MuscleMeat

Ben niet gevaccineerd + qr-code

Bezoekers in dit topic

MDC RiPo
Mensen met andere kijk op dingen of andere mening zijn Iq loze mensen en doorgedraaid wordt ik hier neergezet. Iedereen die tegen een vaccin of de maatregelen is zetten we weg als dom of wappie. Mensen die vaccin nemen zijn schapen en de propaganda van de overheid. Zie je zelf ook niet in dat overheid ons al 1,5 jaar voor liegt? We moesten toch massaal vaccineren om hieruit te komen? Hoe kan het dat we na 80% vaccinatie graad dan weer in zo’n lockdown gaan. Leg mij dat is uit. Hoe kunnen de ziekenhuizen nog steeds bomvol zitten terwijl 80% van de bevolking gevaccineerd is? Wacht graag je uitleg uit. En nee ik ben geen wappie maar de laatste weken zet ik m’n vraagtekens bij het beleid van de overheid.
Die vaccins werken minder lang dan vooraf gedacht, vandaar de booster prik om jezelf weer te “boosten” naar een hogere percentage immuniteit.

Bij janssen vaccin bijvoorbeeld zijn er onderzoeken die aangeven dat je na 6 maanden nog maar 13% beschermd bent, wat dus bar weinig is.

De overheid maakt wel rare besluiten en lijkt soms de plank gigantisch mis te slaan, maar om hieruit te komen zullen er altijd keuzes gemaakt worden die voor vele ellendig zullen zijn. En ze slaan nu een pad in om toch de niet gevaccineerde te benadelen toz van de wel gevaccineerden. Die 2g regel en een QR code voor bepaalde sectoren (wellicht alle sectoren om leegloop te voorkomen) die zit er gewoon aan te komen, misschien niet dit jaar maar dan gegarandeerd volgend jaar. Alternatieven zijn er gewoon niet en corona waait ook niet vanzelf weg.
 
Leave Me Alone Nou zo ver zou ik niet willen denken maar ben het wel eens dat je niet zo verketterd hoeft te worden als je geen vaccin wil nemen, recht op zelfbeschikking van het lichaam staat in de grondwet .
Lijkt wel een heksenjacht op ongevaccineerden man.
Heb em zelf ook genomen puur uit praktische overwegingen.

Maar ik vind wel dat mensen respect moeten blijven geven aan mensen die gebruik maken van hun GRONDWETTELIJK recht
 
Die vaccins werken minder lang dan vooraf gedacht, vandaar de booster prik om jezelf weer te “boosten” naar een hogere percentage immuniteit.

Bij janssen vaccin bijvoorbeeld zijn er onderzoeken die aangeven dat je na 6 maanden nog maar 13% beschermd bent, wat dus bar weinig is.

De overheid maakt wel rare besluiten en lijkt soms de plank gigantisch mis te slaan, maar om hieruit te komen zullen er altijd keuzes gemaakt worden die voor vele ellendig zullen zijn. En ze slaan nu een pad in om toch de niet gevaccineerde te benadelen toz van de wel gevaccineerden. Die 2g regel en een QR code voor bepaalde sectoren (wellicht alle sectoren om leegloop te voorkomen) die zit er gewoon aan te komen, misschien niet dit jaar maar dan gegarandeerd volgend jaar. Alternatieven zijn er gewoon niet en corona waait ook niet vanzelf weg.
Bedankt voor je normale reacties op mijn comment. Kijk ik bemoei me vaak niet met dit soort dingen en heb 1,5 jaar braaf mijn mond gehouden en heb gedaan wat van mij gevraagd word. Ik vaccineer mij niet omdat ik het niet nodig heb maar als jij zegt dat het geen wondermiddel is waarom laten we de mensen die zich vaccineren niet testen dan voor ze ergens binnen komen? Zij kunnen dus ook Corona mee dragen naar evenement, sportvereniging, stadions, cafés en restaurants. Waarom checken we niet op die groep dan? Waarom lijk je een heilige te zijn als je het vaccin hebt gehad terwijl je misschien met zo goed mee helpen aan het verspreiden. Als dat vaccin geen wondermiddel is waarom roept Hugo dit soort dingen: hoe eerder iedereen zich vaccineert hoe sneller we terug kunnen naar normaal. Als we inderdaad al van te voren weten dat het vaccin niet 100% waterdicht is waarom roept de minister zulke loze beloftes zodat de bevolking zich massaal laten vaccineren? En tuurlijk het kan zijn dat je roept hey joh het is allemaal nieuw, we wisten niet hoe het toen was maar dan kan je nog steeds niet dingen roepen die later uit eindelijk niet waar zijn. Als ik iets niet weet dan zeg ik dat ik het niet weet. Nu zal de evenementensector (waar ik veel vrienden en kennis in heb) weer tot halt geroepen worden terwijl met ade nog niet eens 1 procent besmettingen uit is gekomen.
 
MDC RiPo
Mensen met andere kijk op dingen of andere mening zijn Iq loze mensen en doorgedraaid wordt ik hier neergezet. Dat lees ik ook uit je laatste alinea RiPo. Iedereen die tegen een vaccin of de maatregelen is zetten we weg als dom of wappie. Mensen die vaccin nemen zijn schapen en de propaganda van de overheid. Zie je zelf ook niet in dat overheid ons al 1,5 jaar voor liegt? We moesten toch massaal vaccineren om hieruit te komen? Hoe kan het dat we na 80% vaccinatie graad dan weer in zo’n lockdown gaan. Leg mij dat is uit. Hoe kunnen de ziekenhuizen nog steeds bomvol zitten terwijl 80% van de bevolking gevaccineerd is? Wacht graag je uitleg uit. En nee ik ben geen wappie maar de laatste weken zet ik m’n vraagtekens bij het beleid van de overheid.
Lees de volgende topics eens door, als je nog vragen hebt daarna horen we het wel.


 
We moeten onze gezondheidszorg beschermen.
Vaccinatie is belangrijk om minder covid patienten in het ziekenhuis te hebben.
Nu is het reeds gepuzzel om bedden vrij te houden voor covid patienten.
Dit is een gezondheidskwestie. Niet iets om onze vrijheid te beperken.

Dezelfde gezondheidszorg die de VVD en kompanen hebben kapotbezuinigd bedoel je?
En nu lopen ze te mekkeren dat er niet genoeg capaciteit is.
Dus de VVD en kompanen hebben mede schuld aan deze uitgeholde gezondheidszorg, om daarna het hele land op slot te zetten om hun eigen gecreërde probleem te ontzien...
 
Steks bedankt ik had niet veel zin om een pleidooi af te steken :rolleyes:
 
MDC RiPo
Mensen met andere kijk op dingen of andere mening zijn Iq loze mensen en doorgedraaid wordt ik hier neergezet. Dat lees ik ook uit je laatste alinea RiPo. Iedereen die tegen een vaccin of de maatregelen is zetten we weg als dom of wappie. Mensen die vaccin nemen zijn schapen en de propaganda van de overheid. Zie je zelf ook niet in dat overheid ons al 1,5 jaar voor liegt? We moesten toch massaal vaccineren om hieruit te komen? Hoe kan het dat we na 80% vaccinatie graad dan weer in zo’n lockdown gaan. Leg mij dat is uit. Hoe kunnen de ziekenhuizen nog steeds bomvol zitten terwijl 80% van de bevolking gevaccineerd is? Wacht graag je uitleg uit. En nee ik ben geen wappie maar de laatste weken zet ik m’n vraagtekens bij het beleid van de overheid.
Zijn ook maar weinig wappies die het zelfinzicht hebben en doorhebben dat ze wappie zijn.
 
Steks bedankt ik had niet veel zin om een pleidooi af te steken :rolleyes:
Jammer, in eerste pleidooi worden we als hersenloze iq demonstranten genoemd. Reageer ik daarop en vervolgens loop je weg om in discussie te gaan. Zeg dan niets....fijne weekend
 
Iedereen weet het stiekem wel, maar er is maar een verantwoordelijke……
 

Bijlagen

  • 133067CF-61F9-47C8-AE85-E9FCC25EA61D.jpeg
    133067CF-61F9-47C8-AE85-E9FCC25EA61D.jpeg
    98,5 KB · Weergaven: 80
Ik ben een Belg dus zal er niet van wakker liggen wat voor maatregelen jullie overheid neemt. En voor de zoveelste keer je kan nog steeds besmet raken, de kans dat je er iets gaat aan overhouden of overlijden word enkel aanzienlijk kleiner. Je kan dus nog steeds de al reeds miljard keren vernoemde symptomen ervaren en dus alsnog in het ziekenhuis belanden. En ja de prikjes werken niet levenslang dus het is een project van lange adem. Dat de overheid beslist om misschien nog een lockdown in te voeren is om het zorgsysteem niet te overbelasten meer niet.

Er wordt wel eens vergeten dat voor die kamers ook extra personeel (3 verplegers per patiënt) moet worden ingezet met bijkomende opleiding, die ze op een andere afdeling eventueel moeten wegplukken en dan is er een tekort aan zorgpersoneel. Dan mag je nog 1000 extra vrije kamers voorzien zonder personeel draait het niet.
 
MDC RiPo
Mensen met andere kijk op dingen of andere mening zijn Iq loze mensen en doorgedraaid wordt ik hier neergezet. Dat lees ik ook uit je laatste alinea RiPo. Iedereen die tegen een vaccin of de maatregelen is zetten we weg als dom of wappie. Mensen die vaccin nemen zijn schapen en de propaganda van de overheid. Zie je zelf ook niet in dat overheid ons al 1,5 jaar voor liegt? We moesten toch massaal vaccineren om hieruit te komen? Hoe kan het dat we na 80% vaccinatie graad dan weer in zo’n lockdown gaan. Leg mij dat is uit. Hoe kunnen de ziekenhuizen nog steeds bomvol zitten terwijl 80% van de bevolking gevaccineerd is? Wacht graag je uitleg uit. En nee ik ben geen wappie maar de laatste weken zet ik m’n vraagtekens bij het beleid van de overheid.
Welke pogingen heb je zelf al ondernomen om aan de hand van de beschikbare data te berekenen in hoeverre de vaccins volgens jou niet werkzaam zijn? Of kijk jij drie tellen naar een fractie van de data en trek je daar (verkeerde) conclusies uit? Want daar lijkt het wel op, en dan is de stempel 'dom' of 'wappie' niet zo misplaatst.
 
QR is eerder beveiliging voor jou man, het is net omgekeerd, weet je waarom? omdat de meeste besmettingen door losers komen die na een prikkie erop uit gaan. Jij kan met test aantonen dat je niets hebt, geprikte losers doen dat dus niet.
Daarom ben ik alleen maar blij dat er een lockdown is, ik kan dat gejank van bepaalde geprikten van afstand goed waarnemen.
 
Je enige oplossing is in een homegym te gaan investeren, heb ik zelf vorig jaar ook gedaan en niks geen spijt van.
Enige nadeel is dat alles ontzettend duur is momenteel.
 
Vaccinatie is belangrijk om minder covid patienten in het ziekenhuis te hebben.
Nu is het reeds gepuzzel om bedden vrij te houden voor covid patienten.
Waar baseer je dit op? Want cijfers geven ze niet vrij🤷
 
Een aantal relatief recente getallen op een rijtje gezet:

Er zijn 15 miljoen 12-plussers in Nederland:

- 82% daarvan (12.3 miljoen) is volledig gevaccineerd.
- 15% daarvan (2.25 miljoen) is niet gevaccineerd.

In de maand oktober 2021 zijn de volgende positieve testuitslagen gemeld bij het RIVM:

- 31.608 positieve testen (44%) bij gevaccineerden.
- 38.234 positieve testen (52%) bij ongevaccineerden.

Omgerekend naar groepsgrootte:

- 31.608 onder 12,3 miljoen = 0.26%
- 38.234 onder 2,25 miljoen = 1,7%
- De kans op een positieve test is 6,5x hoger als je ongevaccineerd bent.

Vaccineren voorkomt virustransmissie zeker niet, maar zorgt wel voor een forse demping hiervan.

Ziekenhuisopname:

Tussen 4 april en 20 augustus werden in totaal 15.222 personen met COVID opgenomen in het ziekenhuis.

- 13.395 personen (88%) waren niet gevaccineerd.
- 761 personen (5%) waren volledig gevaccineerd.

Tussen 1 september en 3 oktober werden 1369 patiënten opgenomen in het ziekenhuis (incl. IC).

- 998 personen (73%) waren niet gevaccineerd.
- 340 personen (25%) waren volledig gevaccineerd.

Tussen 1 september en 3 oktober werden 282 patiënten opgenomen op de IC:

- 235 personen (83%) waren niet gevaccineerd.
- 44 personen (16%) waren volledig gevaccineerd.

Met andere woorden: 83% van de IC-opnames tussen 1 september en 3 oktober waren afkomstig uit de 15%-groep (2,25 miljoen) die ongevaccineerd is. Dit zijn 104 IC-opnames per 1 miljoen ongevaccineerde personen.

Slechts 16% van de IC-opnames waren afkomstig uit de 82%-groep (12,3 miljoen) die wél gevaccineerd is. Dit zijn 3,5 IC-opnames per 1 miljoen gevaccineerde personen.

De kans om op de IC te belanden is dus bijna 30x hoger als je niet gevaccineerd bent. Als iedereen gevaccineerd zou zijn dan was de IC-belasting nu 80% lager.
 
Back
Naar boven