd deed het verschrikkelijk pijn als ik het aanraakte. Maar voel nu geen harde schijven maar meer een onderliggend gat als ik op mijn tepel druk.
 
Bloeding gehad

Ik ben 4 maanden gestopt met trainen voordat ik naar de huisarts ging.
Ik had ook verhardingen rechts
Alles werd vergoed door CZ. Ik moest wel foto's meesturen.
De chirurg vroeg of waarom ik ook de andere kant wilde opereren aangezien ik daar geen 'last'van had :mad:

Uiteindelijk beide kanten geopereerd, maar een bloeding aan een kant, waardoor een borst een drain had en de ander niet. Daarom is he niet helemaal symmetrisch en is het tepelhof aan 1 kant verpest.

Als je het zelf moet betalen zou ik naar een plastisch chirurg gaan.
Oh ja, een fotootje van de kant war geen drain in zat, cupDD::p
[afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Ik heb het hier in Lelystad laten doen in het ziekenhuis een jaar of 8 geleden.
Gewoon via het ziekenfonds , helemaal niks betaald.
Mijn huisarts vond dat het ook onderzocht moest worden op kanker , op die manier was het gratis vertelde hij mij ;) .
Je ziet er absoluut niks meer van !
 
ik heb na 16 jaar eindelijk de stap gezet om een intake-consultatie te doen bij dokter bosmans. 7 januari mag ik gaan.

Heb geen grote gyno zoals bij sommigen, maar heb wel puntige opgeblazen vooruitstekende tepels die je door een tshirt ziet in de zomer.

Voel een vaste vorm zitten onder mijn tepel, een knobbel van +- 2 vierkante cm.

ik hoop dat het opgelost geraakt, zou de eerste keer zijn dat ik in de zomer zonder schroom mijn tshirt eens kan uittrekken :o.

Keep ya all posted :)
 
ik heb na 16 jaar eindelijk de stap gezet om een intake-consultatie te doen bij dokter bosmans. 7 januari mag ik gaan.

Heb geen grote gyno zoals bij sommigen, maar heb wel puntige opgeblazen vooruitstekende tepels die je door een tshirt ziet in de zomer.

Voel een vaste vorm zitten onder mijn tepel, een knobbel van +- 2 vierkante cm.

ik hoop dat het opgelost geraakt, zou de eerste keer zijn dat ik in de zomer zonder schroom mijn tshirt eens kan uittrekken :o.

Keep ya all posted :)

En?:)


Ik zit dus na een kuurtje een jaar of 2-3 geleden ook met beetje gyno langs mijn rechterkant. En net zoals zovelen heb ik ook last van puffy nipples. Mijn vriendin zegt wel dat ze dit niet ziet maar zelf heb ik er last van. De gyno trouwens doet heel erg zeer. s Nachts kan ik niet op mijn buik leggen en als iemand me tegen de borst duwt doet dit heel erg zeer.
Is het bij jullie ook zo dat wanneer je tepels stijf staan je borst er heel goed uitziet? Eens ze terug normaal worden mijn tepels dan vind ik ze heel hard voor uit steken.
Hoelang moet je trouwens in het ziekenhuis blijven? En hoelang duurt het genezeings proces? Mag je ondertussen niet trainen?
 
Back
Naar boven