Brotoscience
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 114
- Lengte
- 1m74
- Massa
- 80kg
- Vetpercentage
- 12%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
"Sommige mensen denken dat ze kost wat kost mogen gaan werken"
"Wij gaan ons niet laten doen door de mensen die per se willen gaan werken"

De vakbonden zijn niet echt punten aan het scoren:
http://newsmonkey.be/article/26167?...m_campaign=SocialMedia&utm_medium=PostContent
Het enige dat de meeste mensen ervan weerhoudt op mee te staken is de angst dat het nog erger gaat worden.
Het zou niet veel nut hebben om te staken moesten ze dit niet doen imo, als zoveel mensen zich naar de slachtbank laten leiden (waaronder ik). Het enige dat de meeste mensen ervan weerhoudt op mee te staken is de angst dat het nog erger gaat worden.
Ik snap zoiezo niet waar iedereen het 'recht van werken' vandaan haalt. Ik kan nergens iets vinden over 'recht van werken'. Het zou ook bizar zijn want dan zou je dat 'recht' moeten kunnen afdwingen.
Het enige dat de meeste mensen ervan weerhoudt op mee te staken is de angst dat het nog erger gaat worden.
Ben jij nu serieus? Jij gaat dus akkoord met dat type l**ghoofd in het journaal?
Als je even wat opzoekt kom je er snel op uit dat recht op werk evenredig is aan stakingsrecht.
Eerst en vooral: het stakingsrecht is in de Belgische Grondwet niet erkend. Zo, dat is gelijk een groot misverstand uit de weg geruimd. Maar: in het internationaal recht is het stakingsrecht daarentegen wel erkend. Staken is een recht gewaarborgd door artikel 8 van het Internationaal Verdrag inzake economische, sociale en culturele rechten, indirect door artikel 11 van het Europees Verdrag ter bescherming van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden (EVRM) en door artikel 6, 4º, van het Europees Sociaal Handvest.
Bottom line: het recht op werken is evenredig aan het recht op staken. Een stakingspiket organiseren aan de ingang van je bedrijf en werknemers van je bedrijf tegelijkertijd beletten om het bedrijf binnen te gaan om hun werk te doen, zou je in die optiek dus wel eens zuur kunnen opbreken. Kortweg: het is gewoon strafbaar wanneer je zulks zou doen.
---------- Toegevoegd om 21:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:59 ----------
Helemaal niet akkoord, ik wil helemaal niets te maken hebben met de vakbond en sta niet achter deze stakingen.
Het beeld dat de gemiddelde vlaming van een staker heeft gekregen is er ook niet op vooruit gegaan. Zootje ongeregeld, vernielend, drinkend, vervelend,...
Iedereen is het er over eens dat we moeten besparen, maar oh wee als je zelf iets moet bijdragen.
f**k de vakbonden... ik had een citytrip gepland voor vertrek de 15de in Zaventem. Wie betaald mij mijn
ticket terug of de prijs voor het om te boeken? De vakbonden? Rot een eind op met die stakingen. Wij zijn
altijd de dupe en het haalt geen reet uit.
Solidair zijn? We betalen allemaal een jaar geen belastingen meer. Dat zou wat meer effect hebben
Iedereen is het er over eens dat we moeten besparen, maar oh wee als je zelf iets moet bijdragen.
Boohoo, 500 euro verloren.
Meanwhile pakt de overheid van u 40k af op lifetime basis
Btw, twas al v september meegedeeld dat ze zouden staken.
En je hebt toch een annulatieverzekering
Ik heb het over het stakingrecht.Eerst en vooral: het stakingsrecht is in de Belgische Grondwet niet erkend. Zo, dat is gelijk een groot misverstand uit de weg geruimd. Maar: in het internationaal recht is het stakingsrecht daarentegen wel erkend. Staken is een recht gewaarborgd door artikel 8 van het Internationaal Verdrag inzake economische, sociale en culturele rechten, indirect door artikel 11 van het Europees Verdrag ter bescherming van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden (EVRM) en door artikel 6, 4º, van het Europees Sociaal Handvest.
.
In België zijn er geen wettelijke bepalingen die het begrip staking definiëren. Toch zijn er voldoende aanwijzingen die aantonen dat het "stakingsrecht" opgenomen is in ons positief recht. Zo is er de bekrachtiging van het Europees Sociaal Handvest waarin het recht om te staken als sociaal grondrecht werd opgenomen. Daarnaast wordt het recht om geen arbeid te verrichten wegens staking ook erkend door het Hof van Cassatie.
Regelgeving
Wet van 19.08.1948 betreffende de prestaties van algemeen belang in vredestijd
Wet van 11.07.1990 houdende goedkeuring van het Europees Sociaal Handvest en van de Bijlage, opgemaakt te Turijn op 18 oktober 1961
Hof van Cassatie (Nederlandse afdeling, 3de Kamer), 21.12.1981, R.W., 1981 (82), p. 2525-2550)