MuscleMeat

Ben net begonnen. Heb veel vragen!

Koemar

Novice
Waardering
0
Ik ben 19 jaar, en sinds 1 week begonnen met krachttraining. En ik heb er veel plezier in! Maar er zijn veel dingen die ik graag wil weten! Als ik op 1 dag biceps en rug train, welke van de 2 moet ik dan het eerst pakken en waarom? Ik ben bang dat als ik met rug begin, dat ik dan energie verlies om mijn biceps te trainen . Of is dat onzin? Ook wil ik weten wanneer ik zou kunnen beginnen met whey preparaten. Vrienden van me zeggen dat het echt helpt om meer spiermassa te krijgen. Ik hoop dat jullie antwoord kunnen geven op mijn vragen. Nog 1 ding: ik heb vier oefeningen voor mijn borstspieren, te weten: 1 Bankdrukken, 2 Dumbbell flies, 3 Dumbbell schuin en 4 chest press (machine). In welke volgorde kan ik deze oefeningen doen, of maakt dat niet uit? Alvast bedankt! Gr. Koemar.

Ik zou eerst je rug pakken en dan pas de biceps, je rug is namelijk een grote spiergroep en biceps een kleine. Het is in het begin even moeilijk om je energie te verdelen op verschillende spiergroepen maar dit went snel genoeg, je zal zien dat je straks genoeg energie hebt om je biceps te trainen. Whey preparaten kan je meteen gaan gebruiken, dit gebruik je om je spieren sneller te laten herstelen (dus groeien)

1 Bankdrukken, 2 Dumbbell flies, 3 Dumbbell schuin en 4 chest press

Dit is een mooie volgorde, ik doe hem zelf ook zo.

BS

1)eerst rug en dan biceps
2)whey is goed vooral post wo zoals door bs is gezegd om herstel te bevorderen en optimale groei. vergeet de multi vitamine niet!!!!!! probeer een goede dieet aan te houden en eet om de drie uren (geen junk) en veel water drinken
3)je bent net begonnen dus mischien moet je een 'full body' schema volgen voor een paar maanden om zo een goede basis op te bouwen van massa en kracht. maar als je een gewone split wilt handhaven dan is de volgorde van bs het beste. ik persoonlijk zou bankdrukken, shuine bankdrukken en dips doen en that's it, maar ja dat ben ik
peace
j

akkoord met de vorige

en als je rug en borst nu voorlopen op je armen, is t dan verstandig om eerst biceps/triceps en dan rug respectievelijk borst te trainen?

en dumbeldrukken is ook een optie, maar wat is je totaal trainingsplaatje (sets, doelstellingen qua reps ed)

maar wil je groeien dan is imo training maar een kleine 30% van het totaalbeeld.
rust is belangrijk en voeding naar mijn inzien nog veel belangrijker

goed eten zorgt voor beter herstel, meer energie, betere concentratie (minder futloosheid) enzovoort

• Topic Starter Topic Starter
is schuin bankdrukken echt heel effectief? ik merk dat ik het vaak oversla?

zeker wel in je schema inpassen idd

Ik doe normaal plat bankdrukken (met barbell) en incline dumbbell press. Is ook wel aan te raden.

En dips vind ik zelf ook een heerlijke oefening.

Zelf doe ik schuin bankrdukken als eerste oefening. Het is veel moeilijker om bovenborst op te bouwen. Dus doe zeker een incline variant.

Je kan je biceps ook op een andere dag trainen ipv met je rug. Zo heb je zeker genoeg energie voor je biceps, dus kan je ze veel harder aanpakken. Tenminste, dat ik altijd.

Tazs zei:
Je kan je biceps ook op een andere dag trainen ipv met je rug. Zo heb je zeker genoeg energie voor je biceps, dus kan je ze veel harder aanpakken.

je geeft t zelf al aan
Tazs zei:

verstandig om na verloop van tijd je schema eens om te gooien. Als je armen enkel samen traint is dat een goede oplossing. Wil je je armen ook daadwerkelijk geen hinder laten ondervinden van de rug of borsttraining waar je ook je biceps resp. triceps gebruikt dan is t dus raadzaam om deze samen op een dag te trainen. zodoende pak je ze dus echt 1 maal per week aan zonder dat ze op een andere dag weer worden ingezte

Dus is mijn vraag, indien je armen meer prioriteit nodig hebben dan de grotere spiergroepen, of je ze dan op deze manier kan aanpakken.

zodoende kan je armen met max gewicht aanpakken en grotere spiergroepen idd wel met minder gewicht aangezien je armen t dus eerder opgeven dan je rug/borst, maar als je dan nog eens de rug/borst voorvermoeit (flyes, latspread met gestrekte armen) dat toch wel een optie zijn of zie ik dat nu verkeerd..
ben nog steeds benieuwd:)

Terug
Naar boven