Fitness Seller

beklimming van de onzichtbare bergen

Tjaaaaa... dan moet je wel heel erg goed weten dat de nieuwe gaat bevallen. Maar klopt waarschijnlijk wel: dat van die jaarabbo's. Al doen sommigen het wel anders, alleen betaal je dan wel de hoofdprijs. MrEspi betaalt bijna 60 eu/mnd voor een steeds met 1 maand verlengbaar abbo itt 40e/mnd bij een jaarcontract.
Ze rekenen erop dat 2 op de 3 mensen gewoon niet langer dan een paar maanden blijft. Zo gaat het bijna overal..

er zijn wel manieren om onder een jaarcontract uit te komen... maar dat weet ik niet meer en je moet er redelijk stevig kunnen praten (ik ben daar te braaf voor, daarom heb ik het waarschijnlijk niet onthouden toen iemand me dat vertelde)

Jaarabo's zijn stom...

• Topic Starter Topic Starter
raar gedoe om eronderuit te komen ga wil ik niet aan beginnen...zal voor de komende week maar mijn zenuwen bij elkaar rapen en naar de "oude" sportschool gaan, daar heb ik opzich nog recht op...en hopen dat ik voor november weet waar ik dan heen kan...

Afgelopen vrijdag inderdaad naar Veldhoven geweest, ging niet onaardig.

Zaterdag in Uden met die bodybuilder waar ik daar een paar keer eerder mee getraind heb, armen getraind. Steeds een biceps- en een tricepsoefening samen als superset. Daarna nog een beetje bankdrukken, omdat ik moet van mezelf. Hij had me al gewaarschuwd voor het feit dat de triceps niet meer helemaal fris konden zijn toen ik eraan begon.
En nog een beetje voorslaan uit de hang, onder de knie, denkend aan wat ik van Frans geleerd heb vrijdag. Ging tot en met 55 kg, niet verkeerd.

Vandaag wilde ik rug en buik doen maar begon met deadliften. Dat viel wat tegen, tot en met 120 ging wel redelijk maar 125 ging echt niet lekker en daar baalde ik van.
Uiteindelijk heb ik daarna nog wat geroeid om tot rust te komen (10 min), wat krachttrekken gedaan en een paar kniebuigingen. De training van vandaag moet dan maar naar morgen verhuizen, met aftrek van het deadliften althans.

Die doorgeschoven training (rug/buik) ging nog wel, de dag erop schouders en ook een of andere gewichthef oefening, op de "oude" sportschool, maar ik ben niet echt relaxed daar en woensdag ben ik niet erg ver gekomen met kniebuigen.

Donderdag ging ik met iemand mee die lid is bij sportcity. Duidelijk natuurlijk dat ik daar zelf zeker geen lid ga worden, maar leden kunnen introducees meenemen. Zij doet altijd voornamelijk hardlopen, heb dat dus mee gedaan een half uur erg lang voor mijn doen! Daarna nog wat losse dingetjes gedaan, oefeningen aan haar laten zien maar het valt aanzienlijk tegen wat je kan doen bij sportcity, al had ik er dacht ik al geen overdreven verwachtingen van.

Vandaag een "plyometrische training" gedaan, gegeven door Gisa ter Haar die jullie misschien kennen of anders zou moeten kennen:p. Bij een waarschijnlijk ook bekende sportschool in Amersfoort waar ik eigenlijk helemaal niet binnen durf, en zeker niet als er nog voormalige "collega" van het powerliften rondlopen. Maar ik ben blijkbaar niet opgegeten, over me praten zullen ze dan wel gaan doen jammer dan. Beter gezien worden in slechte toestand en doortrainen, dan me verstoppen om niet gezien te worden en niet trainen. Die training ging verder wel goed, je gaat er in ieder geval wel van zweten en ik verwacht eigenlijk ook wel spierpijn te gaan krijgen in mijn benen. Dus zal ik dit maar als smoes zien om niet te vinden dat ik de benen training geskipt heb deze week en morgen "veilig" verder gaan met iets anders. (bankdrukken bijvoorbeeld :angstig: )

Ben ik wel benieuwd wat die plyometrische training dan inhield of is dat een geheim?

Ben ik wel benieuwd wat die plyometrische training dan inhield of is dat een geheim?

Nee hoor...
Google geeft je best gave hits trouwens (ben ik nu zelf even te lui voor)

@MissDL: keertje samen naar de FPA? Was zo'n training ook een tijdje van plan... :cool:

Hey DW, tsja als jij ook gaat...is het misschien toch wel leuk om nog eens te gaan maar eigenlijk is het gekkenwerk voor mij qua afstand...het scheelt dat al het werk wat ik doe sowieso....:nut::rolleyes: ;)
dus ja zal nog maar even bedenken wat ik eigenlijk wil...en wat er kan, qua de auto meekrijgen enzo:o

Nee, het is geen geheim Espi, anders ga je er volgende week zelf heen:D Het is gratis, en voor jou is het niet zo ver weg als voor mij ...
Het zijn eigenlijk gewoon verschillende vormen van spring-oefeningen, zonder extra gewicht, en meer conditioneel dan maximaal uitgevoerd...normaal niet echt hoe ik het zou aanpakken dus:p Ze beweren nu hiermee de zichtbare separatie van de spieren te kunnen bevorderen, wat ik wel interessant vind. (maar toch enigszins betwijfel:x) Alleen zou ik het dan juist ook op andere spiergroepen moeten kunnen toepassen, want ik geloof niet dat mijn benen wat dat betreft nou zo duidelijk het grootste probleem vormen...

oh ja, het is dus eigenlijk wel speciaal voor vrouwen, die training, voor het geval iemand er verder nog heen wil...

Vooral jump squats en jump lunges dus.. ook nog aan kastspringen gedaan?

En had je er nog spierpijn van? Haha, ja dan mag je die benen best skippen... als je spierpijn had dan he :p
Klinkt wel gaaf die plyo... en heftig...
En ja... ben het helemaal eens met je instelling... beter trainen dan niet trainen (dit is de verkorte versie :D)

---------- Toegevoegd om 14:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:07 ----------

Die muziek!!!!:p

Sjemig... ik wil ook wel zo hoog kunnen springen :D

Ja zoiets zat er ook in maar niet bepaald hoog hoor:p op een bankje of ongeveer die hoogte, alleen als het dan nogal vaak moet wordt het toch lastiger, het was erop, eraf, omdraaien etc. Het achterwaarts kikkeren was wat mij betreft het ergste; ik kwam daarmee nog niet halverwege :eek:.
Je moest dan dus eerst voorwaarts de zaal door kikkerspringen en dn achterwaarts terug. Op de een of andere manier was na een paar sprongen achterwaarts alles totaal verzuurd.

Toch valt de spierpijn eigenlijk nog mee/ tegen:o

Dat kastspringen vind ik ook mooi, doe het ook wel eens in het trappenhuis dan moet ik wel meer voorwaarts ook naarmate ik meer treden ga, of op de stapels grindtegels die mijn vader heeft liggen. Het is jammer dat ik er ook bang voor ben, maar ik zou het vaker moeten doen.

Momenteel is het verder ook even tamelijk weinig met trainen, ik ben de draad weer kwijt en zonder duidelijke richting of doel is het dan moeilijk weer oppakken, zeker als het super slecht gaat wat je ook doet, maar zo houd de situatie zichzelf wel instand natuurlijk.
Zondag heb ik bandrukken, smith bankdrukken, dippen, schuin dumbbelldrukken en smal EZ stang bankdrukken gedaan, iets van 2 uur nodig voor heel weinig. Omdat ik van bankdrukken accuut depressief word, of zoiets (het mag vast niet zo genoemd worden volgens de psychiatrie, en meestal voldoet het ook niet aan "suicidaal", deze keer tenminste niet gelukkig). Daar moet ik onderhand echt iets op verzinnen....

Vandaag nog wel even gelukt om een beetje lekker te trainen: optrekken, BOR, hammerstrength deadlift, goodmorning, alternate dumbbellcurl, EZ curl, biceps apparaat, en een beetje krachttrekken. Donderdag gaat er hoop ik ook een fatsoenlijke training van komen, en verder nog geen idee eigenlijk.

Vandaag dus met Dwarf en karmen getraind! was gezellig, en waarschijnlijk ook effectief: ik heb eigenlijk al tijden niet meer apart borst getraind, afgelopen zondag dan misschien een beetje...misschien is dat toch ook wel nodig voor het bankdrukken?
Ik heb lang gedacht, het bankdrukken is goed voor het bankdrukken, en verder train ik schouders en triceps...het zichtbaar zijn van de borstspieren wordt toch een beetje kansloos...

Vandaag dus wel weer eens "goed" borst getraind, en misschien nog wel heftiger: een buikspierkwartier! :cool:
Ik dacht dus altijd dat dat iets was voor ongemotiveerde werkeloze huismoeders, die denken dat het effectief is tegen hun flubberbuik terwijl stoppen met dagelijks gebakjes eten natuurlijk veel effectiever zou zijn.....
Nou, na 1 minuut dacht ik, moet dat een kwartier gaan duren?:eek: nee dus, want ze waren 5 minuten te laat begonnen, maar 10 minuten is ook wel mooi. Na die eerste minuut werd het gelukkig niet exponentieel erger maar het went juist een beetje. Toch heb ik regelmatig het gevoel gehad mijn ingewanden eruit te knijpen en pijnlijke kramp in de buikspieren, en hebt het alleen volgehouden omdat mijn ego ter plekke zou sterven als ik zou moeten opgeven bij een BUIKSPIERKWARTIER! :roflol:

• Like
Waarderingen: Sue
Misschien eens vaker trainen als een BB'er, en minder op kracht gericht? :p
De sterkste van ons 3 ben je toch al, en ik vond dat het je goed af ging... Maar ja - dan de oude discussie: wat heeft prioriteit?

Sterk zijn is toch leuker dan er alleen maar sterk uitzien.. alleen kan je dat nu eenmaal niet steeds demonstreren en zien mensen uitsluitend de buitenkant.

Jaja, de aloude discussie...
en ik weet nu ook alweer waarom het dus toch een beetje dom is om op een ander te gaan trainen als het "slecht gaat". (etiketteerdrang van mensen)

zaterdag in Baarn wezen trainen, wat niet minder gek is dan in Amersfoort vooral als ze opeens de A2 afsluiten!!!!!! maar dat was pas op de terugweg, toen ik toch al over de zeik was.
Ik weet niet waarom ik zo slecht was die dag, maar ik was best ver heen eigenlijk, maar wilde niet voor niets gekomen zijn dus ging toch maar min of meer wat doen.
Een beetje powerclean& press maar niet hoger dan 50 kg hoewel dat makkelijk ging, een beetje deadliften maar niet hoger dan 115 kg, er was ook amper iemand die op me lette en ik was zelf totaal ongeinspireerd en daarentegen wel ontzettend benauwd voor vanalles en nog wat.

De YOKE schijnt dan wel goed gegaan te zijn, ik zou 15m gelopen hebben met 210 kg en dat zou een PR geweest zijn, etc, dus dat zal dan wel.

Dan nog farmerswalk, een paar keer gelopen met in iedere hand 70 kg, het optillen was eigenlijk moeilijker dan het lopen.
En een uithoudingsoefening, 3x10x30 kg voorslaan+drukken+squatten+drukken. Volgens mij voel ik het drukgedeelte daarvan vandaag nog in mijn schouders. Waar die yoke in je nek ligt is trouwens ook altijd nog goed te voelen de dag erna.

Vandaag:
afwisselende db curl...6x12, 2x5x14, 6x12
barbell curl 3x8xstangetje+17,5
machine curl ...8x20,5x25,3x25
smal bankdrukken..9x40,6x45,5x45
dipmachine...2x8x70
db triceps extensie..3x8x8
snatch...t/m 35 kg
frontsquat...6x50,5x60,3x65

lekker bezig miss D - leuke combi by the way

Had je op dat moment niet door dat je aan het PR-en was?

ZOu met terugwerkende kracht idd heel trots zijn! :)

Miss Deadlift? Een update s'il-vous-plait! :)

Ik ben ook benieuwd naar een update.
Ondanks je niet altijd tevreden bent vind ik je trainingen nog steeds indrukwekkend.

Terug
Naar boven