Fitness Seller

beklimming van de onzichtbare bergen

• Topic Starter Topic Starter
Inmiddels alweer achterstallig onderhoud hier...

Donderdag na een hoop heisa nog getraind. Ik zou met Espi en siegler trainen maar de plaatselijke ballentent was dicht, ondanks dat ze gewoon open hoorden te zijn. Dus maar weer afgedropen richting mijn vaders woonplaats en onderweg de sportschool daar het dichtst bij gepakt. Het was er rustig en het is me gelukt om een vrij uitgebreide sessie te bankdrukken zonder geheel van streek te raken. Dat lag niet aan de prestaties, maar goed. "Ik vind het goed van mezelf" dat ik gewoon doorgegaan ben. Ook nog schuin dumbbelldrukken, flyes, dippen en frenchpress gedaan.

Zaterdag was er een soort open dag in die gym omdat ze een zaaltje geopend hebben waar spinning en bodypump gegeven wordt. Daar werden korte lesejs in gegeven en verder was het een soort nieuwjaarsreceptie. Het krachthonk was vrij leeg, maar ik ben er wel in geweest: Krachtvoorslaan, tot en met 3x52,5, deadlift 5x100, 2x3x110, goodmornings, optrekken, BOR, dumbbell curl en preacher curl.
En toen nog een bodypump lesje gepakt. Was verkorte versie en ik had heel weinig gewicht gepakt maar het is me nog steeds duidelijk dat dat waar bodypump je voor traint, iets is wat ik niet heb. "spierconditie" ofzo? of gewoon krachtuithoudingsvermogen? Ik word er in iedere geval vreselijk zuur van.

Zondag kwamen Espi en Siegler dan bij mij, wageningse ballentent nog steeds dicht denk ik. En heb ik een halfslachtige poging gedaan om benen te trainen. UIteindelijk nog redelijk wat gedaan, alleen had het in de helft van de tijd ook gekund. Begon met krachttrekken uit de steunen, omdat ik overhead squats wilde doen denk ik want verder is het veel rug wat ik de dag ervoor al gedaan had dus eigenlijk minder handig. Toen dus overhead squats, tot en met 5x42,5, fronstquat 3x5x50 voelde echt megazwak. Smith lunges, 1x12, 3x8, pistolsquats, tot en met 3xbw+5, en staand kuitheffen 5x12

Tot welke hoogte heb je de berg inmiddels beklommen?

Wintersport zou ik best wel eens willen, nooit gedaan eigenlijk maar lijkt me best leuk.
Het gaat wel redelijk verder, een tijdje niet hier geweest eigenlijk uit smetvrees:p had een keer een computervirus opgedaan op deze site en heb er eigenlijk geen vaccin tegen :o

De laatste tijd regelmatig in Veldhoven kunnen trainen, merk dan wel dat het toch wel weer wat vooruitgaat met het gewichtheffen. De trainer daar wil eigenlijk dat ik van de zomer aan een wedstrijdje meedoe en eigenlijk wil ik dat zelf ook wel, maar dan mag er nog wel wat meer vootuitgang komen om dat echt te willen.:)
Inmiddels ook alweer de berg van het schrijven van een literatuurscriptie en het vinden van een stageplaats voor de komende 9 maanden beklommen, daar ben ik ook wel blij mee. De stage wordt interessant maar ik hoop maar dat ik ernaast nog goed zal kunnen trainen. Maar ik denk het wel, want ik wil het graag...

Doe je niet meer powerliften?

Ik ga weer beginnen! In ieder geval met gewichtheffen en een beetje "fitness". Daarbij ook nog PL is vrees ik nog te veel gevraagd maar ik zou het best willen hoor.

Tenminste ergens dan, want soms wil ik nog steeds helemaal niks. Toch geloof ik dat het nu weer wat de goede kant op gaat en ik heb ook alweer een paar trainingen gedaan. Nu doorgaan en weer iets opbouwen, uiteraard moet het meer worden dan het ooit geweest is maar ik moet eerst maar weer op mijn "oude" niveau zien te komen, hoe pijnlijk dat ook is.

Het is moeilijk om niet toe te geven aan het grote balen dat me overvalt als ik met minigewichten bezig ben en (bijvoorbeeld) zojuist uit een anorexiakliniek ontsnapte puberjongetjes me eruit tillen. Maar ergens is het toch ook wel weer leuk om bezig te zijn en hoop ik dat die minigewichten wel weer meer worden als ik maar niet opgeef. :wl:

"Komt tijd, komt kracht"; gjtc

dat hoop ik dan maar, in ieder geval gaat het niet vanzelf.
Nou hoeft dat ook niet
ik wil er best wat voor doen
hoewel dat niet altijd meevalt als je er de balen van hebt.

De afgelopen week was het gelukkig wat beter met de motivatie en heb ik 5 keer getraind, waarvan zelfs af en toe "goed"
vrijdag in Veldhoven bij WIK , is meestal wel een goede training en nu ben ik ook nog zaterdag bij Pasio geweest, wat supplementen gehaald,
wat ik eigenlijk alleen "verdien" als ik "goed" train, maar ja, andersom moet het de kans op "goede"trainingen ook weer groter maken...

zaterdag dus met Espi mee getraind, weer eens gedeadlift! Ik moet tot mijn schande bekennen dat ik dat heel moeilijk vind voor mijn ego, omdat ik weet dat ik er eigenlijk goed in hoor te zijn en nu is dat helemaal niet zo. Ik heb er nog spierpijn van gehad ook. Zal ik me voornemen om het weer iedere week te doen of zal ik genoegen nemen met pulls en cleans en dergelijke, minder gevaarlijk voor mijn ego?

De spierpijn zou ook nog van de eh, pull throughs kunnen zijn? Een rare, fout uitziende oefening die ik met absolute minigewichten gedaan heb, maar van rare oefeningen kan ik soms ook spierpijn krijgen als het helemaal niet zwaar was. Verder hebben we nog wat optrekken, OH squats, corner presses en 1 armige t-bar rows gedaan, en de leg press. Wordt wel als minderwaardig aan de squat beschouwd, maar ik twijfel nu toch of ik hem niet vaker moet gaan doen. Met mijn squat slaag ik er volgens mij niet in mijn benen maximaal te belasten, bij die leg press gaat dat wat beter omdat het zo'n no-brainer is:p

Wat we ook nog gedaan hebben, wat buik-oefeningen: uitrollen met een halter, best een zware oefening als je het mij vraagt, en minder saai dan crunches ook, en aan het begin van de training hadden we een oefening met een swiss-ball waarbij je in de opdruk-houding gaat staan met de voeten op die bal en dan in-en uitrollen als het ware.

Al met al een leuke training met wat aparte oefeningen erin die wel voor herhaling vatbaar zijn.

Na vrijdag een uitgebreide gewichthef-training, zaterdag trainen met espi en zondag nog even armen trainen, vandaag maar een rustdag...en weer wat verzinnen voor morgen!

Kom op, aanpakken!

vooruit dan omdat jullie het zeggen...heb ik inderdaad iedere week weer de DL gedaan.
Afgelopen week wat minder trainingen omdat ik een paar dagen weg ben geweest naar de Vulkaneifel, een beetje in de bergen wandelen. Maar meteen de dag nadat ik terug kwam (zondag) nog wel wat getraind en dus ook DL, en bankdrukken trouwens:eek:
weer een beetje zwaarder dan de vorige week
of moet ik zeggen minder licht:rolleyes: nee dat moet je nooit zeggen

Verder heb ik plannen om morgen weer eens flink te gaan kniebuigen. In ieder geval helemaal los gaan erop.

Plaats je ook eens gewichten. :D

nee.:D:eek:
het is wel een van mijn doelen om mijn gewichten wel weer te kunnen gaan plaatsen. momenteel schaam ik me er gewoon dood voor, maar ik heb niet echt meer een doodswens en dat probeer ik zo te houden. Dus plaats ik (nog) geen gewichten.

het is wel een van mijn doelen om mijn gewichten wel weer te kunnen gaan plaatsen. momenteel schaam ik me er gewoon dood voor, maar ik heb niet echt meer een doodswens en dat probeer ik zo te houden. Dus plaats ik (nog) geen gewichten.

Je weet dat dat meer in je hoofd zit toch:p;)

:mad: Nou zeg.... Hoezo schamen? Er zijn genoeg mensen die niet eens de moeite nemen om te trainen of standaard alleen in de zomer gaan trainen.. jij traint toch gewoon lekker door, dus je hebt je niets voor om te schamen. De gewichten komen wel weer!

In ieder geval was mijn voornemen om dinsdag goed de benen te trainen wel geslaagd, ik kan het nu nog voelen. Met kniebuigen alleen had ik wel weer het idee dat ik er niet genoeg uitgehaald had, dus heb ik me laten uitleggen hoe de legpress werkt. Want er staan verschillende legpresses bij de Spartaan maar er was er niet 1 die ik ooit eerder gebruikt had of waarvan ik vanzelf snapte hoed die werkte.:o Na het kniebuigen en legpressen zat ik er wel grotendeels doorheen en heb alleen nog een beetje optrekken en 2 setjes situps op de schuine bank gedaan.
Vandaag stoten uit de hang, valtrekken, military presses en curls.
Morgen wil ik weer in Veldhoven gaan trainen.

En de gewichten, tsja we zien wel of die ooit nog komen. Ik hoop het wel. Maar ik vraag me wel af hoe ik dat voor elkaar moet krijgen. Voor nu kan ik wel hopen op een beetje vooruitgang alleen omdat ik weer wat regelmatiger en geconcentreerder kan trainen.

Zonder gewichten boeit het gewoon niet he:cool:

nou vooruit dan zondag heb ik met espi gedeadlift, volgens mij heeft espi beter opgelet wat ik gedaan heb dan ikzelf, de opwarm gewichten weet ik de herhalingen niet meer van maar van de rest wel dus ?x60, ? x77 , ? x90 , 6x100, 3x110, 5x110, 4x112,5, 4x115
daarna nog smal bankdrukken maar ik heb verdrongen hoeveel precies, ik geloof setjes van 5 met 50

vrijdag en gisteren wat geiwchtheffen gedaan, gisteren trekken en stoten van de blokken, 1x kracht en 2 xtechnisch, tot 40 en 50. Kniebuigen voor 5x50 4x55 2x3x60

:suicide:
Op dit moment ben ik blijkbaar een beetje schaamteloos, maar dat zal wel niet zo blijven en dan schaam ik me weer dood. Het is mijn bedoeling om dat te gaan overleven en zo lang het bij slecht tillen blijft als enige vorm van falen zal dat wel gaan lukken. Er zijn echter meer punten van falen. Het punt is dat ik die ook moet overleven, dan kan er daarna weer vooruitgang komen....

Sjips.. heb het papier juist weggegooid. Maar je begon de eerste 2 sets met het gewicht dat ik voor opwarmen gebruikte (60 en 77,5 kg) en daarna vond je het tijd voor zwaardere gewichten. :) . Voor opwarmen ben je niet hoger dan 5 of 6 gegaan.
En toen het aardig ging tot en met 112,5kg (vorige week 3 reps, nu 4), wilde je toch graag nog 115 proberen en daar redde je het tot 4..
Eigenlijk gingen alle gewichten en hh vrij soepel, alleen de allerlaatste hh bij 115kg kostte je moeite.
Van het smal bankdrukken herinner ik me niet veel meer, meen zelfs dat je nog 55kg probeerde?

Jij had nog puf voor meer en ik was al klaar voor mijn deload.. je ging nog door met de combi 1-arm corner presses met 1-armige corner rows.. heb dat toen ook nog maar gedaan. Ik met wat 'smokkelen' dwz meewerken met lichaam, jij deed ze strikt.

Je komt heus wel weer terug op je oude krachtsniveau, als je maar goed eet en het een beetje bijhoudt naast het gewichtheffen.

Terug
Naar boven