Fitness Seller

Bekkenbodemspier

Bezoekers in dit topic

ORTEGA

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
28 aug 2006
Berichten
70
Waardering
40
Dag,
Sinds een aantal maanden heb ik last van een te gespannen bekkenbodemspier. Ik ben hiervoor bij de fysio geweest en zij geeft aan dat het mogelijk komt door ademhaling tijdens het sporten. Zij heeft oefeningen gegeven en benoemd dat ik tijdens een benchpress rep moet inademen (zakken) en moet uitademen (drukken).

Ik brace met benchen en houd mijn adem in. Hierdoor komt er druk op de bekkenbodemspier.
Iemand weleens bekkenbodemspier klachten gehad? Of tips rondom bracen tijdens bench / squat / deadlift? Kan dit inderdaad door (verkeerd) bracen komen?


Thx alvast..
 
Dag,
Sinds een aantal maanden heb ik last van een te gespannen bekkenbodemspier. Ik ben hiervoor bij de fysio geweest en zij geeft aan dat het mogelijk komt door ademhaling tijdens het sporten. Zij heeft oefeningen gegeven en benoemd dat ik tijdens een benchpress rep moet inademen (zakken) en moet uitademen (drukken).

Ik brace met benchen en houd mijn adem in. Hierdoor komt er druk op de bekkenbodemspier.
Iemand weleens bekkenbodemspier klachten gehad? Of tips rondom bracen tijdens bench / squat / deadlift? Kan dit inderdaad door (verkeerd) bracen komen?


Thx alvast..
Zoals jij ademt doen de meesten het. Als je gaat in- of uitademen tijdens het bewegen van de bar, verlies je je brabrace met alle gevolgen van dien.
Heb je last van de spier die over je bil loopt en voel je dit in je bovenbeen en/of lies?
 
Ja dat dacht ik dus ook. Vraag mij af of het geen andere oorzaak kan hebben.
Nee, ik heb het gevoel alsof iemand constant in mijn ballen knijpt.
 
Dag,
Sinds een aantal maanden heb ik last van een te gespannen bekkenbodemspier. Ik ben hiervoor bij de fysio geweest en zij geeft aan dat het mogelijk komt door ademhaling tijdens het sporten. Zij heeft oefeningen gegeven en benoemd dat ik tijdens een benchpress rep moet inademen (zakken) en moet uitademen (drukken).

Ik brace met benchen en houd mijn adem in. Hierdoor komt er druk op de bekkenbodemspier.
Iemand weleens bekkenbodemspier klachten gehad? Of tips rondom bracen tijdens bench / squat / deadlift? Kan dit inderdaad door (verkeerd) bracen komen?


Thx alvast..
Nee, maar wel een bloeding/infectie in mijn urinewegen. Of het aan zwaar liften was gelinked kon de arts niet zeggen, maar hij vermoede van wel.
Ook moet je niet uitademen tijdens het drukken in de bench. Core moet zo stabiel mogelijk blijven dus adem inhouden.
 
Ja dat dacht ik dus ook. Vraag mij af of het geen andere oorzaak kan hebben.
Nee, ik heb het gevoel alsof iemand constant in mijn ballen knijpt.
Toevallig herken ik dit wel en heb er weken last van gehad vooral met bulgarian split squat. Ging vanzelf weer weg toen ik deze oefening weken geschrapt had.
Dat gevoel alsof iemand in je ballen knijpt is wel spot on wat ik voelde. Had het ook echt maar aan een kant meende ik en dan voornamelijk bij de teelbal en liesstreek.
 
Toevallig herken ik dit wel en heb er weken last van gehad vooral met bulgarian split squat. Ging vanzelf weer weg toen ik deze oefening weken geschrapt had.
Dat gevoel alsof iemand in je ballen knijpt is wel spot on wat ik voelde. Had het ook echt maar aan een kant meende ik en dan voornamelijk bij de teelbal en liesstreek.

Precies dit! Ik ben er nog niet over uit of het door deadliften komt of door benchpress.
 
Toevallig herken ik dit wel en heb er weken last van gehad vooral met bulgarian split squat. Ging vanzelf weer weg toen ik deze oefening weken geschrapt had.
Dat gevoel alsof iemand in je ballen knijpt is wel spot on wat ik voelde. Had het ook echt maar aan een kant meende ik en dan voornamelijk bij de teelbal en liesstreek.
Is dat niet eerder een (beginnende) liesbreuk?
 
Is dat niet eerder een (beginnende) liesbreuk?
Ben nu ruim jaar verder en heb er niets meer van over gehouden. Had zelf het idee dat ik keer me warming up met leg day te kort heb gedaan en iets verrekt had. Ging zelf na x aantal weken weg, duurde wel wat langer dan een paar dagen iig.
 
Precies dit! Ik ben er nog niet over uit of het door deadliften komt of door benchpress.
Ik heb het van de squat gekregen denk ik voor 99%. Maar het trekt vanzelf weg, moest het wel laten rusten en een paar oefeningen voor paar weken half gewicht of helemaal niet meer doen. Trok vanzelf weg, maar duurde wel paar weken meen ik. Had het aan de rechterkant. Links voelde ik absoluut niets.
 
Back
Naar boven