Fitness Seller

Ben niet gevaccineerd + qr-code

Bezoekers in dit topic

Een aantal relatief recente getallen op een rijtje gezet:

Er zijn 15 miljoen 12-plussers in Nederland:

- 82% daarvan (12.3 miljoen) is volledig gevaccineerd.
- 15% daarvan (2.25 miljoen) is niet gevaccineerd.

In de maand oktober 2021 zijn de volgende positieve testuitslagen gemeld bij het RIVM:

- 31.608 positieve testen (44%) bij gevaccineerden.
- 38.234 positieve testen (52%) bij ongevaccineerden.

Omgerekend naar groepsgrootte:

- 31.608 onder 12,3 miljoen = 0.26%
- 38.234 onder 2,25 miljoen = 1,7%
- De kans op een positieve test is 6,5x hoger als je ongevaccineerd bent.

Vaccineren voorkomt virustransmissie zeker niet, maar zorgt wel voor een forse demping hiervan.

Ziekenhuisopname:

Tussen 4 april en 20 augustus werden in totaal 15.222 personen met COVID opgenomen in het ziekenhuis.

- 13.395 personen (88%) waren niet gevaccineerd.
- 761 personen (5%) waren volledig gevaccineerd.

Tussen 1 september en 3 oktober werden 1369 patiënten opgenomen in het ziekenhuis (incl. IC).

- 998 personen (73%) waren niet gevaccineerd.
- 340 personen (25%) waren volledig gevaccineerd.

Tussen 1 september en 3 oktober werden 282 patiënten opgenomen op de IC:

- 235 personen (83%) waren niet gevaccineerd.
- 44 personen (16%) waren volledig gevaccineerd.

Met andere woorden: 83% van de IC-opnames tussen 1 september en 3 oktober waren afkomstig uit de 15%-groep (2,25 miljoen) die ongevaccineerd is. Dit zijn 104 IC-opnames per 1 miljoen ongevaccineerde personen.

Slechts 16% van de IC-opnames waren afkomstig uit de 82%-groep (12,3 miljoen) die wél gevaccineerd is. Dit zijn 3,5 IC-opnames per 1 miljoen gevaccineerde personen.

De kans om op de IC te belanden is dus bijna 30x hoger als je niet gevaccineerd bent. Als iedereen gevaccineerd zou zijn dan was de IC-belasting nu 80% lager.
Ja en je kan ook zo naar de cijfers kijken.
 
Ja en je kan ook zo naar de cijfers kijken.
Zo'n samenvatting van 2 zinnen is wel makkelijker om te onthouden en te gebruiken voor op feestjes inderdaad
 
Zo'n samenvatting van 2 zinnen is wel makkelijker om te onthouden en te gebruiken voor op feestjes inderdaad
Ik bedoel te zeggen dat je de ruwe data op tal van manier kunt ge-/misbruiken om je eigen visie te onderbouwen.
 
Het is evident dat vaccins werken tegen verspreiding van het virus én ernstige complicaties resulterend in ziekenhuis/IC opnames.
In welke mate is discutabel gezien de hardnekkigheid van het virus. Twee variabelen zijn nu ook anders dan eerst, waardoor de situatie nu anders is dan eerst.
Daarmee doel ik de gemuteerde deltavariant en de afname in werking van vaccins (dit verschilt ook per vaccin). Je kan daardoor bestuurders niet echt verantwoordelijk
houden voor eerder gedane voorspellingen/beloftes.

Het effect van de QR maatregel is helemaal complex, omdat het niet in elke situatie bij hoeft te dragen aan het indammen van het virus.
Gezien de hoeveelheid ongevaccineerden veel kleiner is dan het aantal gevaccineerden, worden gevaccineerden in sommige situaties toch oververtegenwoordigd in de cijfers in absolute aantallen.

Je kan alleen nooit in elke situatie weten wat de verhouding gevaccineerden/ongevaccineerden is en hoe het aantal ongevaccineerden verspreid is over Nederland. Stel dat 1 op de 100 in een sportschool ongevaccineerd binnenkomt zonder QR maatregel, zal je dat niet echt terugzien in de cijfers. Is dit 20 op de 100 dan is het wel degelijk een groter risico qua verspreiding én complicaties die deze mensen op kunnen lopen na ziek worden. Daarom werkt de QR maatregel alleen maar optimaal is je hem ook overal invoert. Dat is nu ook niet het geval, plus dat de naleving te wensen overlaten, dat zorgt weer voor slechtere cijfers.
 
Wat ik vooral hilarisch vind is dat je in bijna geen enkel land zo pleurisveel belasting en shit betaalt als in Nederland, de verzorgingsstaat bij uitstek. De beste wegen, de mooiste moskeeën, geweldig onderwijs, een uitkering voor elke geitenneuker uit iedere windstreek. En van al dat geld dat bij iedereen die hard werkt wordt opgehaald kan men in 2 jaar tijd niet ff wat meer IC bedden fixen en tijdelijk wat artsen of verpleegkundigen uit India ofzo overhalen in geval van nood :hahaha: En elke fucking dag wordt iedereen bang gemaakt en doodgegooid met verhalen over die IC-bedden. Dan moet je toch echt een mongool zijn om niet te snappen dat er meer aan de hand is en deze onzin te geloven. Alleen daarom al zou ik nooit meewerken aan dit soort praktijken en mezelf laten injecteren met experimentele goedjes, omdat je weet dat je voorgelogen wordt elke dag.

Een beetje hetzelfde als bij je partner blijven en iedere dag haar kutje likken terwijl je weet dat ze je bedriegt. Als dat jouw ding is, prima… maar mij niet gezien.
 
Hollands goed verwoord, gewoon met boerenverstad gebruik.
 
Wat ik vooral hilarisch vind is dat je in bijna geen enkel land zo pleurisveel belasting en shit betaalt als in Nederland, de verzorgingsstaat bij uitstek. De beste wegen, de mooiste moskeeën, geweldig onderwijs, een uitkering voor elke geitenneuker uit iedere windstreek. En van al dat geld dat bij iedereen die hard werkt wordt opgehaald kan men in 2 jaar tijd niet ff wat meer IC bedden fixen en tijdelijk wat artsen of verpleegkundigen uit India ofzo overhalen in geval van nood :hahaha: En elke fucking dag wordt iedereen bang gemaakt en doodgegooid met verhalen over die IC-bedden. Dan moet je toch echt een mongool zijn om niet te snappen dat er meer aan de hand is en deze onzin te geloven. Alleen daarom al zou ik nooit meewerken aan dit soort praktijken en mezelf laten injecteren met experimentele goedjes, omdat je weet dat je voorgelogen wordt elke dag.

Een beetje hetzelfde als bij je partner blijven en iedere dag haar kutje likken terwijl je weet dat ze je bedriegt. Als dat jouw ding is, prima… maar mij niet gezien.

Volgens mij heeft India al zijn artsen enzo al uitbesteed aan andere landen, want toevallig genoeg hebben ze daar ook een tekort aan ziekenhuispersoneel ???
 
Oke dan halen ze ze toch ergens anders vandaan?
Strak plan. Nederlands- of Engelstalig ziekenhuispersoneel voor behandeling van COVID-patiënten kun je tijdens een pandemie overal vandaan plukken.
 

Volgens mij heeft India al zijn artsen enzo al uitbesteed aan andere landen, want toevallig genoeg hebben ze daar ook een tekort aan ziekenhuispersoneel ???
Ze hebben daar vast nog wel wat tandartsen over die zich willen laten omscholen?

traditional-indian-dental-worker-allah-baksh-takes-measurements.jpg


:trollface:
 
MDC RiPo
Mensen met andere kijk op dingen of andere mening zijn Iq loze mensen en doorgedraaid wordt ik hier neergezet. Dat lees ik ook uit je laatste alinea RiPo. Iedereen die tegen een vaccin of de maatregelen is zetten we weg als dom of wappie. Mensen die vaccin nemen zijn schapen en de propaganda van de overheid. Zie je zelf ook niet in dat overheid ons al 1,5 jaar voor liegt? We moesten toch massaal vaccineren om hieruit te komen? Hoe kan het dat we na 80% vaccinatie graad dan weer in zo’n lockdown gaan. Leg mij dat is uit. Hoe kunnen de ziekenhuizen nog steeds bomvol zitten terwijl 80% van de bevolking gevaccineerd is? Wacht graag je uitleg uit. En nee ik ben geen wappie maar de laatste weken zet ik m’n vraagtekens bij het beleid van de overheid.
IQ loze mensen om vervolgens mensen met een andere kijk op ding schapen te noemen? Klagen over polarisatie, maar zelf er een schepje bovenop doen?

MDC is wat mij betreft heel wijs om de discussie uit de weg te gaan. Het is een nutteloze discussie.

Beide heel typerend voor mensen die zich verongelijkt voelen door dingen waar ze geen invloed op hebben (discussie geil & polariseren).

My two cents: denk bij je beslissingen na over hoeveel invloed je hebt op zaken en wat het je kost.

1. Ik heb geen invloed op het beleid, dit is een keihard feit
2. alles uitzoeken zou mij een hoop energie/stress kosten, dit topic is een bevestiging daarvan
3. niet vaccineren zou mij mijn vakantie kosten
4. vaccineren zorgt ervoor dat een kennis, die zich helemaal uit het naadje loopt op de IC en gaat solliciteren omdat het 'teveel' word, mogelijk een paar klantjes minder heeft

== laten vaccineren. Ik ben nu lekker gevaccineerd, uitgerust teruggekomen van een vakantie ABC eilanden en oordeel ik niet over de wel/niet gevaccineerden. Iedereen zoekt het maar lekker zelf uit
 
IQ loze mensen om vervolgens mensen met een andere kijk op ding schapen te noemen? Klagen over polarisatie, maar zelf er een schepje bovenop doen?

MDC is wat mij betreft heel wijs om de discussie uit de weg te gaan. Het is een nutteloze discussie.

Beide heel typerend voor mensen die zich verongelijkt voelen door dingen waar ze geen invloed op hebben (discussie geil & polariseren).

My two cents: denk bij je beslissingen na over hoeveel invloed je hebt op zaken en wat het je kost.

1. Ik heb geen invloed op het beleid, dit is een keihard feit
2. alles uitzoeken zou mij een hoop energie/stress kosten, dit topic is een bevestiging daarvan
3. niet vaccineren zou mij mijn vakantie kosten
4. vaccineren zorgt ervoor dat een kennis, die zich helemaal uit het naadje loopt op de IC en gaat solliciteren omdat het 'teveel' word, mogelijk een paar klantjes minder heeft

== laten vaccineren. Ik ben nu lekker gevaccineerd, uitgerust teruggekomen van een vakantie ABC eilanden en oordeel ik niet over de wel/niet gevaccineerden. Iedereen zoekt het maar lekker zelf uit
Maar er zijn ook redenen te bedenken waarom individuen zich er wel druk om maken, wat als je werkt in een branche die de laatste anderhalf jaar kapot is gemaakt, of als jouw medische behandeling te duur wordt geachte terwijl er nu vele miljarden aan het bestrijden van corona wordt besteed?
 
Maar er zijn ook redenen te bedenken waarom individuen zich er wel druk om maken, wat als je werkt in een branche die de laatste anderhalf jaar kapot is gemaakt, of als jouw medische behandeling te duur wordt geachte terwijl er nu vele miljarden aan het bestrijden van corona wordt besteed?
Then again, relativeer hoeveel invloed je hebt op dit alles. Wij op het beleid, Hong Kongers op de regering, Aussie op de natuur. Klinkt neerslachtig voor de ras optimist, maar ik ben liever optimistisch over dingen waar ik wel iets meer invloed op heb. Daarmee ook effectiever ;)
 
Then again, relativeer hoeveel invloed je hebt op dit alles. Wij op het beleid, Hong Kongers op de regering, Aussie op de natuur. Klinkt neerslachtig voor de ras optimist, maar ik ben liever optimistisch over dingen waar ik wel iets meer invloed op heb. Daarmee ook effectiever ;)
Ik deel jouw mening, maar als iedereen er zo over denkt/dacht, dan waren we met zijn allen niet zo ver gekomen als dat we nu zijn.
 
De kans om op de IC te belanden is dus bijna 30x hoger als je niet gevaccineerd bent. Als iedereen gevaccineerd zou zijn dan was de IC-belasting nu 80% lager.
Volgens Hugo was dat nog 17x.

Iemand anders had het over 20x. Of was het nou 5x? 10x? Allemaal bla bla bla met cijfers. Elke dag hoor en lees je weer andere cijfers. Het punt is, als je jonger bent dan 30 en geen onderliggend lijden hebt dan beland je sowieso niet op de IC door covid, met of zonder vaccinatie.

En dat hele je doet het voor een ander kan inmiddels ook de prullenbak in.
 
Ik deel jouw mening, maar als iedereen er zo over denkt/dacht, dan waren we met zijn allen niet zo ver gekomen als dat we nu zijn.
Zeker waar en waar ik dan vooral naar kijk is het 'startpunt' van die pioniers. Ze hadden de inspiratie en drive om all-in te gaan op een onderwerp of hadden in de positie van invloed. e.g. Nikola Tesla was natuurkundige en ging all-in op dit onderwerp of Musk die zijn Tesla geld all-in zet op ruimtevaart.

Dit versus de postbode die zich druk maakt over de politiek in Nederland. Kan ook, maar daarvoor moet hij eerst via de gemeente (tijd/energie) functies uitgroeien tot politicus en dan noemen we hem geen postbode meer. Pas na jaren inzet zonder invloed, zal hij mogelijk wat invloed kunnen hebben op de politiek. Tot die tijd kan hij met dat ongenoegen alleen maar zijn eigen motivatie beïnvloeden.

Dit versus de junior die vind dat een bedrijf anders gerund moet worden, hij zal eerst senior of zelfs het management moeten bereiken alvorens hij die mening effectief kan laten zijn.

Mijn insteek; eerst zelf beter worden totdat je je inspiratie tegen het lijf loopt of vindt en dan pas all-in gaan. Je kunt je tijd maar beperkt uitgeven.

Dit is allemaal puur vrijdagavond gezever onder het genot van een biertje, dus ik stop ook weer snel :P
 
Hoe ging dat dan vroeger? Want vroeger was alles beter.
 
Volgens Hugo was dat nog 17x.

Iemand anders had het over 20x. Of was het nou 5x? 10x? Allemaal bla bla bla met cijfers. Elke dag hoor en lees je weer andere cijfers. Het punt is, als je jonger bent dan 30 en geen onderliggend lijden hebt dan beland je sowieso niet op de IC door covid, met of zonder vaccinatie.

En dat hele je doet het voor een ander kan inmiddels ook de prullenbak in.
Ik keek afgelopen zaterdag eens het Belgische nieuws en daar kwam voorbij dat in NL 65% volledig gevaccineerd is.
Nu kan het aan de Belgen liggen, maar zij hebben echt 0,0 reden om te liegen over de cijfers in tegenstelling tot Hugo.
 
Back
Naar boven