MuscleMeat

Behoud spiermassa na operatie

RangPang

Novice
Waardering
0
Lengte
1m81
Massa
92kg
Over een niet al te langen tijd zal ik een operatie ondergaan en voor een beter herstel is het af te raden om 3 tot 6 weken na de operatie te sporten. Dit slaat natuurlijk dan een groot gat in mijn schema en mijn vraag aan jullie is: Is er een manier om mijn gewonnen spier massa te behouden, of misschien zelfs alsnog op te bouwen?

Zelf dacht ik aan een lichter trainingsschema zonder te zware gewichten en meer full body.

Bij voorbaat bedankt :)

Sowieso veel eiwitten/kcal blijven eten. Doe je dit niet, zakt je spiermassa zeer snel.

waar word je aan geopereerd?
overleg even met je chirurg/orthopeed en fysiotherapeut

Ja, dat lijkt me wel van belang. Indien je een bilaterale osteotomie distaal van het femur krijgt , zou ik toch wel 4 wkn rust nemen.

• Topic Starter Topic Starter
Ik krijg een flapoor correctie dus dat is niet zo'n zware ingreep. Hier en daar lees ik over dat sport na zo'n operatie toch het best vermeden kan worden omdat met intensieve sporten het bloed dan figuurlijk uit mijn oren komt.

ik zou gewoon gaan sporten, zelf een beetje aanvoelen hoe je erbij voelt. Heb je last van druk/pijn whatever dan lichter gaan trainen. Nergens last van dan gewoon gaan knallen. Uiteraard goed blijven eten, maar dat spreekt voor zich

Terug
Naar boven