XXL Nutrition

Bench en Deadlift verhogen voor eind dec? (tips nodig)

Ik train 3 maanden langer dan jij maar mijn stats zijn:
DL: 6x 140kg
BP: 1x 110

Dat is geen opschepperij, maar even een wake-up-call dat je meer en beter moet gaan eten, want daar ligt hoogstwaarschijnlijk je beperking. En dat je niet te veel wilt aankomen is natuurlijk onzin ongeacht je doel nou bij bodybuilding, powerlifting of bij strongmen ligt.

Bekijk even de stickies rondom voeding en post je eigen schema ;)

Succes!

Laatst bewerkt:
Ik train 3 maanden langer dan jij maar mijn stats zijn:
DL: 6x 140kg
BP: 1x 110

Dat is geen opschepperij, maar even een wake-up-call dat je meer en beter moet gaan eten, want daar ligt hoogstwaarschijnlijk je beperking. En dat je niet te veel wilt aankomen is natuurlijk onzin ongeacht je doel nou bij bodybuilding, powerlifting of bij strongmen ligt.

Bekijk even de stickies rondom voeding en post je eigen schema ;)

Succes!

Nette DL. ;)
Mijn BP is trouwens 1x 100.

Maar mijn voeding is op orde, daar ligt het niet aan. :)

En hoeveel Squat jij?

• Topic Starter Topic Starter
Mars Mannetje hij heeft het dacht ik tegen mij over de voeding en aankomen omdat ik zei dat ik niet wilde aankomen boven de 60kg.

Verder bedankt voor alle antwoorden.

En vanderlinden op dit moment heb ik nog geen problemen elke maand zie ik nog goede vorderingen in de meeste lifts. Daarna kan ik altijd nog paar kilo vetverliezen omdat mijn bf rond 13 a 14 is en kan ik altijd nog zo rond de 5 a 7 kilo aankomen tot de 60kg.

Ik wil namelijk iemand inhalen die flink verder is met zijn stats op 59 kg en daarna kan ik altijd nog bedenken of ik over de 60kg wilt gaan verder zie ik er niet dun uit ben gewoon klein ik zal binnenkort fotos plaatsen.

Groetjes Wesley.

Ow haha dan heb ik niks gezegd. :P

Dus je wilt je deadlift en bench flink verhogen en niet meer dan 5kg aan komen? Dan ga je niet veel verder komen. Meer eten en veel rond je 1RM gaan werken. En als je dichterbij je doel(einddatum) bent iets minder vaak deadliften en dan lukt het wel.

Als je nog geen starting strength doet, begin daarmee, heb ik veel gains mee gemaakt.

5 a 7 kg zwaarder worden dan ik nu al bent als ik daarmee geen 10kg bench erbij krijg dan doe ik denk ik toch iets zwaar fout.

En bedankt voor je tip :)

Groetjes Wesley.

Laatst bewerkt:
Nette DL. ;)
Mijn BP is trouwens 1x 100.

Maar mijn voeding is op orde, daar ligt het niet aan. :)

En hoeveel Squat jij?

Squat is bij mij op dit moment nog diep triest. Ik squat 6x95kg.. Zeer matig, ik weet het. Ik heb daarnaast wel een legpress van 6x170kg. Ik train m'n benen best hard maar ik heb nog niet erg veel progressie in de squat gemaakt. Ik ben dan ook nog niet zolang bezig met squaten. Massa op de benen is in principe wel aardig in vergelijking met de rest dus.

En jij?:D

Mijn post was trouwens aan de TS bedoeld;)

Laatst bewerkt:
Squat is bij mij op dit moment nog diep triest. Ik squat 6x95kg.. Zeer matig, ik weet het. Ik heb daarnaast wel een legpress van 6x170kg. Ik train m'n benen best hard maar ik heb nog niet erg veel progressie in de squat gemaakt. Ik ben dan ook nog niet zolang bezig met squaten. Massa op de benen is in principe wel aardig in vergelijking met de rest dus.

En jij?:D

Mijn post was trouwens aan de TS bedoeld;)

Squat is idd diep triest. haha :P

Vorige keer nieuwe pr gezet, 10x 50kg (warm-up) 10x 60 kg (warm-up) 10x 70 (warm-up) 12x 80, 12x 90, 12x 100, 10x 110, 8x 120, 6x 130. :)

Zo ziet een deel van mn beentraining eruit. :)
Maar wat mijn max is met SQ zal ik niet weten..

Is trouwens best wat setjes dat ik Squat, maar dit werkt wel het beste bij mij. :D

Squat is idd diep triest. haha :P

Vorige keer nieuwe pr gezet, 10x 50kg (warm-up) 10x 60 kg (warm-up) 10x 70 (warm-up) 12x 80, 12x 90, 12x 100, 10x 110, 8x 120, 6x 130. :)

Zo ziet een deel van mn beentraining eruit. :)
Maar wat mijn max is met SQ zal ik niet weten..

Is trouwens best wat setjes dat ik Squat, maar dit werkt wel het beste bij mij. :D

En met veel volume zo te zien.. Ik train op het moment bijna alles 4x6 exclusief warming-up-set. Na dit schema ga ik weer eens een 5x5 pakken en vervolgens een schema met veel herhalingen en daarmee veel volume. Eens kijken of dat voor mij ook werkt.

Vaak train ik op mijn schouders+benen-dag alleen dus ik denk dat het vooral een stukje angst en gebrek aan vertrouwen in de squat is wat mij tegenhoud.. Eens kijken of ik deze dag met een andere kan switchen zodat ik ook eens met iemand samen kan squaten.
:D

En met veel volume zo te zien.. Ik train op het moment bijna alles 4x6 exclusief warming-up-set. Na dit schema ga ik weer eens een 5x5 pakken en vervolgens een schema met veel herhalingen en daarmee veel volume. Eens kijken of dat voor mij ook werkt.

Vaak train ik op mijn schouders+benen-dag alleen dus ik denk dat het vooral een stukje angst en gebrek aan vertrouwen in de squat is wat mij tegenhoud.. Eens kijken of ik deze dag met een andere kan switchen zodat ik ook eens met iemand samen kan squaten.
:D

Dat had ik eerst ook, toen ik alleen squaten durfde ik ook niet zoveel te pakken. (in mijn gym is geen squatrek :mad: of iets anders waar je de stang op kan leggen als je niet meer omhoog komt).

Dus ik moet elke keer 'los' squaten. Nu gaat het wel goed want ik heb nu elke keer een spotter. :)

Klopt, ik ga nu wat meer voor de massa, en na deze schema doe ik denk ik meer voor kracht.

Hallo, even een update.

Gisteren 1x80kg gehaald met Bench Press ik kon zelfs bijna een tweede keer ik ging omhoog vanaf borst tot middag en dat laaste stukje van midden tot lockout ging net niet.

Vandaag 1x125kg gehaald met Deadlift wilde daarna zelfs 130 proberen maar was te moe lukte me niet eens meer om omhoog te krijgen.

Ik heb nu een schema gemaakt wat ik in december gaat oefenen om die 1x85 te halen voor bench.

Heb een gewichtsvest besteld met 10kg was goedkoop krijg het maandag binnen plus push up bars. Dus ik ga Weighted Handstands Pushups tegen de muur doen lukt nog niet free handstand vandaar en elke week ga ik met gewicht verhogen. Verder ga ik Weighted Dips doen en ook elke week verhogen daarna eind Dec of begin Jan testen voor 1x85 Bench.

Voor Deadlift ga ik maar voor 135kg eind Dec begin Jan ik ga daarvoor wat meer Squaten want ik doe dat pas sinds een maand. Daarbij doe ik L-Sit oefeningen voor sterkere core plus Weighted L-Sits. Verder doe ik al sinds 2 maanden Weighted Chinups en Weighted Pullups dus daarmee ga ik ook elke week verhogen als dat kan.

Als eind Dec begin Jan het me gelukt is plaats ik er een filmpje van.

Groetjes Wesley.

Terug
Naar boven